XXX sesja Rady Powiatu Tucholskiego


Informacja o sposobie realizacji interpelacji złożonych
podczas XXX sesji Rady Powiatu Tucholskiego
w dniu 20 września 2013 roku.
 
Pan Andrzej Pruszak –radny
  • W imieniu pani Prezes GS Śliwice zwrócił się do Zarządu Powiatu o wyrażenie zgody na wybudowanie parkingu wzdłuż drogi powiatowej przy posesji GS. Jest to około 40 metrów bieżących. Powiat nie poniesie żadnych kosztów związanych z tą inwestycją. Dodał, że w 2009 roku specustawą została tam zabrana część, gdzie był parking i można było się tam zatrzymać.
Zarząd Powiatu w tej sprawie poinformował  Pana Radnego, że Zarząd Dróg Powiatowych przygotuje propozycje rozwiązania miejsc postojowych w okolicach siedziby Gminnej Spółdzielni przy ul. Sychowskiego w Śliwicach.
  • Studzienki na ulicy Sychowskiego w Śliwicach się zapadają. Minęło około 4 lat od generalnego remontu tego odcinka.
Zarząd Powiatu w powyższej sprawie poinformował Pana Radnego, że na wskazanym odcinku drogi przewidziany jest przegląd gwarancyjny nawierzchni jezdni oraz urządzeń. Ewentualne uszkodzenia zostaną usunięte.
  • Prosi o odkrzaczenie pobocza z przeciwskarpą przy drogach powiatowych: Okoniny Nadjeziorne – Lińsk, Lińsk – Śliwice oraz Śliwice – Rosochatka.
Zarząd Powiatu w tej sprawie poinformował Pana Radnego, że miejsca najbardziej zarośnięte zostały usunięte. Pozostałe zakrzaczenia będą usuwane sukcesywnie w okresie zimowo-wiosennym.
  • Na Osiedlu Leśnym w Tucholi od wiosny do jesieni bardzo nieświeżo pachnie. Mieszkanka osiedla pyta, cyt. „jak można żyć w wychodku”. Prosi o zwrócenie się do użytkownika oczyszczalni w tym rejonie, czy można byłoby coś z tym zrobić.
Zarząd Powiatu w tej sprawie przekazał Panu Radnemu odpowiedź otrzymaną od Pani Prezes Przedsiębiorstwa Komunalnego w Tucholi Spółka z o.o., która poinformowała, że uciążliwość zapachowa Oczyszczalni Ścieków w Tucholi może występować w związku z prowadzeniem gospodarki osadami ściekowymi powstającymi w procesie oczyszczania ścieków. Uciążliwość zapachowa może występować w momencie pryzmowania osadów i ich wywożenia z oczyszczalni. PK stara się nie wykonywać żadnych prac przy osadach ściekowych w dni upalne i w dni wolne od pracy. Pryzmowanie następuje w miarę potrzeb, a wywożenie około trzech razy w roku. W celu zapobiegania powstawania uciążliwości zapachowej na Oczyszczalni Ścieków w poprzednich latach stosowano środek chemiczny pod nazwą Ferrox C1. Z uwagi na to, że działał on żrąco na metalowe części armatury pompującej nie można było zastosować jego odpowiednio dużej dawki. Po kolejnych konsultacjach z firmami zajmującymi się problemem uciążliwych zapachów zastosowano inny preparat- naturalny środek mikrobiologiczny pod nazwą Em Farma Plus. Przedsiębiorstwo Komunalne jest na etapie wpracowywania się tych mikroorganizmów w proces stabilizacji osadu ściekowego i ustalania odpowiedniej ilości dozowania. Tego typu środki są bardzo drogie i ważną rzeczą jest ustalenie takiej dawki, która zapewni oczekiwany skutek przy optymalnych kosztach.
  • Prosi o zwrócenie się do Komendanta Straży Gminnej w Kęsowie z zapytaniem ile wystawili w miesiącu lipcu i sierpniu mandatów za przekroczenie prędkości, a ile za pozostałe wykroczenia, oraz na jaką kwotę. Prosi też o zwrócenie się do Komendanta Policji z zapytaniem, ile wystawili mandatów za przekroczenie prędkości i na jaką kwotę w tym samym okresie.
Zarząd Powiatu poinformował Pana Radnego, że wystąpiono do Komendanta Straży Gminnej w Kęsowie i Komendanta Komendy Powiatowej Policji w Tucholi z prośbą o przekazanie informacji w powyższej sprawie. Zarząd przekazał Panu Radnemu odpowiedź otrzymaną z Komendy Powiatowej Policji w Tucholi.

Pan Wojciech Kociński – radny
  • Pierwsza interpelacja dotyczy ulicy Czarna Droga przy dojeździe do skrzyżowania z ulicą Bydgoską. Tam są w asfalcie koleiny i dziury, które  stwarzają duże niebezpieczeństwo dla podróżujących tą ulicą.
Zarząd Powiatu w tej sprawie przekazał Panu Radnemu odpowiedź otrzymaną od Dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy, który poinformował, że aktualnie toczy się postępowanie w sprawie wydania przez Wojewodę Kujawsko-Pomorskiego zgody na realizację inwestycji drogowej dla zadania pn. „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 241 Tuchola – Rogoźno od km 0+005 do km 26+360 na odc. Tuchola – Sępólno Krajeńskie”. Zadanie to obejmuje również ulicę Czarna Droga. Przewiduje się uzyskanie decyzji ZRID do końca bieżącego roku. Po uzyskaniu prawomocnej decyzji ZRID, możliwa będzie realizacja tego zadania, jednakże uzależniona ona będzie od możliwości finansowych ZDW.
  • Interpelacja dotyczy barierek przy skręcie na Małą Komorzę z drogi wojewódzkiej na tzw. Wiśniówkę. Jest to zjazd z drogi wojewódzkiej na drogę powiatową. Mieszkańcy Kiełpina zgłaszali, że jest tam duże niebezpieczeństwo.
Zarząd Powiatu w powyższej sprawie przekazał Panu Radnemu odpowiedź otrzymaną od Dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy, który poinformował, że po wykonanej wizji w terenie przez pracowników RDW Tuchola stwierdzono, że skrzyżowanie nie budzi żadnych zastrzeżeń i nie stwarza zagrożeń. Zarząd Dróg Wojewódzkich nie widzi potrzeby montażu urządzeń zabezpieczających ruch pieszych i rowerzystów.
  • Następna interpelacja ciągnie się w zasadzie od dwóch lat. Chodzi o Wielką Komorzę i postawienie lustra z wyjazdu z posesji Pana Peplińskiego. Obok przy wjeździe na powiatową drogę takie lustro na sąsiedniej posesji jest. To jest zakręt przy wjeździe do Komorzy. Nic tam nie widać. Pan próbuje swoimi kanałami dotrzeć do Zarządu Dróg Wojewódzkich, ale jest zbywany. Rozumie, że przy wyjeździe z posesji jest argumentacja, że się nie stawia. Myśli jednak, że bezpieczeństwo tych mieszkańców, tam jest trójka małych dzieci, jak i ludzi podróżujących tą trasą jest wskazaniem, aby ustawić tam lustro.
Zarząd Powiatu w tej sprawie przekazał Panu Radnemu odpowiedź otrzymaną od Dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy, który poinformował, że ZDW widzi możliwość ustawienia lustra drogowego U-18 (urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego) w pasie drogowym. W celu realizacji zadania wnioskodawca powinien przedłożyć projekt zmiany stałej organizacji ruchu w Urzędzie Marszałkowskim w Toruniu, a po uzyskaniu zatwierdzenia, na własny koszt ustawić lustro pod nadzorem Rejonu Dróg Wojewódzkich. Utrzymanie i wymiana lustra będzie leżała po stronie wnioskodawcy.
  • Prosi o rozważenie budowy ścieżki przy drodze wojewódzkiej z Tucholi do Bladowa. Wie, że jest w trakcie tworzenia projekt przebudowy ulicy przebiegającej przez Tucholę. Wiemy, że sprawa obwodnicy to melodia przyszłości. Podobno jest projekt tylko na ul. Głównej do skrętu na Czersk. Chciałby zapytać, czy jest rozważana budowa tej ścieżki, czy istnieje lub kiedy będzie zrealizowany projekt przebudowy tej ścieżki aż za Bladowo. Przebudowa tej drogi skończyła się przed zakrętem w Bladowie. Mieszkańcy cały czas dopytują. Coraz więcej też domów powstaje przy tej drodze po lewej i prawej stronie. Jaki będzie koszt ewentualnej budowy tej ścieżki i kiedy jest planowana ta budowa?
Zarząd Powiatu w powyższej sprawie przekazał Panu Radnemu odpowiedź otrzymaną od Dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy, który poinformował, że ZDW podziela konieczność budowy wnioskowanej ścieżki, jednakże ograniczone możliwości finansowe Zarządu Dróg Wojewódzkich oraz duże potrzeby związane z utrzymaniem istniejącej sieci dróg wojewódzkich, nie pozwalają na realizację zarówno postulowanej ścieżki rowerowej jak i innych ciągów pieszych oraz pieszo – rowerowych. W związku z powyższym zaproponowano, aby UM Tuchola zlecił opracowanie dokumentacji projektowej na realizację tego zadania oraz uregulował kwestie związane z nieruchomościami, na których zlokalizowana będzie ścieżka rowerowa. Następnym etapem będzie wspólna realizacja zadania w ramach Drogowej Inicjatywy Samorządowej. Szczegółowe informacje, opis procedury oraz wniosek o realizację zadania w trybie DIS można uzyskać w ZDW w Bydgoszczy oraz Departamencie Infrastruktury Drogowej Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu.
  • W imieniu mieszkańców sołectwa Mały Mędromierz prosi o przestawienie znaku ograniczenia prędkości. Tablica teren zamieszkania kończy się tuż za Tucholą na ul. Sępoleńskiej. W związku z tym, że powstało tzw. osiedle Hebanowskie i mieszka tam dużo matek z małymi dziećmi, które wzdłuż tej drogi się poruszają, też zgłaszają takie niebezpieczeństwo i proszą o tą zmianę.
Zarząd Powiatu w tej sprawie przekazał Panu Radnemu odpowiedź otrzymaną od Dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy, który poinformował, że zdaniem Zarząd Dróg Wojewódzkich obecne oznakowanie jest zgodne ze stanem rzeczywistym. Znak D-43 stoi w miejscu, gdzie w myśl przepisów kończy się zwarta zabudowa.
  • Interpelacja do Pana Burmistrza. Kończy się przebudowa terenu przy Muzeum. Teren zyskał bardzo dużo na tej przebudowie. Powiat Tucholski łącznie z Tucholskim Parkiem Krajobrazowym już kończą tą inwestycję. Jedyna droga w obrębie starego miasta, która jest drogą prowadzącą na nasz rynek tj. ulica Podgórna nie została ujęta w poprzedniej rewitalizacji. Dlatego zgłasza propozycję, aby ująć w projekcie budżetu na następny rok przebudowę tej drogi. To jest bardzo krótki odcinek od skrzyżowania na ulicy Nowodworskiego do skrzyżowania z ulicą Murową i Rycerską. Zgłasza uwagę, że przy studzienkach kanalizacyjnych, które się tam znajdują na samym środku jest luźna kostka brukowa, która stwarza niebezpieczeństwo. Co chwilę jej ubywa, dlatego prosi o uzupełnienie tej kostki.
Zarząd Powiatu w powyższej sprawie poinformował Pana Radnego, że wystąpiono do Burmistrza Tucholi z prośbą o zajęcie stanowiska wobec problemu przedstawionego w interpelacji i poinformowanie o sposobie jego załatwienia.
  • Mieszkańcy prawie wszystkich sołectw z terenu Gminy Tuchola proszą jeszcze w tym roku o zorganizowanie wywozu śmieci wielkogabarytowych z terenu tej Gminy.
Zarząd Powiatu w tej sprawie poinformował Pana Radnego, że wystąpiono do Burmistrza Tucholi z prośbą o zajęcie stanowiska w sprawie i poinformowanie o sposobie jego załatwienia.

Pan Marek Boliński – radny
  • Wniosek w imieniu radnych o inicjatywę podjęcia uchwały przez Zarząd Powiatu Tucholskiego w sprawie przebudowy systemu grzewczego w budynku przy ulicy Pocztowej 7b w Tucholi. W uzasadnieniu analiza porównawcza kosztów ogrzewania budynków Starostwa Powiatowego. Z analizy kosztów wynika, że koszt ogrzewania 1 metra kwadratowego w budynku przy ul. Pocztowej 7b, w stosunku do innych budynków Starostwa Powiatowego zlokalizowanych przy ul. Pocztowej 7 jest najwyższy. Dokładna analiza zawarta jest w odpowiedzi na interpelację, która stanowi załącznik do niniejszego wniosku.
Zarząd Powiatu w powyższej sprawie poinformował Pana Radnego, że rozpoczęto działania zmierzające do zrealizowania wniosku dot. przebudowy systemu grzewczego w budynku zlokalizowanym przy ul. Pocztowej 7b. Przy udziale projektanta ustalono koncepcję zmian potrzebną do rozpoczęcia prac projektowych. Zwrócono się też do firmy wykonawczej o opracowanie, w oparciu o w/w koncepcję, przewidywanego kosztu wykonania tego zadania. Po uzyskaniu informacji o kosztach tego przedsięwzięcia, Zarząd będzie szukał sposobu jego sfinansowania. Po znalezieniu tych środków finansowych i umownym okresie wypowiedzenia, istnieje szansa dokonania tych zmian jeszcze w tym okresie grzewczym.
  • W swoim imieniu prosi o inicjatywę podjęcia uchwały przez Zarząd Powiatu Tucholskiego w sprawie zmiany sposobu ogrzewania wszystkich budynków szkół powiatowych. Chciałby trochę uzupełnić na temat złożonego wniosku. Przypomniana została dzisiaj przysięga, którą składaliśmy wszyscy. Ma nadzieję, że wniosek, który będzie prowadził do oszczędności m.in. w opłatach za ciepło i ogrzewanie naszych szkół pozwoli nam realizować ten program naprawczy, który wdrożyliśmy. Ma nadzieję, że wszyscy radni mają głęboko w sercu dobro Powiatu i finanse Powiatu i że wszyscy radni, jak tutaj siedzą poprą ten wniosek.
Zarząd Powiatu w powyższej sprawie poinformował Pana Radnego, że zwróci się do dyrektorów szkół o przedstawienie zestawień poniesionych kosztów ogrzewania budynków w latach 2010-2012 w przeliczeniu na 1 metr kwadratowy powierzchni. Dane te pozwolą porównać zestawienie kosztów w stosunku do budynków zlokalizowanych przy ul Pocztowej 7. Potrzebne też będą zestawienia zamówionej mocy na poszczególne obiekty w celu doboru odpowiednich kotłów co, a na podstawie tych danych do szacunkowego określenia kosztów całego przedsięwzięcia. Realizacja jednak tego zadania możliwa będzie dopiero w przyszłym roku i to po znalezieniu środków finansowych, a także po uzyskaniu zgody Ministerstwa Finansów na tego typu inwestycję.
  • Interpelacja, którą kieruje za pośrednictwem Powiatu do Pana Burmistrza. Mieszkańcy Gminy Tuchola w związku z oszczędnościami, które wystąpiły w przetargu na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Tuchola z nieruchomości mieszkańców oraz w związku z wypowiedzią Pana Burmistrza, że w związku z tymi oszczędnościami obniży koszt jednostkowy wywozu odpadów do mieszkańców, mieszkańcy pytają kiedy to nastąpi, kiedy zostanie spełniona obietnica zmniejszenia przez Pana Burmistrza tych kosztów. Była to wypowiedź w Radio Weekend, którą niektórzy dobrze zapamiętali i oczekują dalszych ruchów.
Zarząd Powiatu w tej sprawie poinformował Pana Radnego, że wystąpiono do Burmistrza Tucholi z prośbą o zajęcie stanowiska w sprawie i poinformowanie o sposobie jego załatwienia.

Pan Jerzy Kowalik – radny
  • Interpelacja dotyczy pisma, które wszyscy radni otrzymali za pośrednictwem Pana Przewodniczącego Rady. To zażalenie zostało złożone do Pani Starosty przez jednego z uczestników procedury naboru na stanowisko kierownicze w Domu Dziecka w Tucholi. Ten uczestnik zarzuca podanie nieprawdy na stronie internetowej BIP Starostwa Powiatowego w Tucholi, a także poważne uchybienia procedury konkursowej. Chciałby, aby Pani Starosta, czy Zarząd się do tego odniósł.
Odpowiedź udzielona została na sesji Rady Powiatu Tucholskiego przez p. Dorotę Gromowską – Starostę Tucholskiego.
  • Druga interpelacja dotyczy portalu Powiatu tucholski.pl. Dosyć szczegółowo starał się poddać ten portal analizie na przestrzeni kilku miesięcy. Wydaje mu się, że informacje, które pojawiają się w tzw. aktualnościach, czyli te które przesyłają się na kolejne strony, ewaluują w kierunku takiego portalu o zacięciu kulturalno - sportowym. Nie ma nic przeciwko temu, aby informacja o takich zdarzeniach pojawiała się na kolejnych trzech ostatnich stronach. Zauważa generalnie brak informacji np. o oświacie. Nie ma zakończenia roku szkolnego, nie ma rozpoczęcia. Wie, że to są cykliczne rzeczy i niby wszyscy o tym wiedzą, ale wskazane byłoby, aby chociażby o takich uroczystościach, w których występuje młodzież Powiatu np. uroczystość w Rudzkim Moście, można było się dowiedzieć. Jest niewiele o osiągnięciach uczniów. My się szczycimy wieloma osiągnięciami uczniów, członkowie Zarządu pojawiają się na większości uroczystości szkolnych  i wydaje mu się, że to się powinno na tym portalu powiatowym pokazywać. Można powiedzieć, że mamy portal szkolny Powiatu Tucholskiego, bo takowy portal funkcjonuje. Okazuje się np. że informacja o regulaminie stypendium naukowego Starosty Tucholskiego jest nieaktualna. To jest ta wersja przyjęta dwa lata temu, a tej najnowszej przyjętej w kwietniu na tym portalu szkolnym Powiatu nie ma.
Zarząd Powiatu w powyższej sprawie poinformował Pana Radnego, że portal www.powiat.tucholski.pl w swoim założeniu stworzony został w celu informowania o różnych aspektach życia Powiatu Tucholskiego. Dlatego też informacje umieszczane w nim, poruszają zarówno sprawy związane z kulturą, sportem, jak i oświatą. Odnosząc się do uwagi dotyczącej zbyt małej ilości wiadomości oświatowych umieszczanych na portalu, Zarząd poinformował, że pragnie zwrócić uwagę, iż w momencie składania interpelacji 3 z 10 pierwszych informacji dotyczyły oświaty. Dodatkowo większość informacji „oświatowych” można znaleźć na „portalu szkolnym” Powiatu Tucholskiego. Zarząd Powiatu Tucholskiego widząc potrzebę jeszcze lepszej promocji m.in. jednostek oświatowych, w dniu 6 marca 2013r. zorganizował szkolenie dot. publikacji informacji na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Tucholi. W szkoleniu uczestniczyli przedstawiciele szkół, dla których organem prowadzącym jest powiat. Liczba informacji umieszczanych na stronie www.powiat.tucholski.pl zależy więc od jednostek je przekazujących.
  • Już kiedyś wnosił o wsparcie publikacji pana Adama Węsierskiego, który wydał wspaniałą pozycję „Obchody świąt i rocznic w dwudziestoleciu międzywojennym Powiatu Tucholskiego”. W chwili obecnej autor wydaje kolejną pozycję: „Szkice z dziejów Powiatu i Tucholi w dwudziestoleciu międzywojennym”. Poprzednio Zarząd Powiatu nie znalazł możliwości wsparcia tej inicjatywy, pewnie z przyczyn m.in. finansowych. Może teraz by się udało wesprzeć poprzez zakup tej pozycji. To jest ciekawa sprawa, żeby chociażby młodzieży wręczać przy okazji jakichś uroczystości.
Zarząd Powiatu w powyższej sprawie poinformował Pana Radnego, że środki przeznaczone na zakup publikacji w roku bieżącym zostały już rozdysponowane.
  • 10 września odbył się Zarząd Powiatu, który przyjął uchwałę o numerze 156/349/2013 w sprawie określenia podstawowych wskaźników do opracowania budżetu Powiatu Tucholskiego na rok 2014. Zaniepokoiła go jedna z przyjętych zasad planowania wydatków na rok 2014. Z założeń tych wynika, że wydatki na zakup towarów i usług, tzw. wydatki rzeczowe pozostają na poziomie wykonania roku 2013. Komisja Rewizyjna i Komisja Edukacji wskazuje już od pewnego czasu na konieczność zabezpieczenia środków np. na wdrożenie nowych kierunków w szkołach, które zostały uruchomione, a także na wydatki związane z nową podstawą programową i czekającymi nas egzaminami zawodowymi, które są realizowane według nowej formuły. Przy pozostawieniu tej pozycji na poziomie roku bieżącego nie sądzi, aby udało się to zrealizować. Chciałby, aby Zarząd się do tego odniósł.
Zarząd Powiatu w powyższej sprawie poinformował Pana Radnego, że § 4 cytowanej uchwały wskazano, że należy ująć przy projekcie budżetu wydatki jednorazowe (np. wydatki związane z nową podstawą programową szkolnictwa zawodowego) według załącznika nr 2a i 2b łącznie z załącznikiem do wzoru stanowiącego uzasadnienie planowanych wydatków, cyt. „wydatki na zakup towarów i usług tzn. wydatki rzeczowe wynikające z zadań własnych należy kalkulować na podstawie przewidywanego ich wykonania za 2013 rok i prognozowanego na 2014 rok wzrost cen towarów i usług konsumpcyjnych przyjętych do budżetu państwa, ze szczególnym umotywowaniem zleceń i wydatków jednorazowych (w planach nie uwzględniać wydatków remontowych dotyczących obiektów poza zdarzeniami losowymi)”. Komisja Edukacji oraz Komisja Rewizyjna podjęła dyskusję na posiedzeniach komisji nt. zabezpieczenia środków na wydatki dotyczące wyposażenia stanowisk egzaminacyjnych podkreślając, że środki finansowe niezbędne do prawidłowego wdrażania nowych zadań nałożonych na oświatę powinien zabezpieczyć Minister Edukacji Narodowej.

Pani Anna Ziegler – radna
  • Chciałaby podziękować Zarządowi Dróg Wojewódzkich za wycinkę gałęzi na trasie Pruszcz - Kamienica. Rzeczywiście sporo tych gałęzi było. Zgłasza interpelację z zebrania wiejskiego w Pruszczu. Mieszkańcy proszą o uporządkowanie terenu jaki powstał między nową drogą wojewódzką, a starą. Tam są na wysokości wiaduktu przy wyjeździe na Bydgoszcz po lewej stronie jest pas krzewów, które urosły do takich rozmiarów, że zjeżdżając ulicą Brukową z dworca PKP nie ma się widoczności na prawą stronę. Rozmawiała już z panem dyrektorem ZDP i trzeba byłoby wyjaśnić czy ten pas należy teraz do dróg wojewódzkich, dróg gminnych czy jest to teren kolejowy.
Zarząd Powiatu w tej sprawie przekazał Pani Radnej odpowiedź otrzymaną od Dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy, który poinformował, że potwierdza iż przy skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej z ulicą Brukową z dworca PKP po prawej stronie rośnie szereg krzewów w pasie drogowym, natomiast widoczność przy włączaniu się do ruchu wynosi ponad 150 m i nie budzi zastrzeżeń. Rejon Dróg Wojewódzkich w Tucholi w miarę możliwości finansowych ujmie w planach wycinkę wspomnianego odcinka krzewów do końca bieżącego roku.

Pan Zbigniew Grugel – wiceprzewodniczący Rady
  • Na jakim etapie są negocjacje w sprawie urealnienia wysokości czynszu dzierżawnego za nową, wybudowaną część naszego Szpitala. Przypomniał, że trudna sytuacja finansowa, w jakiej znalazł się Powiat Tucholski wynika również i głównie z faktu podjęcia dużej i koniecznej rozbudowy tego Szpitala.  Na tę budowę zaciągnęliśmy spore zobowiązania finansowe. Wszystkie jednostki Powiatu ponoszą koszty spłaty zobowiązań finansowych i urealnienie wysokości czynszu jest pilne i konieczne.
Zarząd Powiatu w powyższej sprawie poinformował Pana Wiceprzewodniczącego Rady, że obowiązują nas zapisy zawarte w umowie dzierżawy z 12 grudnia 2008r. zawartej pomiędzy ówczesny Zarząd Powiatu a „Szpitalem Tucholskim” spółka z o.o. W § 6 ust. 1 tej umowy zapisano: „ Strony ustalają miesięczny czynsz dzierżawy w okresie prowadzenia remontów i inwestycji, o których mowa w § 8 w wysokości 10.000 zł (dziesięć tysięcy złotych netto + podatek VAT)”. Natomiast w wymienionym § 8 dzierżawca został zobowiązany do przeprowadzania remontów i inwestycji zgodnie z planem zatwierdzonym przez Powiat, co ma zapewnić utrzymanie należytego stanu technicznego i sanitarnego obiektu. Umowa ta obowiązuje przez 10 lat od jej podpisania. Zarząd Powiatu, pomimo tych zapisów, podjął następujące działania zmierzające do wynegocjowania zmian w wysokości czynszu:
·        12.10.1012r „Szpital Tucholski” został poinformowany o przyjęciu przez Radę Powiatu programu naprawczego, na podstawie którego zaproponowano podpisanie aneksu do obowiązującej umowy mówiącego o zmianie czynszu w wysokości ujętej w programie.
·        15.10.2012r. podczas posiedzenia Zarządu Powiatu, Prezes „Szpitala Tucholskiego” stwierdził, że nie wyraża zgody na zmianę wysokości czynszu.
·        17.10.2012r otrzymujemy pisemne potwierdzenie, że nie ma zgody na podpisanie aneksu zwiększającego wysokość czynszu w okresie prowadzenia remontów i inwestycji.
·        18.10.2012r.  Zarząd wystąpił o podanie wszystkich kosztów i przychodów związanych z działalnością Spółki.
·        30.10.2012r. Rada Powiatu przyjmuje uchwałę wskazującą konieczność podjęcia działań przez Zarząd Powiatu do zmiany warunków użytkowania przez Spółkę obiektów szpitalnych.
·        31.10.2012r po uchwaleniu planu inwestycyjnego na walnym zgromadzeniu wspólników Spółki ”Szpital Tucholski”, odbyło się spotkanie członków Zarządu Powiatu i Zarządu.

Pan Andrzej Myszkowski – radny
  • Ma jedną interpelację drogową. Chodzi o drogę Lubiewo – Bruchniewo. Tam są już takie wyrwy i dziury, że trudno je ominąć. Ta droga w tej chwili staje się niebezpieczna. Są tam dziury, które nie zostały jeszcze załatane po zimie. Bardzo prosi, aby się tej drodze przyjrzeć i coś z nią zrobić.
Zarząd Powiatu w powyższej sprawie poinformował Pana Radnego, że ubytki w nawierzchni zostały uzupełnione przez pracowników Zarządu Dróg Powiatowych w Tucholi.

Pan Piotr Mówiński – radny
  • Chciałbym, aby Zarząd przedstawił swoje stanowisko, czy jakby stan faktyczny jeżeli chodzi o ośrodek w Białej i harcerzy. Jest ostatni moment, aby podejmować ostateczne decyzje.  Niepodjęcie ich na przestrzeni października, listopada spowoduje, że absolutnie ten program, który harcerze chcieli realizować z dofinansowanie z Urzędu Marszałkowskiego będzie nie do zrealizowania. Tak w harmonogramie najpierw trzeba zburzyć istniejącą placówkę, a później budować to co miałoby być od nowa budowane. Prosiłby, aby naprawdę przysięgę, obietnicę radnych wszyscy traktowali bardzo poważnie. Ona się odnosi do rzeczy najwyższych, absolutnie z punktu widzenia pewnie najistotniejszych. Mamy honor, Ojczyznę, działanie dla dobra wspólnego, dbałość o interes naszej małej wspólnoty. Działań operacyjnych, też nawet finansowych, istotnych dla istnienia Powiatu nie przedkładałby na te ostateczne wartości, które są ponad te rzeczy, które dotyczą sytuacji na poziomie operacyjnym i decyzji Zarządu.
Odpowiedź udzielona została na sesji Rady Powiatu Tucholskiego przez p. Dorotę Gromowską – Starostę Tucholskiego.

Pani Danuta Tyda – radna
  • Mam prośbę do Zarządu Dróg Powiatowych o wycięcie drzew zupełnie suchych na drodze Tuchółka – Kęsowo. Stanowi to duże zagrożenie. One są zaznaczone już od wiosny i nikt do tej pory tego nie zrobił. Tam jest ścieżka rowerowa. Dzieci jeżdżą i chodzą do szkoły. Jest to duże niebezpieczeństwo.
Zarząd Powiatu poinformował Panią Radną, że drzewa przeznaczone do wycinki zostaną usunięte w październiku br.
 
Zarząd Powiatu Tucholskiego

Odpowiedzi udzielone podczas sesji znajdują się w punkcie 26 str. 34 protokołu z XXX sesji Rady Powiatu Tucholskiego, który znajduje się tutaj.

metryczka


Wytworzył: Zarząd Powiatu Tucholskiego (16 października 2013)
Opublikował: Wiesława Borowa (18 października 2013, 11:35:51)

Ostatnia zmiana: Wiesława Borowa (29 listopada 2013, 12:37:26)
Zmieniono: dodano link

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 2342