32


Protokół nr 32/2010
z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska,
które odbyło się w dniu 4 lutego 2010 r.

Obecni według listy obecności oraz p. Krystyna Siniło – Skarbnik Powiatu, p. Stanisław Rzepiński – Z-ca Naczelnika Wydziału Geodezji, Gospodarki Nieruchomościami i Zasobami Przyrody.
 
W posiedzeniu uczestniczy 4 radnych.
 
Tematyka posiedzenia:
1.      Analiza materiałów sesyjnych i sprawy bieżące.
2.      Przygotowanie planu pracy Komisji na 2010 r.
3.      Przygotowanie sprawozdania z pracy Komisji za 2009 r.
 
Ad. 1.
p. Przewodnicząca – poprosiła panią Skarbnik o omówienie projektów uchwał na najbliższą sesję Rady Powiatu.
 
1) projekt uchwały w sprawie zmian budżetu Powiatu Tucholskiego na 2010 r.
p. K. Siniło – poinformowała, że zmiana budżetu obejmuje przeniesienie środków z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska na rachunek dochodów własnych. Dodano również zadania inwestycyjne takie jak: zakup kserokopiarki, remont budynku internatu przy ZSLiT oraz budowa ciągu pieszo-jezdnego. Pozostałe zmiany dotyczą przeniesień pomiędzy paragrafami. Ponadto Zarząd zgłosi na sesji autopoprawkę dotyczącą środków z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Regionalna Izba Obrachunkowa nadal pracuje nad stanowiskiem na co te środki można wydawać. Druga autopoprawka dotyczy zmiany w  załączniku nr 5 do projektu uchwały.
 
Na posiedzenie przybył pan Tadeusz Zaborowski. Od tej pory Komisja obraduje w pełnym składzie.
 
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian budżetu Powiatu Tucholskiego na 2010 r. (5-0-0)
 
2) projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie i realizację przez Powiat Tucholski Projektów w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Działanie  3.1 Rozwój infrastruktury edukacyjnej
p. K. Siniło – poinformowała, że powstała możliwość ubiegania się o środki na remont internatu ZSLiT, budowę sali gimnastycznej przy ZSLiT oraz remont sali gimnastycznej przy ZSO ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Działanie 3.1 Rozwój infrastruktury edukacyjnej, Oś priorytetowa 3 Rozwój infrastruktury społecznej.  De facto nie będzie budowana sala gimnastyczna przy ZSLiT. Chodzi o salę, która została zakończona w ubiegłym roku. Z tego programu można odzyskać część wkładu własnego.
p. T. Zaborowski – poinformował, że  pod koniec roku powiat otrzymał 1 mln złotych na dokończenie inwestycji budowy sali. Z tego nie wykorzystano 300 złotych. Teraz są rokowania, że może uda się pozyskać jeszcze jeden milion złotych jako częściowy zwrot wkładu własnego.
 
 Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie i realizację przez Powiat Tucholski Projektów w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Działanie  3.1 Rozwój infrastruktury edukacyjnej (5-0-0).
3) projekt uchwały w sprawie zaopiniowania wniosku Starosty Tucholskiego o dofinansowanie kosztów utworzenia Centrum Aktywizacji Zawodowej, ze środków Funduszu Pracy pozostających w dyspozycji Ministra Pracy i Polityki Społecznej
p. K. Siniło – poinformowała, że Powiatowy Urząd Pracy od 1 stycznia 2010 r. utworzył Centrum Aktywizacji Zawodowej. W tej chwili ma możliwość pozyskania środków na ten cel. Wkład własny wynosi 29.100 zł. Powiatowy Urząd Pracy ma zabezpieczone środki na ten cel w budżecie. Planowane dofinansowanie ma wynosić 116.400 zł.
 
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zaopiniowania wniosku Starosty Tucholskiego o dofinansowanie kosztów utworzenia Centrum Aktywizacji Zawodowej, ze środków Funduszu Pracy pozostających w dyspozycji Ministra Pracy i Polityki Społecznej (5-0-0).
 
4) projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie do projektu kluczowego „Infostrada Kujaw i Pomorza”
p. T. Zaborowski – jest to projekt, który pozwoli na polaczenie urzędów i instytucji. Jest już projekt porozumienia. Docelowo będzie się to wiązało z kosztami. Jednak na chwilę obecną nie są one znane. W tej chwili trwa przygotowywanie koncepcji całego projektu. Projekt będzie prowadzony przez Urząd Marszałkowski, a samorządy mają być partnerami.
 
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie do projektu kluczowego „Infostrada Kujaw i Pomorza” (5-0-0).
 
p. K. Siniło – poinformowała, że w materiałach sesyjnych znajduje się sprawozdanie o wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli. Wszystkie wskaźniki są powyżej 100 % i w związku z tym nie zachodzi potrzeba dopłat do wynagrodzeń.
p. T. Zaborowski – dopowiedział, że w związku z tym nie ma potrzeby uruchamiania środków, które są zaplanowane na podwyżki na wrzesień. Zabezpieczenie środków w bieżącym roku na oświatę nie budzi niepokoju.
 
Sprawy bieżące:
p. S. Rzepiński – poinformował, że wpłynęło pismo Marszałka Województwa o możliwości pozyskania przez spółki wodne środków na inwestycje w melioracjach lub na remonty kapitalne. Spółki muszą wykazać jakie urządzenie ma być robione, zrobić wykaz właścicieli graniczących z inwestycją. Właściciele gruntów mają pokryć 20 % inwestycji. Wszystkie spółki z terenu powiatu były zainteresowane złożeniem wniosków. Spółka wodna może maksymalnie pozyskać 500.000 zł. Praca spółki kończy się w momencie złożenia wniosku. Resztę spraw załatwia Marszałek Województwa. Zarząd Powiatu zaproponował dotacje dla spółek wodnych w wysokości 4.000 zł. Dalsze wydatkowanie środków, które do tej pory wpływały do Funduszu Ochrony Środowiska wymaga jeszcze wyjaśnień. Poinformował, że w tym roku upływa pozwolenie wodno – prawne dla Wielkiego Kanału Brdy. Spółka wodna WKB mocno się chwieje. Zarząd ustalił, aby podjąć jakieś działania w tym zakresie.
p. K. Łukaszewicz – stwierdził, że Kanał przestał spełniać swoje funkcje. W tej chwili ma on głównie walory krajobrazowe i przyrodnicze.
 p. S. Rzepiński –poinformował, że funkcje właścicielskie dla Kanału pełni Marszałek Województwa. Opracowanie operatu kosztuje około 30.000 zł.
p. T. Zaborowski – uważa, że na razie można tylko pisać i przypominać Marszałkowi o jego obowiązkach właścicielskich.
p. P. Broszkiewicz – zapytał jak wygląda sprawa Kamionki.
p. S. Rzepiński – wykonywana jest instrukcja gospodarowania wodą. Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych wyczyści ją w tym roku w zakresie podstawowym.
 
Ad. 2.
p. Przewodnicząca – poinformowała, że przygotowała projekt planu pracy, który został załączony do materiałów sesyjnych. Poinformowała, że nie zaplanowała debaty rolniczej, ponieważ jest to zakończenie kadencji. Zapytała, czy Komisja wnosi uwagi do przedstawionego planu.
 
Komisja nie wniosła uwag do planu pracy.
 
Ad.3
Sprawozdanie przygotowała przewodnicząca Komisji. Komisja nie wniosła uwag do sprawozdania.
 
Na tym protokół zakończono.

Protokołowała:                                                                         Przewodnicząca Komisji
Elżbieta Damasiewicz                                                                    Aleksandra Kabat

metryczka


Wytworzył: Elżbieta Damasiewicz (4 lutego 2010)
Opublikował: Elżbieta Damasiewicz (10 lutego 2010, 10:45:09)

Ostatnia zmiana: Elżbieta Damasiewicz (10 lutego 2010, 10:47:39)
Zmieniono: poprawiono błąd w numerze

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 2368