II sesja Rady Powiatu Tucholskiego


Informacja o sposobie realizacji interpelacji złożonych
podczas II sesji Rady Powiatu Tucholskiego
w dniu 10 grudnia 2014 roku.
 
Pan Andrzej Pruszak – radny
  • Chciałbym zapytać o stan przygotowań Zarządu Dróg Powiatowych do sezonu zimowego.
Odpowiedź została udzielona na sesji Rady Powiatu Tucholskiego przez p. Zenona Poturalskiego Wicestarostę Tucholskiego.
  • Na ulicy Nowodworskiego naprzeciwko Technikum Leśnego rosną drzewa, gdzie gałęzie są wrośnięte w linię energetyczną. Trzeba byłoby coś z tym zrobić, bo stwarza to zagrożenie.
Zarząd Powiatu w tej sprawie poinformował Pana Radnego, że wystąpiono do Dyrektora Rejonu Dystrybucji Chojnice ENEA Operator Sp. z o.o. z prośbą o zajęcie się sprawą i poinformowanie o możliwości realizacji.
  • Na rzece Zwierzynce w Zwierzyńcu powstały dwie samowole budowlane w postaci tam. Rolnicy w związku z tym mają problem bo systematycznie ich łąki są zalewane i mają problem z koszeniem. Przyjdzie wiosna i to się powtarza. Czy my jako Zarząd Powiatu, czy Rada możemy w jakiś sposób pomóc tym rolnikom?
Zarząd Powiatu w tej sprawie poinformował Pana Radnego, że wystąpiono do Kujawsko-Pomorskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych we Włocławku Biura Terenowego w Świeciu z prośbą o zajęcie stanowiska wobec problemu przedstawionego w interpelacji i poinformowanie o możliwości realizacji. Kierownik Biura Terenowego w Świeciu poinformował, że KPZMiUW we Włocławku, Biuro Terenowe w Świeciu na bieżąco monitoruje odcinek cieku Zwierzynka w okolicach Zwierzyńca i w miarę możliwości stara się ograniczyć straty powstałe w wyniku działalności bobrów. W roku 2014 kilkakrotnie w okolicach wsi Zwierzyniec wykonano rozbiórkę przedmiotowych tam. Prace rozbiórkowe prowadziła sekcja awaryjna przy KPZMiUW jak również wykonawca robót konserwacyjnych na cieku Zwierzynka. W miesiącu grudniu 2014 roku na omawianym odcinku dokonano rozbiórki tam dwukrotnie. Jednocześnie poinformowano, że za starty w gospodarstwie rolnym, leśnym lub rybackim, powstałe w wyniku działalności bobrów można ubiegać się o odszkodowanie w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Bydgoszczy.

Pan Jan Przybysz – radny
  • Chciałbym poruszyć temat bezpieczeństwa na drogach wojewódzkich 240 i 241 na odcinku Tuchola – Bladowo oraz Tuchola w kierunku Małego Mędromierza. Wiadomo, że w ostatnim czasie wydarzył się w okolicy Bladowa tragiczny wypadek. Chciałbym się dowiedzieć, czy planowana jest przebudowa tej drogi, kiedy i czy mieszkańcy Bladowa i okolic doczekają się chodnika bądź ścieżki rowerowo – pieszej, aby młodzież, dzieci i dorośli, którzy uczęszczają w kierunku Tucholi czuli się bezpieczni. Chodzi także o mieszkańców Gminy Kęsowo, którzy raz w miesiącu rowerem bądź pieszo przybywają do Urzędu Pracy w celu podpisania listy. Jeśli chodzi o drogę 240, chciałbym się dowiedzieć, kiedy ruszy przebudowa tej drogi na odcinku Tuchola – Sępólno.
Zarząd Powiatu w powyższej sprawie przekazał Panu Radnemu odpowiedź otrzymaną od Dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy, który poinformował, że Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy wspólnie z Urzędem Miasta w Tucholi, planuje rozpoczęcie w roku bieżącym prac projektowych związanych z wykonaniem dokumentacji technicznej na budowę ciągu pieszo-rowerowego na odcinku Bladowo - Tuchola, w celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa uczestników ruchu. Jednocześnie Dyrektor ZDW poinformował, że dla odcinka drogi nr 241 Tuchola - Sępólno trwają prace projektowe, których zakończeniem będzie wydanie przez Wojewodę Kujawsko-Pomorskiego decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej - w oparciu o ustawę z dnia 10 kwietnia 2003r., o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych. Termin realizacji inwestycji związany jest z wpisaniem jej do budżetu Województwa Kujawsko-Pomorskiego, uwzględniającego wykorzystanie środków unijnych w latach 2014-2020. Ponadto Dyrektor poinformował, że w roku bieżącym zostanie wyremontowany chodnik na terenie Bladowa.

Pan Andrzej Myszkowski – radny
  • Prośba do Pana Prezesa Szpitala, aby zwrócił się do pielęgniarek rejestrujących w poradniach specjalistycznych z informacją, że do Poradni Dermatologicznej na dzień dzisiejszy nie obowiązuje skierowanie. Zgłaszają się w tej chwili do mnie pacjenci po skierowania. Niepotrzebnie czekają w kolejkach. Zgodnie z obowiązującymi przepisami na dzień dzisiejszy takie skierowanie nie jest wymagane. Mało tego, pacjenci, którzy się do końca roku zarejestrują również w przyszłym roku takiego skierowania nie muszą mieć.
Zarząd Powiatu w powyższej sprawie przekazał Panu Radnemu odpowiedź otrzymaną od Prezesa Zarządu Spółki z o.o. „Szpital Tucholski”, który poinformował, że od dnia 1 stycznia 2015 roku skierowanie do Poradni Dermatologicznej będzie wymagane przy rejestracji, zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Pani Anna Ziegler – radna
  • Chciałam wrócić do sprawy z poprzedniej kadencji Rady Powiatu, kiedy grupa radnych wystąpiła o ponowne uruchomienie poradni K w gminach. Wiem, że zainteresowana była szczególnie nasza Gmina Gostycyn oraz Gmina Cekcyn. Dotyczyło to próby otwarcia poradni K za pośrednictwem Szpitala Tucholskiego, czyli realizacji częściowego kontraktu na terenie naszych poradni. Merytorycznie uzasadnione jest to tym, że na terenie gmin w przychodniach są bardzo dobrze wyposażone gabinety, a dojazd osób do Tucholi jest znacznie utrudniony ze względu na słabą komunikację. Prosiłabym o sprawdzenie na jakim etapie się ta sprawa znajduje i czy do końca tego roku jest możliwość, czy od nowego roku.
Zarząd Powiatu w powyższej sprawie przekazał Pani Radnej odpowiedź otrzymaną od Prezesa Zarządu Spółki z o.o. „Szpital Tucholski”, który poinformował, że z chwilą podpisania uzgodnień z NFZ, niezwłocznie podejmie stosowne działania w celu realizacji częściowego kontraktu poradni ginekologiczno-położniczej w Tucholi w gminnych przychodniach. Jednocześnie Pan Prezes poinformował, iż trudno jest obecnie określić konkretny termin realizacji tego zadania. Uzależnione jest to między innymi od decyzji NFZ.

Pan Zbigniew Grugel – radny

  • Poprzednio składałem interpelację w sprawie doposażenia rehabilitacji przy Szpitalu w urządzenie, które potocznie chorzy nazywają laserem. Strasznie duże kolejki się tworzą. Wiem, że Zarząd wystąpił, ale do tej pory nie mam odpowiedzi.
Zarząd Powiatu w powyższej sprawie poinformował Pana Radnego, że Prezes Zarządu Spółki    z o.o. „Szpital Tucholski” udzielił odpowiedzi pismem z dnia 8 grudnia 2014 r. (wpływ do urzędu 10 grudnia 2014 r.). Niniejsza odpowiedź została przekazana Panu Radnemu pismem z dnia 11 grudnia 2014 r.
  • Myślę, że warto byłoby pomyśleć o drobnej zmianie organizacji ruchu na ulicy dr Karasiewicza w bezpośrednim sąsiedztwie hali gimnastycznej szkoły nr 3. Tam w chwili obecnej jest takie rozwiązanie, że jest wnęka, gdzie rodzice mogą zajechać, dziecko wysiada, idzie do szkoły i praktycznie można się tam zatrzymać na minutę. Myślę, że w godzinach pracy szkoły to rozwiązanie jest rozwiązaniem dobrym. Trochę nielogicznym ono jest w godzinach popołudniowych. Sam byłem świadkiem takiego zdarzenia, że policjant legitymował kierowców, którzy tam stali, a była to godzina 18.00 – 19.00. Pan trener, który prowadził tam zajęcia z młodzieżą, prosił tych policjantów, aby jeżeli już muszą ukarać mandatem, to mają ukarać jego, a nie rodziców. Jak rodzice będą mieli płacić mandaty, to oni nie będą dzieci przywozić na zajęcia. To chyba nie jest dobre rozwiązanie. Tam wystarczyłaby taka tabliczka z napisem, że dłużej niż minutę wolno stać po godzinach pracy szkoły. Tym bardziej, że tam nie ma innego miejsca na pozostawienie pojazdów. Po to, ja myślę, ta zatoczka została zrobiona, żeby właśnie można było te pojazdy tam pozostawiać. To jest niewielka sprawa. Myślę, że źle by się działo, gdyby rodzice rzeczywiście kierowali się tym, że jak mam wozić dziecko i płacić mandaty, to przestanę wozić dziecko na zajęcia.
Zarząd Powiatu w tej sprawie przekazał Panu Radnemu odpowiedź otrzymaną od Burmistrza Tucholi, który poinformował, iż sugerowana we wniosku możliwość czasowego postoju pojazdów (powyżej dopuszczalnej 1 minuty) rodziców dzieci uczęszczających na zajęcia w godzinach popołudniowych nie jest możliwa z uwagi na szerokość pasa drogowego ul. Karasiewicza, który na wysokości Szkoły Podstawowej nr 3 wynosi około 6 m. Szerokość pasa drogowego w omawianym przypadku, zgodnie z paragrafem 15 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, winna wynosić 7,5 m. Uzyskanie takiej szerokości byłoby możliwe tylko w przypadku usunięcia istniejącego zadrzewienia. Ponadto Pan Burmistrz wskazał, iż mając na względzie problem parkowania pojazdów przy ul. Karasiewicza zdecydowano o wykonaniu jej przebudowy. Realizacja części zadania zakończyła się w grudniu 2014 r. W ramach inwestycji wykonano miejsca postojowe dla samochodów osobowych wraz z chodnikiem umożliwiającym bezpieczne dojście do przejścia dla pieszych. Jednocześnie Pan Burmistrz poinformował, iż uznać należy, że rozwiązaniu uległ problem z dowozem dzieci do szkoły na zajęcia szkolne jak i popołudniowe. Rodzice korzystający z nowo wybudowanego parkingu mogą zaparkować samochód i bezpiecznie odprowadzić dziecko do wejścia na teren Szkoły Podstawowej nr 3.

Zarząd Powiatu Tucholskiego


Odpowiedź udzielona podczas sesji znajduje się w punkcie 16 str. 20 protokołu z II sesji Rady Powiatu Tucholskiego, który znajduje się tutaj.

metryczka


Wytworzył: Zarząd Powiatu Tucholskiego (16 grudnia 2014)
Opublikował: Wiesława Borowa (19 grudnia 2014, 12:04:29)

Ostatnia zmiana: Wiesława Borowa (3 marca 2015, 11:07:26)
Zmieniono: aktualizacja odpowiedzi

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1409