X sesja Rady Powiatu Tucholskiego
Informacja o sposobie realizacji interpelacji złożonych podczas X sesji
Rady Powiatu Tucholskiego w dniu 13 września 2007 roku
Radny Andrzej Pruszak
- prosi aby zwrócić się do Zarządu Dróg Powiatowych o wykonanie zjazdu do posesji Państwa Wajdeman w Śliwicach na ul. Czerskiej. Jest to ostatnie zabudowanie po prawej stronie. Po ulewach jest tam zaniżenie i powstała duża krawędź przy zjeżdżaniu do tej posesji;
W odpowiedzi na interpelację przekazano informację, że taki obowiązek spoczywa na właścicielu posesji. Zarządca drogi buduje zjazdy tylko w trakcie realizacji inwestycji budowy lub przebudowy drogi.
- prosi o odkrzaczenie odcinka drogi Rosochatka Śliwice, ponieważ krzaki wychodzą na asfalt;
W odpowiedzi na interpelację przekazano informację, że rosnące przy tej drodze krzewy zostaną usunięte przez ZDP w sezonie zimowym.
Radna Dorota Gromowska
- w budżecie na 2008 r. zabezpieczyć środki na rozwiązanie problemu wód opadowych w Cekcynie przy ulicy Dworcowej przy sklepie „IGA". Podczas deszczu na drodze powiatowej tworzy się rozlewisko zalewające piwnice okolicznych nieruchomości, utrudnia przejazd pojazdów oraz uniemożliwia korzystanie z chodnika osobom pieszym. W/w problem istnieje od 2003 roku. Gmina Cekcyn w 2004 roku zleciła opracowanie dokumentacji geotechnicznej określającej warunki gruntowo-wodne w pobliżu projektowanej trasy kolektora kanalizacji deszczowej na działce 307. Gmina uzyskała również zgodę właściciela gruntu na wybudowanie kolektora deszczowego na jego gruntach. Od czasu opracowania tej dokumentacji wodę deszczową wywozi się beczkowozem, co jest rozwiązaniem doraźnym i generuje koszty;
W odpowiedzi na interpelację przekazano informację, że w chwili obecnej jest przygotowywane porozumienie z Gminą Cekcyn dotyczące prac jakie zostaną wykonane w Cekcynie i m.in. ta kwestia zostanie tam ujęta.
- przy projektowaniu przebudowy dróg powiatowych w Cekcynie proszę uwzględnić przebudowę wodociągu polegającą na wymianie rur cementowo-azbestowych (AC na PCV);
W odpowiedzi na interpelację przekazano informację, że przełożenie wodociągu jest zadaniem gminy. Ze względów technicznych temat ten zostanie ujęty zgodnie z przeprowadzonymi rozmowami i przygotowywanym porozumieniem.
- w trybie pilnym podnieść o kilka centymetrów zaniżenie od drogi powiatowej przy sklepie GS-u w Cekcynie, które powstało po wybudowanym chodniku. Obecna sytuacja uniemożliwia swobodny wjazd na teren przy pawilonie sklepowym. Prezes GS-u uważa, iż przez tę sytuację spadły obroty sprzedaży;
W sprawie podniesienia obniżenia, które powstało po wybudowanym chodniku przy sklepie GS w Cekcynie przekazano informację, że zostanie to wykonane do 15 października br.
- proszę o informację kiedy nastąpi kontynuacja prac związanych z budową chodnika na Cekcynku;
W odpowiedzi na interpelację przekazano informację, że prace będą kontynuowane w miesiącu październiku.
- w związku z sygnałami o prowadzonych pracach dotyczących uporządkowania stanu prawnego działek będących własnością Skarbu Państwa w Zarządzie PKP, po których przebiegają drogi powiatowe, proszę o informację, na jakim etapie są prace i jakie są szansę na sprawne uregulowanie ze szczególnym uwzględnieniem miejscowości Wierzchucin, gdzie istnieje konieczność przebudowy drogi, a nie jest to możliwe bez przejęcia tych działek?
Proszę również o informację na jakich zasadach PKP są gotowe te grunty udostępnić, czy to będzie forma przekazania ,czy sprzedaży?
W odpowiedzi na interpelację przekazano informację, że przez geodetę zostały przygotowane 3 propozycje podziału działki PKP w Wierzchucinie. Po konsultacji z mieszkańcami została wybrana jedna z propozycji. Zgodnie z ustaleniami w najbliższych dniach Wicestarosta uda się do PKP w Bydgoszczy, gdzie przedstawi przygotowaną propozycję. Na tym spotkaniu zostanie także ustalone na jakich zasadach miałoby nastąpić udostępnienie tych gruntów.
Radny Marek Sass
- prośba, aby przed kolejnym sezonem turystycznym udało się w Szumiącej i Bysławiu wystawić stosowne znaki dotyczące miejsca zabytkowego, jakim jest Bysławek. Jest to punkt istotny i może do przyszłego sezonu udałoby się to zrobić. Nie chodzi o znak kierunkowy tylko o tablice historyczne;
W odpowiedzi na interpelację przekazano informację, że zgodnie z obowiązującym prawem, wiąże się to ze zmianą oznakowania ww. drogi. Taką informację przekazał do Starostwa Powiatowego Zarząd Dróg Wojewódzkich.
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r.
w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. z 2003r. Nr 177, poz. 1729), ustawienie jakiegokolwiek nowego znaku musi być poprzedzone wykonaniem dokumentacji – projektu zmian organizacji ruchu. §4 ust. 1 – „Podstawą do wprowadzenia organizacji ruchu na nowo wybudowanej drodze lub jej zmiany na drodze istniejącej jest zatwierdzenie organizacji ruchu przez organ zarządzający ruchem.”
Należałoby zlecić projektantowi wykonanie projektu zmian organizacji ruchu, uzgodnić go w Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy oraz u Komendanta Wojewódzkiego Policji w Bydgoszczy i zatwierdzić w Urzędzie Marszałkowskim w Toruniu. Na dzień dzisiejszy Zarząd Dróg Powiatowych nie dysponuje środkami finansowymi, które można by na ten cel przeznaczyć. Do sprawy można będzie wrócić przy okazji zlecania wykonania innego projektu zmian organizacji ruchu.
Radny Antoni Lewandowski
- jak wygląda sytuacja z odwodnieniem w miejscowości Trutnowo. Po ostatnich opadach nic się nie zmieniło;
W odpowiedzi na interpelację przekazano informację, że w chwili obecnej inwestycja ta jest na etapie uzgadniania projektu.
Radny Wojciech Kociński
- jakie chodniki będą robione w ramach porozumienia Powiatu z Gminą Tuchola;
W odpowiedzi na interpelację przekazano informację, że przewiduje się wykonanie chodnika w Raciążu w ciągu ul. Kasztelańskiej.
- prośba, aby zwrócić się do spółki ENEA w Bydgoszczy w sprawie wydłużenia urzędowania kasy na posterunku energetycznym. Kasa jest czynna w tej chwili do godziny 14.oo. Na sygnały mieszkańców nikt nie reaguje;
W odpowiedzi na interpelację przekazano informację, że Firma ENEA wydłużyła czas pracy posterunku o godzinę i obecnie kasa ta jest czynna do godziny 15.00. Jednocześnie ENEA informuje, że rachunki za energię elektryczną można uiszczać za pośrednictwem Poczty Polskiej i prowizja za wpłatę niezależnie od kwoty rachunku wynosi 1,49 zł.
- wystąpić do Zarządu Dróg Wojewódzkich o ustawienie lustra na skrzyżowaniu ulic: Nowodworskiego i Warszawskiej ponieważ jeździ tam bardzo dużo samochodów ciężarowych i jest straszny problem, żeby skręcić w stronę miasta;
W odpowiedzi na interpelację przekazano informację, że Zarząd Dróg Wojewódzkich zamontował lustro w tym miejscu dnia 2 października br.
- wystąpić do Zarządu Dróg Wojewódzkich o zagospodarowanie czy ustawienie ograniczeń, aby przy szkole w Bladowie, na łuku nie było możliwości zjeżdżania na pobocze. Jest ono rozjeżdżone, niszczone i samochody stojące w tym miejscu stwarzają zagrożenie;
W odpowiedzi na interpelację przekazano informację, że Zarząd Dróg Wojewódzkich wskazał, iż w we wskazanym miejscu pojazdy nie stwarzają zagrożenia, ponieważ nie zmuszają kierujących pojazdami do zatrzymania bądź omijania tych pojazdów. We wskazanym miejscu pobocze ma 1,2 m szerokości i wniosek u ustawienie słupków musiałby być skierowany do właściciela gruntu.
- wprowadzić zmiany w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym dla Powiatu Tucholskiego na lata 2007-2010 w załączniku nr 1 w poz. 6 oraz w limitach wydatków na Wieloletnie Programy Inwestycyjne tj. w załączniku nr 2 poprzez wykreślenie dotychczasowego zapisu dotyczącego budowy sali gimnastycznej przy Zespole Szkół Leśnych i wprowadzenia następującego zapisu: „Budowa hali widowiskowo – sportowej”
W odpowiedzi na interpelację przekazano informację, że Zarząd Powiatu stoi na stanowisku, że zadania tego nie należy wykreślać, gdyż zapewnienie warunków do prowadzenia zajęć dydaktycznych w jednostkach oświatowych prowadzonych przez powiat jest zadaniem własnym, a sala ta zapewni możliwość prowadzenia zajęć wychowania fizycznego dla uczniów dwóch placówek (ZSL i ZSLiA – ok. 1040 uczniów).
W związku z propozycją wprowadzenia w to miejsce zapisu „Budowa hali sportowo – widowiskowej” informuję, że Zarząd prowadzi rozmowy z zainteresowanymi podmiotami w sprawie budowy hali sportowo - widowiskowej w Tucholi. Zarząd uznaje za celowe powstanie takiego obiektu, jednakże z uwagi na fakt, że nie jest to zadanie własne powiatu Zarząd nie widzi możliwości samodzielnej realizacji tak kosztownej inwestycji. Niemniej jednak Zarząd podjął działania związane z uzupełnieniem Strategii Powiatu Tucholskiego o zapis: „Budowa sali sportowo – widowiskowej”.
Zarząd Powiatu Tucholskiego
metryczka
Wytworzył: Zarząd Powiatu Tucholskiego (14 listopada 2007)
Opublikował: Katarzyna Puczyńska (28 listopada 2007, 11:55:13)
Ostatnia zmiana: Katarzyna Puczyńska (3 grudnia 2007, 15:19:21)
Zmieniono: poprawiono błąd
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 3111