zamówienie na:

Zimowe utrzymanie dróg powiatowych w sezonie 2010 – 2011

zamawiający: Zarząd Dróg Powiatowych w Tucholi
tryb zamówienia: pretarg nieograniczony
nr sprawy: ZDP3450-28/2010
wartość: pomiędzy 14000 euro a progami unijnymi
termin składania ofert: 27 października 2010  09:00
wynik postępowania: wybór najkorzystniejszej oferty 




Zarząd Dróg Powiatowych
ul. Przemysłowa 6                                                                                              
89-500 Tuchola
NIP: 561–13–30–172
REGON: 092361628
tel./fax: (52) 55 90 112        
e-mail: zdp@tuchola.pl
strona: www.bippowiat.tuchola.pl
 
 

OGŁOSZENIE O WYNIKU POSTĘPOWANIA:

WYNIK_ZDP3450_28_2010 (1513kB) pdf

Z wyłonionym Wykonawcą zostanie zawarta umowa nr ZDP3450-28/2010 do dnia 05.11.2010 roku.

Od niniejszej decyzji przysługują środki ochrony prawnej określone w dziale VI "Środki ochrony prawnej" ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (T. Jedn. Dz. U. z 2007 r., Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.).

ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W TUCHOLI


ogłasza przetarg nieograniczony


o wartości zamówienia pomiędzy 14.000 euro a progami unijnymi określonymi
na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp na:
 
 
Zimowe utrzymanie dróg powiatowych w sezonie 2010 – 2011
 
Postępowanie nr:      ZDP 3450 – 28/2010
                                                    
Kod CPV:                    90.62.00.00 – 9 Usługi odśnieżania
                                 90.63.00.00 – 2 Usługi usuwania oblodzeń  

Rodzaj zamówienia:  usługi
 
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia zostaje udostępniona nieodpłatnie na stronie internetowej Powiatu Tucholskiego: www.bippowiat.tuchola.pl w zakładce „Zamówienia publiczne”.

SIWZ_ZDP3450_28_2010 (1397kB) word


Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z zimowym utrzymaniem dróg powiatowych, którymi zarządza Zarząd Dróg Powiatowych w Tucholi.
Do zimowego utrzymania przewidziano 396,527 km dróg powiatowych, które przebiegają przez 6 gmin: Cekcyn, Gostycyn, Kęsowo, Lubiewo, Tucholę i Śliwice, z czego 2,2 km występuje na terenie miasta Tuchola.
Zamawiający, na potrzeby zimowego utrzymania dróg potrzebuje:

CZĘŚĆ 1
1.     nośnik z piaskarką o ładowności nie mniejszej niż 6 ton i pługiem o parametrach nie mniejszych niż PO – 64: sztuk 5.
Sprzęt będzie używany do usuwania śniegu i śliskości zimowej na drogach powiatowych.

CZĘŚĆ 2
1.     nośnik z napędem na wszystkie osie (4x4 lub 6x6) i pługiem typu średniego: sztuk 2.
Sprzęt będzie używany do usuwania śniegu na drogach powiatowych.

CZĘŚĆ 3
1.     samochód samowyładowczy 6 – 12 Mg;
2.     samochód samowyładowczy powyżej 12 Mg;
3.     Koparka kołowa (łyżka od 0,8 m³ do 1 m³);
4.     Ładowarka (łyżka 1 m³ do 3 m³);
5.     Równiarka;
6.     Koparko – ładowarka.
Sprzęt będzie używany do usuwania zalegającego śniegu z dróg powiatowych.

WYMAGANIA DLA SPRZĘTU:

A. Wymagania dotyczące sprzętu do usuwania śliskości zimowej (CZĘŚĆ 1 ZAMÓWIENIA).
Rozsypywarki (piaskarki, solarki) środków chemicznych i materiałów uszorstniających muszą zapewniać płynną regulację ilości rozsypywanych środków do usuwania śliskości zimowej oraz równomierny wydatek jednostkowy (g/m²), bez względu na prędkość ruchu piaskarki. Piaskarki powinny mieć możliwości zmiany szerokości (symetrycznie i asymetrycznie) rozsypywania podczas jazdy, a także mogą być dodatkowo wyposażone w zbiorniki na solankę.
Sprzęt używany do robót związanych z zimowym utrzymaniem dróg musi być wyposażony w ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy barwy żółtej, zgodnie z ustawą „Prawo o ruchu drogowym”.
Operatorem sprzętu może być osoba posiadająca odpowiednie uprawnienia, np. wymaganą kategorię prawa jazdy, znajomość techniczną obsługiwanego sprzętu i przeszkolenie do pracy przy zimowym utrzymaniu dróg. Za posiadanie odpowiednich uprawnień operatora sprzętu odpowiada dostawca sprzętu. Zamawiający może dokonać sprawdzenia dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganych uprawnień przez osoby uczestniczące w akcji zimowej.
Dostawca sprzętu musi zapewnić wymianę obsługi w razie przedłużania się akcji zimowej, aby czas pracy kierowcy był zgodny z obowiązującymi przepisami.
Przed rozpoczęciem pracy operator ma obowiązek dokonania sprawdzenia stanu technicznego nośnika i sprzętu, a w czasie pracy powinien:
a) wykonywać wyłącznie czynności związane z obsługą sprzętu i prowadzenia nośnika,
b) obserwować w sposób ciągły sprzęt roboczy i zwracać baczną uwagę na bezpieczeństwo osób i pojazdów znajdujących się w pobliżu,
c) przestrzegać obowiązujących zasad Kodeksu drogowego.
Wszelkie uszkodzenia zagrażające bezpieczeństwu użytkowników dróg oraz obsługiwanego sprzętu należy niezwłocznie usunąć i zgłosić dyżurnemu.

B. Wymagania dotyczące sprzętu do odśnieżania (CZĘŚĆ 1 i 2 ZAMÓWIENIA).
Nośnikami pługów odśnieżnych mogą być samochody ciężarowe z napędem na wszystkie koła. Układ napędowy nośnika powinien zapewniać długotrwałą pracę na niskich przełożeniach skrzyni biegów, przy pełnym obciążeniu silnika. Ponadto, podnoszenie i opuszczanie pługa musi odbywać się z kabiny kierowcy. Nośniki sprzętu muszą być wyposażone w łańcuchy przeciwśnieżne, liny holownicze i łopaty. Konstrukcja płyty czołowej (czołownicy) oraz jej mocowania muszą być dostatecznie sztywne. Połączenie pługa z nośnikiem powinno umożliwiać regulację wysokości ostrza lemiesza nad powierzchnią jezdni. Konstrukcja czołownicy powinna umożliwiać szybki montaż i demontaż zespołu do odśnieżania. Odkładnice powinny być wykonane z blachy stalowej lub tworzywa sztucznego o dostatecznej wytrzymałości i elastyczności. W zależności od pracy, jaką mają wykonywać, lemiesze powinny być wykonane z gumy lub tworzywa sztucznego. Nie dopuszczalne jest używanie w codziennej eksploatacji lemieszy stalowych. O konieczności wymiany lemieszy decyduje Zamawiający, w związku z tym Wykonawca jest zobowiązany do posiadania zapasu lemieszy gumowych w celu ich szybkiej wymiany. Podstawienie sprzętu z nadmiernie zużytym lemieszem każdorazowo traktowane będzie, jako nie zrealizowanie zamówienia. Do zrywania naboju śnieżnego można używać specjalnych lemieszy wykonanych z bardzo twardej stali odpornej na ścieranie. Za każdym razem do takiej pracy wymagana jest indywidualna zgoda kierującego akcją zimową.
Sprzęt używany do robót związanych z zimowym utrzymaniem dróg musi być wyposażony
w ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy barwy żółtej, zgodnie z ustawą „Prawo o ruchu drogowym”.
Operatorem sprzętu może być osoba posiadająca odpowiednie uprawnienia, np. wymaganą kategorię prawa jazdy, znajomość techniczną obsługiwanego sprzętu i przeszkolenie do pracy przy zimowym utrzymaniu dróg. Za posiadanie odpowiednich uprawnień operatora sprzętu odpowiada dostawca sprzętu. Zamawiający może dokonać sprawdzenia dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganych uprawnień przez osoby uczestniczące w akcji zimowej.
Dostawca sprzętu musi zapewnić wymianę obsługi w razie przedłużania się akcji zimowej, aby czas pracy kierowcy był zgodny z obowiązującymi przepisami.
Przed rozpoczęciem pracy operator ma obowiązek dokonać sprawdzenia stanu technicznego nośnika
i sprzętu, a w czasie pracy powinien:
a) wykonywać wyłącznie czynności związane z obsługą sprzętu i prowadzenia nośnika,
b) obserwować w sposób ciągły sprzęt roboczy i zwracać baczną uwagę na bezpieczeństwo osób
i pojazdów znajdujących się w pobliżu,
c) przestrzegać obowiązujących zasad Kodeksu drogowego.
Wszelkie uszkodzenia zagrażające bezpieczeństwu użytkowników dróg oraz obsługiwanego sprzętu należy niezwłocznie usunąć i zgłosić dyżurnemu.

WYMAGANIA AKCJI ZIMOWEJ:

A.     Zamawiający dysponować będzie sprzętem i obsługą zgodnie ze swoimi potrzebami, dotyczącymi zimowego utrzymania dróg powiatowych.

B.     Podstawiony sprzęt wraz z operatorem w czasie akcji zimowej otrzymuje polecenia tylko i wyłącznie od dyżurnego Zamawiającego.

C.     Prowadzenie akcji zimowej:
Całością zadań dotyczących zimowego utrzymania dróg powiatowych kieruje Zarząd Dróg Powiatowych w Tucholi, zwany Zamawiającym.
Wykonawca dostarcza sprzęt wraz z obsługą do siedziby Zamawiającego (CZĘŚĆ 1 i 2) po podpisaniu umowy, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
Wykonawca jest zobowiązany podstawić sprzęt wymieniony w CZĘŚCI 3 na wezwanie Zamawiającego.
Zamawiający zapewnia materiał wraz z załadunkiem do zwalczania śliskości zimowej na drogach powiatowych.
Prowadzenie robót z zakresu zimowego utrzymania dróg będzie odbywać się według standardów uchwalonych przez Zarząd Powiatu Tucholskiego oraz potrzeb Zamawiającego.
Kierowanie akcją zimową odbywa się z siedziby Zamawiającego przy ul. Przemysłowej 6 w Tucholi.
Zamawiający wyznaczy imiennie osoby tzw. dyżurnych do kierowania akcją zimową.
Dyżurny podejmuje decyzje dotyczące: zakresu robót zimowego utrzymania potrzebnych do wykonania na drogach powiatowych, czasu trwania dyżuru operatorów sprzętu, ilości potrzebnego materiału, wezwania i zwolnienia Wykonawców, ilości potrzebnego sprzętu i czasu jego pracy, kontroli jakości wykonanej pracy przez Wykonawców.
Sprzęt powinien być przystosowany w takim stopniu, aby mógł być gotowy do użycia
w ciągu 1 godziny od chwili podjęcia decyzji o konieczności rozpoczęcia akcji na drodze.
Wykonawca będzie wzywany do wykonywania robót z zakresu zimowego utrzymania dróg telefonicznie od godziny 000 do godziny 2400 przez dyżurnego, powołanego do kierowania akcją zimową na sieci dróg powiatowych.
Operatorzy sprzętu, wyznaczeni do akcji zimowej muszą zgłosić się do dyżurnego przed rozpoczęciem pracy i po jej zakończeniu.
Przed rozpoczęciem pracy operator sprzętu zgłasza się do dyżurnego, w wyznaczonym czasie, po szczegółowe wytyczne, dotyczące akcji zimowej.
Dyżurny określa zadanie:
a)    pełnienie dyżuru – czas dyżuru będzie liczony od momentu stawienia się operatora sprzętu u dyżurnego do momentu odwołania dyżuru lub wyjazdu na drogę,
b)    wyjazd na drogę – czas pracy sprzętu rozpoczyna się od momentu opuszczenia bazy ZDP przez pojazd skierowany do akcji zimowej.
Każdy z operatorów musi posiadać sprawny telefon komórkowy. Operator zgłoszony do obsługi sprzętu na dany dzień ma obowiązek być dostępny pod telefonem przez całą dobę.
W przypadku wystąpienia awarii sprzętu podczas wykonywania robót z zakresu zimowego utrzymania dróg, operator musi niezwłocznie powiadomić o tym dyżurnego. W tym momencie, czas pracy tego sprzętu zostanie przerwany, aż do chwili usunięcia awarii lub podstawienia innego, sprawnego sprzętu o podobnych parametrach. Ponowne przystąpienie do wykonywania powierzonych zadań również musi być zgłoszone dyżurnemu. Niezgłoszenie awarii sprzętu dyżurnemu, pociągnie za sobą naliczenie kar.
W ekstremalnych warunkach Wykonawca zobowiązany jest zapewnić pracę sprzętu przez całą dobę, co związane jest z zapewnieniem niezbędnej liczby operatorów, których praca obwarowana jest przepisami o czasie pracy kierowców.
W bardzo sprzyjających warunkach atmosferycznych lub innych uzasadnionych okolicznościach istnieje możliwość czasowego zwolnienia sprzętu z gotowości do akcji zimowej, ale tylko po uzyskaniu zgody dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Tucholi.

D.    Zakres kontroli
Zamawiający będzie sprawował kontrolę nad przebiegiem i jakością robót związanych z zimowym utrzymaniem dróg.
Zakres kontroli obejmie: ilość rozsypywanych środków, miejsca sypania, szerokość i długość sypania, miejsca odśnieżania, szerokość odśnieżania, grubość warstwy pozostawionego na jezdni śniegu, czas wykonania zadania.

E. Kary
W przypadku, gdy sprzęt nie będzie gotowy do pracy w oznaczonym czasie tj. 1 godzinę od momentu wezwania przez dyżurnego lub operator sprzętu nie zgłosi się do Zamawiającego w wyznaczonym terminie, Zamawiający naliczy karę bez względu na przyczynę opóźnienia, w wysokości będącej równowartością połowy stawki godzinowej pracy danej kategorii sprzętu lub dyżuru, za każdą rozpoczętą godzinę opóźnienia.
Jeśli operator sprzętu wykona zlecone roboty niezgodnie z poleceniami dyżurnego, Zamawiający naliczy karę w wysokości 25% wartości prawidłowo wykonanych robót. W przypadku niezgłoszenia awarii sprzętu, Zamawiający naliczy karę w wysokości będącej równowartością połowy stawki godzinowej pracy wezwanego sprzętu, za każdą rozpoczętą godzinę przestoju.


WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZATRUDNIENIA I FUNDUSZU SZKOLENIOWEGO:
Zamawiający nie stawia wymagań określonych w art. 29 ust 4 ustawy Pzp.

OFERTY CZĘŚCIOWE:
Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych.

OFERTY WARIANTOWE:
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

ZAMÓWIENIA UZUPEŁNIAJĄCE:
Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających dla wszystkich części, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego, na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6.
 
 
Termin realizacji zamówienia:               
CZĘŚĆ 1 do 31.03.2011 r.
CZĘŚĆ 2 do 31.03.2011 r.
CZĘŚĆ 3 do 31.03.2011 r. 
 
 
Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonania oceny spełniania tych warunków:
I. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
a)    posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
Zamawiający uzna, że warunek został spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie wynikające z art. 22 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
b)    posiadania wiedzy i doświadczenia;
Zamawiający uzna, że warunek został spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie wynikające z art. 22 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
c)     dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym;
Zamawiający uzna, że warunek został spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie wynikające z art. 22 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
d)    dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
Zamawiający uzna, że warunek został spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie wynikające z art. 22 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
e)    sytuacji ekonomicznej i finansowej.
Zamawiający uzna, że warunek został spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie wynikające z art. 22 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
II. Nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp.


W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający żąda załączenia do oferty następujących dokumentów:
1)    I Oświadczenie:  oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których  mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (formularz Zamawiającego).
 
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający żąda następujących dokumentów:
1)    II Oświadczenie: oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych;
2)    Odpis z właściwego rejestru: aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia
w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy.
 
Zamawiający prosi również o następujące dokumenty:
1)    Aktualnego zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionych nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
 
 
Wadium: nie jest wymagane.


Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: 
Każda oferta, niepodlegająca odrzuceniu otrzyma ilość punktów wyliczoną zgodnie z poniższymi wzorami:

KRYTERIUM I – cena – waga 100% dla wszystkich części zamówienia
W kryterium I można uzyskać maksymalnie 100 punktów.
ŁĄCZNA LICZBA PUNKTÓW = PKT W KRYTERIUM I

CZĘŚĆ 1:
Każda oferta, niepodlegająca odrzuceniu, złożona w części 1 otrzyma ilość punktów wyliczoną zgodnie z poniższym wzorem:

                       Najniższa cena jedn. (brutto) pozycji___        
PUNKTY = ∑     Proponowana cena jedn. (brutto) pozycji  x 100 pkt. x waga% wg tabeli:
 
Część zamówienia: 1
Stawka za 1 km pracy sprzętu: nośnik+piaskarka - waga 60%,
Stawka za 1 h pracy sprzętu: nośnik+piaskarka+pług - waga 20%,
Stawka za 1 h dyżuru - waga 20%.
 
Oferta, która otrzyma najwyższą liczbę punktów zostanie uznana za najkorzystniejszą.
Obliczenia zaokrągla się do dwóch miejsc po przecinku.


CZĘŚĆ 2:
Każda oferta, niepodlegająca odrzuceniu, złożona w części 2 otrzyma ilość punktów wyliczoną zgodnie z poniższym wzorem:

                       Najniższa cena jedn. (brutto) pozycji___        
PUNKTY = ∑     Proponowana cena jedn. (brutto) pozycji  x 100 pkt. x waga% wg tabeli:
 
Część zamówienia: 2
Stawka za 1 h pracy sprzętu: nośnik+pług - waga 80%,
Stawka za 1 h dyżuru - waga 20%.
 
Oferta, która otrzyma najwyższą liczbę punktów zostanie uznana za najkorzystniejszą.
Obliczenia zaokrągla się do dwóch miejsc po przecinku.


CZĘŚĆ 3:
Każda oferta, niepodlegająca odrzuceniu, złożona w części 3 otrzyma ilość punktów wyliczoną zgodnie z poniższym wzorem:

                       Najniższa cena jedn. (brutto) pozycji___        
PUNKTY = ∑     Proponowana cena jedn. (brutto) pozycji   x 100 pkt. x waga% wg tabeli:
 
Część zamówienia: 3
1.     Stawka za 1 h pracy sprzętu, samochód samowyładowczy 6 – 12 Mg: waga 15%
2.     Stawka za 1 h pracy sprzętu, samochód samowyładowczy powyżej 12 Mg: waga 10%
3.     Stawka za 1 h pracy sprzętu, koparka: waga 10%
4.     Stawka za 1 h pracy sprzętu, ładowarka: waga 20%
5.     Stawka za 1 h pracy sprzętu, równiarka: waga 20%
6.     Stawka za 1 h pracy sprzętu, koparko – ładowarka: waga 10%
7.     Stawka za 1 h dyżuru: waga 15%.
 
Oferta, która otrzyma najwyższą liczbę punktów zostanie uznana za najkorzystniejszą.
Obliczenia zaokrągla się do dwóch miejsc po przecinku.
 


Oferta: ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie i zaadresować następująco:
Adres: Zarząd Dróg Powiatowych w Tucholi
            ul. Przemysłowa 6, 89-500 Tuchola.

OFERTA NA:
Zimowe utrzymanie dróg powiatowych w sezonie 2010 – 2011
 
oraz „Nie otwierać przed terminem otwarcia ofert”
 
Na kopercie powinien znaleźć się adres Wykonawcy w formie pieczątki, nadruku lub naklejki oraz telefon kontaktowy.
 
Miejsce składania ofert: ofertę należy złożyć w siedzibie Zarządu Dróg Powiatowych w Tucholi, ul. Przemysłowa 6, 89 – 500 Tuchola, biuro nr 1.


Termin składania ofert: upływa 27.10.2010 roku o godz. 9.00.
 
Termin otwarcia ofert: otwarcie ofert nastąpi 27.10.2010 roku o godz. 9.15 w siedzibie Zarządu Dróg Powiatowych, ul. Przemysłowa 6, 89 – 500 Tuchola, pokój nr 5.
 
Termin związania ofertą: 30 dni od terminu składania ofert.
 
Informacja o zamiarze zawarcia umowy ramowej: nie przewiduje się zawarcia umowy ramowej.
 
Informacja o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów: nie przewiduje się ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
 
Informacja o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej: nie przewiduje się wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
 
Umieszczono w Biuletynie Zamówień Publicznych dnia: 19.10.2010 r. pod nr  293675 – 2010
Umieszczono w BIP Powiatu Tucholskiego (strona internetowa) dnia: 19.10.2010 r.
Wywieszono na tablicy ogłoszeń Zarządu Dróg Powiatowych w Tucholi dnia: 19.10.2010 r.

metryczka


Opublikował: Magdalena Gocek-Kalkowska (19 października 2010, 15:00:52)

Ostatnia zmiana: Magdalena Gocek-Kalkowska (28 października 2010, 08:56:21)
Zmieniono: dodano wynik postępowania

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1266