![]() |
zamówienie na: |
Rozbudowę, modernizację oraz wyposażenie Szpitala Tucholskiego |
zamawiający: | Szpital Tucholski Spółka z o.o. |
tryb zamówienia: | przetarg nieograniczony |
nr sprawy: | |
wartość: | poniżej progów unijnych |
termin składania ofert: | 15 kwietnia 2009 11:00 |
przyczyna unieważnienia: | ZAWIADOMIENIE o unieważnieniu wszczętego postępowania Szpital Tucholski Sp. z o.o. działając zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt 7) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. z 2007 r. Dz. U. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.), zawiadamia o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na Rozbudowę, modernizację oraz wyposażenie Szpitala Tucholskiego, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego. Postępowanie zostało unieważnione z powodu obarczenia go wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. UZASADNIENIE Dnia 18 marca br. ukazało się w Biuletynie Zamówień Publicznych pod pozycją nr 67740-2009 ogłoszenie o wszczęciu postępowania na Rozbudowę, modernizację oraz wyposażenie Szpitala Tucholskiego. W rubryce III.2 nieprawidłowo podano zapis odsyłający do zapisów specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w wyniku czego doszło do naruszenia przepisu art. 41 ust. 1 pkt 7 Prawa zamówień publicznych. W związku z powyższym orzeczono jak w sentencji. |
![](admin/szablony/img/poziom_02.gif)
Tuchola 19.03.2009
Oświadczenie Zamawiającego
Ze względów technicznych nie jest możliwe umieszczenie projektu budowlanego i projektów wykonawczych na stronie internetowej. Projekty są dostępne u Zamawiającego na płycie CD i będą udostępniane Wykonawcom na ich wniosek.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Tuchola, dnia 18.03.2009 r.
OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM
o wartości niższej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie
art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych
Zamawiający:
Szpital Tucholski Sp. z o.o.
Adres : 89-500 Tuchola
ul. Nowodworskiego 14-18
Regon 092965579 NIP 561-14-55-873
tel.: 052 336 05 03 fax 052 336 05 04
ogłasza przetarg nieograniczony na :
Rozbudowę, modernizację oraz wyposażenie Szpitala Tucholskiego
• Adres strony internetowej na której będzie dostępna specyfikacja od dnia publikacji ogłoszenia w BZP: www.bippowiat.tuchola.pl .
I. Opis i zakres przedmiotu zamówienia.
1. Przedmiotem zamówienia jest „Rozbudowa, modernizacja oraz wyposażenie Szpitala Tucholskiego” wraz z dostawą sprzętu medycznego.
Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.21.51.40-0 - Roboty budowlane w zakresie obiektów szpitalnych
45.33.10.00-6 - Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i
klimatyzacyjnych
45.31.00.00-3 - Roboty instalacyjne elektryczne
45.30.00.00-0 - Roboty instalacyjne w budynkach
45.33.00.00-9 - Roboty instalacyjne wodno-kanalizacyjne i sanitarne
51.41.00.00-9 - Usługi instalowania sprzętu medycznego
2. Przedmiotem zamówienia jest:
1) wykonanie robót budowlanych w obiektach szpitalnych położonych w Tucholi, przy ul. Nowodworskiego 14-18 w zakresie:
a) przebudowy części istniejących obiektów i rozbudowy szpitala,
b) remontu piwnicy i parteru skrzydła budynku przeznaczonego do nadbudowy,
c) nadbudowy skrzydła wraz z projektowaną rozbudową,
d) dobudowy od strony podwórza części gabinetów diagnostyczno-zabiegowych,
e) remonut piwnicy i parteru budynku głównego,
f) wykonania zaprojektowanych instalacji w w/w obiektach budowlanych,
g) zagospodarowania terenu.
2) dostawa i montaż do Szpitala Tucholskiego sprzętu medycznego w ilościach i na zasadach określonych w załączniku nr 4 do SIWZ
Szczegółowy opis przedmiotu umowy zawarty jest w dokumentacji projektowej, Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, przedmiarach robót, Wykazie sprzętu medycznego stanowiących załączniki do SIWZ i stanowiących jej integralną cześć.
II. Termin realizacji przedmiotu zamówienia: nie później niż do 31.12.2010 roku.
III. Opis warunków udziału w postępowaniu:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1. spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych :
2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, a mianowicie wykażą się w tym względzie wykonaniem w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, co najmniej dwóch robót budowlanych w ramach jednej umowy, odpowiadających swym rodzajem przedmiotowi zamówienia. W ramach jednej umowy musi być udokumentowanie wybudowania budynku użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 3.000,00 m2 i wartości nie mniejszej niż 10 mln zł brutto. Wymóg dotyczący powierzchni użytkowej odnosi się do budynku lub zespołu budynków, przez które należy rozumieć przynajmniej dwa obiekty objęte wspólną inwestycją; wraz z pisemnym potwierdzeniem, że roboty te zostały wykonane należycie;
3. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie w realizacji dostaw sprzętu medycznego i w tym zakresie udokumentują należyte wykonanie w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to, w tym okresie nie mniej niż trzech dostaw sprzętu o wartości minimum 5 mln zł brutto/każda wraz z pisemnym potwierdzeniem, że dostawy te zostały wykonane należycie;
4. dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, a mianowicie wykażą, że posiadają kadrę techniczną o następujących uprawnieniach i kwalifikacjach:
- osobę pełniącą funkcję kierownika budowy, posiadającego odpowiednie uprawnienia określone przepisami prawa budowlanego, należącego do właściwej miejscowo Izby Samorządu Budowlanego oraz posiadającego udokumentowaną co najmniej 5-cio letnią praktykę zawodową oraz doświadczenie w kierowaniu co najmniej 2-ma budowami obiektów o podobnym do przedmiotu zamówienia charakterze,
- osobę do pełnienia funkcji kierownika robót sanitarnych, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń, należącej do właściwej miejscowo Izby samorządu budowlanego oraz udokumentowane co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe,
- osobę do pełnienia funkcji kierownika robót elektrycznych, posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń, należącej do właściwej miejscowo Izby samorządu budowlanego oraz udokumentowane co najmniej 3 letnie doświadczenie zawodowe
5) posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w kwocie nie mniejszej niż 30 % wartości brutto składanej oferty;
6) posiadają polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że
Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności, na kwotę nie mniejszą niż 10.000.000,00 zł.
7) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na
podstawie art. 24 ust 1 i 2 ustawy Pzp.
Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formuła „spełnia – nie spełnia” w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w rozdziale X pkt 1 - 6 niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki wykonawca spełnił.
Niespełnienie chociażby jednego z w/w warunków skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania.
IV. Dokumenty wymagane od wykonawców w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
1. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania
działalności w zakresie objętym przedmiotem zamówienia oraz nie podlega
wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp należy dołączyć do
oferty następujące dokumenty i oświadczenia:
a) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert);
b) oświadczenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, określone w art. 22 ust.1 ustawy Pzp i nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 i 2 ustawy Pzp;
c) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat lub zaświadczenie, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert);
d) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert);
e) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp (wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert);
f) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp (wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert);
2. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
- zamiast dokumentów, o których mowa w ust.1 lit. a) - składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert);
- zamiast dokumentów, o których mowa w ust.1 lit. c) i d) - składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (dokument wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert);
- zamiast dokumentów, o których mowa w ust.1 lit. f) - składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert);
- zamiast dokumentów, o których mowa w ust.1 lit. e) – składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert);
2.1 Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Terminy ważności tych dokumentów, jak powyżej.
3. W celu potwierdzenia opisanego przez zamawiającego warunku posiadania przez wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, należy dołączyć do oferty następujące dokumenty:
a) wykaz wykonanych robót budowlanych i dostaw w okresie wskazanym w niniejszym ogłoszeniu, odpowiadających swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia, z podaniem; dla robót budowlanych przedmiotu, powierzchni netto, dat wykonania a dla dostaw daty realizacji, wartości dostaw i odbiorców – Załącznik nr 5 do SIWZ;
Wykaz musi zawierać co najmniej roboty budowlane i dostawy wymagane, o których mowa w pkt III lit. a) .
b) dokumenty potwierdzające, że roboty budowlane i dostawy wskazane w Wykazie sporządzonym według Załącznika nr 5 do SIWZ zostały wykonane należycie (np. referencje, listy rekomendacyjne itp.);
c) Wykaz osób, którymi dysponuje i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności lub pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia jeżeli w wykazie tym wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował – Załącznik nr 6 do SIWZ
Wykaz musi zawierać co najmniej wskazanie kadry technicznej o kwalifikacjach i w ilości wymaganych w pkt III,
d) dokumenty stwierdzające, że osoby wyszczególnione w Załączniku nr 4 do SIWZ, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (kopie uprawnień i aktualne zaświadczenia o wpisie na listę członków właściwej Izby Samorządu Budowlanego).
4. W celu potwierdzenia opisanego przez zamawiającego warunku znajdowania się przez wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, należy dołączyć do oferty następujące dokumenty:
a) informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w kwocie nie mniejszej niż 30% wartości brutto składanej oferty (wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert);
b) polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 10.000.000,00 zł.
5. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (np. jako konsorcjum). W takim przypadku ich oferta musi spełniać następujące wymagania:
a) każdy z przedsiębiorców wspólnie ubiegających się o zamówienie musi przedłożyć wymagane dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt IV ust. 1-5, na potwierdzenie warunku posiadania uprawnień do wykonywania działalności w zakresie objętym przedmiotem zamówienia oraz nie podlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp;
b) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie muszą łącznie spełniać warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt III lit. a-d oraz dostarczyć wymagane w pkt IV ust. 1-5 dokumenty na potwierdzenie spełniania tych warunków;
c) Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,
UWAGA! Wszelka korespondencja dokonywana będzie wyłącznie z pełnomocnikiem;
d) Wypełniając formularz oferty: w miejscach: „nazwa i adres wykonawcy”, NIP, REGON, należy wpisać dane dotyczące wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6. Dokumenty i oświadczenia należy składać w formie pisemnej.
7. Dokumenty mogą być składane w formie oryginału lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez wykonawcę (dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski poświadczonym przez wykonawcę).
8. Brak jakiegokolwiek z wyżej wymienionych dokumentów lub oświadczeń, złożenie dokumentu w niewłaściwej formie (np. nie poświadczone przez wykonawcę za zgodność z oryginałem odpisy lub kopie) spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania z mocy art. 24 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp po uprzednim wezwaniu wykonawcy na podstawie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp do uzupełnienia w wyznaczonym terminie brakujących lub zawierających błędy oświadczeń i dokumentów.
9. Wszelkie dokumenty oraz oświadczenia muszą być podpisane przez osobę uprawnioną do reprezentowania Wykonawcy na zewnątrz zgodnie z aktem rejestracyjnym i wymogami ustawowymi. W przypadku reprezentacji Wykonawcy przez osobę, której uprawnienia nie wynikają z dokumentów rejestrowych, do wniosku należy dołączyć pełnomocnictwo dla tej osoby udzielone przez osobę lub osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy.
Pełnomocnictwo powinno zostać złożone w formie oryginału lub kopii
potwierdzonej za zgodność przez notariusza.
10. Zamawiający oceniać będzie jedynie oferty ważne, spełniające wymagania ustawy Prawo zamówień publicznych i warunki niniejszej specyfikacji.
11. Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły „spełnia – nie spełnia” na podstawie informacji zawartych w złożonych dokumentach.
12. Nie spełnienie chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania z zastrzeżeniem art 26 ust 3 ustawy Pzp.
13. Zamawiający dokona oceny spełniania tych warunków na podstawie wymaganych dokumentów i oświadczeń złożonych przez wykonawców.
V. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
VI. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
VII. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających o których
mowa w art. 67 ust. 1 Pkt .6 i 7 Prawa zamówień publicznych.
VIII. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 200.000,00 zł.
(słownie: dwieście tysięcy złotych). Szczegółowe warunki i forma wniesienia
wadium zgodne z ustawą Pzp. określone są w SIWZ.
IX. Osobami uprawnionymi przez zamawiającego do kontaktu z wykonawcami są:
- w sprawach proceduralnych : Piotr Kryn
- w sprawach przedmiotu zamówienia - Wiktor Metkowski
X. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
1. cena - 100 %
XI. Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego w Sekretariacie, w terminie do dnia 15.04.2009 r. do godz. 11.00.
Otwarcie ofert nastąpi dnia 15.04.2009 r. o godz. 11.15 w siedzibie Zamawiającego – gabinet Prezesa.
XII. Termin związania ofertą wynosi 30 dni.
XIII. Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.
XIV. Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.
XV. Zamawiający w celu wyboru oferty najkorzystniejszej nie
przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej.
XVI. Forma porozumiewania się zamawiającego i wykonawców
Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje każda ze stron przekazuje pisemnie lub faksem na numer: (052) 336 05 04.
XVII. Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w BZP w dniu 18.03.2009 roku pod numerem 67740 -2009
specyfikacja (184kB)
![word](img/ikony/word.png)
![word](img/ikony/word.png)
![zip](img/ikony/zip.png)
![zip](img/ikony/zip.png)
![zip](img/ikony/zip.png)
![word](img/ikony/word.png)
![word](img/ikony/word.png)
![word](img/ikony/word.png)
![word](img/ikony/word.png)
![word](img/ikony/word.png)
metryczka
Opublikował: Renata Remus (19 marca 2009, 14:27:27)
Ostatnia zmiana: Renata Remus (24 marca 2009, 13:38:29)
Zmieniono: unieważnienie postepowania
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 2372