Komisja Finansów i Gospodarki | Komisja Edukacji, Kultury i Kultury Fizycznej
Komisja Polityki Społecznej i Zdrowia
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Polityki Społecznej i Zdrowia
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
37
Protokół nr 37/2010
z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska,
które odbyło się w dniu 22 września 2010 r.
z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska,
które odbyło się w dniu 22 września 2010 r.
Obecni według listy obecności oraz p. Krystyna Siniło – Skarbnik Powiatu, p. Stanisław
Rzepiński – Z-ca Naczelnika Wydziału Geodezji, Gospodarki Nieruchomościami i
Zasobami Przyrody.
W posiedzeniu uczestniczy 5 radnych.
Tematyka posiedzenia:
1. Wypracowanie stanowiska w sprawie realizacji budżetu Powiatu za I półrocze 2010 r.
2. Analiza materiałów sesyjnych i sprawy bieżące.
Ad. 1.
p. Przewodnicząca – poprosiła panią Skarbnik o przedstawienie informacji z realizacji budżetu Powiatu za I półrocze 2010 r.
p. Skarbnik - poinformowała, że planowany ostatecznie budżet Powiatu Tucholskiego po stronie dochodów na 30.06.2010r. w kwocie 62.293.579,72 zł, został wykonany w I półroczu 2010r. w kwocie 26.069.160,31 zł tj., w 41,85 % planu. Analiza realizacji dochodów budżetowych w I półroczu 2010 roku w porównaniu z I półroczem 2009 roku wskazuje, że wskaźnik wykonania dochodów 2010/2009r. jest wyższy o 5,28 %. Natomiast kwotowo wykonanie jest wyższe o 1.308.409,02 zł. Dochody własne planowane do osiągnięcia w roku 2010 w kwocie 13.609.336,86 zł zostały wykonane w I półroczu 2010 roku na sumę 3.663.475,82 zł tj. w 26,92 % planu rocznego. W porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego dochody te są wyższe o 91.816,59 zł. Niskie wykonanie planu wynika z zawartych umów o dofinansowanie pomocy udzielanej przez inne samorządy, która zrealizowana zostanie w II półroczu. Brak również w I półroczu sprzedaży mienia, która nastąpi w II półroczu po ponownym ogłoszeniu przetargu na zbycie obiektów w Kamienicy. Dotacje celowe(bez dotacji rozwojowych z UE) planowane w budżecie w wielkości 6.748.001,86 zł zostały wykonane w I półroczu2010r. w kwocie 3.684.388,07 zł planu rocznego , co stanowi 54,60 % kwoty planowanej. z tego: Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację bieżących i inwestycyjnych zadań z zakresu administracji rządowej realizowane przez powiat zaplanowane na rok 2010 w kwocie 5.412.150,00 zł, wykonane zostały w I półroczu 2010 roku w kwocie 3.127.462,00 zł tj. 57,79 % planu rocznego. Dotacje celowe otrzymane na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego tj. powiatami i gminami zaplanowane na rok 2010 w kwocie 632.453,00 zł, wykonane zostały w I półroczu 2010 roku w kwocie 272.302,44 zł tj. w 43,05 % planu rocznego. Wydatki powiatu (bieżące i inwestycyjne) planowane w budżecie na kwotę 70.293.579,72 zł, zostały zrealizowane w I półroczu 2010 r. na sumę 23.687.963,84 zł tj. 33,70 % planu .W analogicznym okresie roku ubiegłego wydatki wykonano na kwotę 22.389.101,08 zł. Zatem w I półroczu 2010 roku wydano o 1.298.862,76 zł więcej. Wydatki bieżące zaplanowane w kwocie 47.450,837,00 zł zostały zrealizowane w 47,85 % w kwocie 22.707.065,24 zł. Wydatki inwestycyjne zaplanowane w kwocie 22.842.742,72 zł zostały wykonane w 4,29% na sumę 980.898,60 zł. Łącznie w planie budżetu wydatki inwestycyjne wynoszą 22.842.742,72 zł. Wykonanie zrealizowano w I półroczu 2010r. w kwocie 980.898,60 zł tj. 4,29% planu. Niski poziom realizacji inwestycji związany jest z pracami w toku. Zwiększone wykonanie inwestycji nastąpi w II półroczu 2010r. Uchwalony na rok 2010 budżet po zmianach zaplanowany został z deficytem w kwocie- 8.000.000,00 zł. Zaplanowano na pokrycie deficytu zaciągnięcie kredytu. Wykonanie budżetu na dzień 30 czerwca 2010r. to nadwyżka budżetowa w kwocie – 2.381.196,47 zł.
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska pozytywnie zaopiniowała informację z wykonania budżetu Powiatu Tucholskiego za I półrocze 2010 r. (4-0-1).
Ad. 2.
Analiza materiałów sesyjnych:
1) projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały dotyczącej przyjęcia Wieloletniego Programu Inwestycyjnego dla Powiatu Tucholskiego na lata 2010 – 2012
p. Skarbnik – w projekcie wpisane są dodatkowe zadania, o które będzie możliwość aplikowania o środki zewnętrzne.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały dotyczącej przyjęcia Wieloletniego Programu Inwestycyjnego dla Powiatu Tucholskiego na lata 2010 – 2012 (4-0-1).
2) projekt uchwały w sprawie zmian budżetu Powiatu Tucholskiego na 2010 r.
p. Skarbnik – poinformowała, że ta uchwała jest uchwałą czyszczącą przed końcem roku. Dochody i wydatki zmieniają się o 134,29 zł. Wprowadzono w inwestycjach kwoty poprzetargowe. W projekcie tej uchwały jest dofinansowanie dla Gminy Gostycyn. Jest to kwota na poczet przyszłych zadań inwestycyjnych.
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian budżetu Powiatu Tucholskiego na 2010 r. (5-0-0).
3) projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały dotyczącej określenia zadań i wysokości środków finansowych z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na rehabilitację zawodową i społeczną osób niepełnosprawnych oraz zatrudnienie osób niepełnosprawnych
p. Skarbnik – poinformowała, że środki, które nie zostały wykorzystane na rehabilitację zawodową zostaną przesunięte na zaopatrzenie w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty i środki pomocnicze.
p. T. Zaborowski – wrócił do uchwały w sprawie zmiany Wieloletniego Programu Inwestycyjnego. Zauważył, że na Zarządzie rozmawiano o drodze Bladowo – Żalno. Zgłaszał tę sprawę na sesji radny Kociński. Tego nie ma w projekcie uchwały.
p. Skarbnik – poinformowała, że znalazły się tu tylko drogi, o które będzie aplikowanie o środki zewnętrzne.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały dotyczącej określenia zadań i wysokości środków finansowych z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na rehabilitację zawodową i społeczną osób niepełnosprawnych oraz zatrudnienie osób niepełnosprawnych (4-0-1).
4) projekt stanowiska w sprawie opodatkowania podatkiem VAT ze stawką 0% wszystkich darowizn rzeczowych przekazanych przez przedsiębiorców, jako pomoc dla osób, które ucierpiały w wyniku powodzi w 2010 r.
Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt (5-0-0).
Posiedzenie opuścił radny Krzysztof Łukaszewicz.
5) projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie i realizację Projektów w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Działanie 5.1 „Wspieranie kompleksowych projektów z zakresu ochrony siedlisk przyrodniczych (ekosystemów) na obszarach chronionych oraz zachowanie różnorodności gatunkowej.
p. T. Zaborowski – poinformował, że w projekcie tym można ubiegać się o dodatkowe środki na budowę ścieżek i infrastruktury na terenach leśnych.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały (4-0-0).
6) projekt uchwały w sprawie Regulaminu przyznawania pomocy w ramach projektu „BOROWIACY W LABIRYNTACH WIEDZY”
p. Skarbnik – poinformowała, że powiat jest głównym beneficjentem tego projektu, a wszystkie gminy są partnerami.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały (4-0-0).
Sprawy bieżące:
p. S. Rzepiński – poinformował, że wpłynęło pismo Ministerstwa Środowiska, które potwierdziło, że do czasu zmiany ustawy niemożliwe jest dotowanie spółek wodnych i osób fizycznych. Projekt zmiany ustawy jest już po pierwszym czytaniu. Być może po 1 stycznia przyszłego roku wszystko będzie już jasne. Poinformował też, że są problemy z rowami melioracyjnymi i wodą na terenie Gminy Śliwice. Zawieszone jest regulowanie stanu prawnego ksiąg wieczystych, ponieważ trwa wprowadzanie ksiąg w systemie komputerowym.
p. Przewodnicząca – zapytała o punkt 20 sprawozdania z prac Zarządu. Dotyczy to powołania kierownika PCPR. Prosiła o poinformowanie, czy odbył się konkurs na stanowisko.
p. T. Zaborowski – odpowiedział, że nie było ponownego konkursu. Zarząd zdecydował o przedłużeniu powołania na czas nieokreślony.
p. Przewodnicząca – poprosiła o kilka słów na temat konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących.
p. T. Zaborowski – poinformował, że była tylko jedna kandydatura. Komisja pozytywnie zaopiniowała tę kandydaturę. Starosta powołał panią Urszulę Piotrowską na stanowisko dyrektora ZSO.
p. Przewodnicząca – zapytała, jak został rozpatrzony wniosek dotyczący zmiany terminu zakończenia rozbudowy szpitala.
p. T. Zaborowski – odpowiedział, że Marszałek Województwa i bank pozytywnie odnieśli się do zmiany terminu. Propozycja o przesunięciu terminu do końca marca przyszłego roku została zaakceptowana przez Zarząd.
p. Przewodnicząca – zapytała jak wygląda sprawa Orlika, czy wszystko jest już w porządku.
p. T. Zaborowski – poinformował, że mata na Orliku powiatowym jest inna niż na miejskim. Orlik posiada 3 systemy odwadniania i woda spływa.
p. Przewodnicząca – zapytała o budowę drogi w Cekcynie. Termin zakończenia przewidywany jest na 15 października br.
p. T. Zaborowski- poinformował, że nadzór nad Wydziałem Inwestycji i Zarządem Dróg Powiatowych ma Starosta.
p. Przewodnicząca – wnioskuje do Zarządu Powiatu o zwrócenie uwagi na nadzór nad tą inwestycją.
Komisja wnioskuje do Zarządu Powiatu o zwrócenie uwagi na wykonywaną modernizację drogi w Cekcynie. Zdaniem Komisji roboty postępują bardzo słabo i powodują duże utrudnienia dla mieszkańców.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała: Przewodnicząca Komisji
Elżbieta Damasiewicz Aleksandra Kabat
W posiedzeniu uczestniczy 5 radnych.
Tematyka posiedzenia:
1. Wypracowanie stanowiska w sprawie realizacji budżetu Powiatu za I półrocze 2010 r.
2. Analiza materiałów sesyjnych i sprawy bieżące.
Ad. 1.
p. Przewodnicząca – poprosiła panią Skarbnik o przedstawienie informacji z realizacji budżetu Powiatu za I półrocze 2010 r.
p. Skarbnik - poinformowała, że planowany ostatecznie budżet Powiatu Tucholskiego po stronie dochodów na 30.06.2010r. w kwocie 62.293.579,72 zł, został wykonany w I półroczu 2010r. w kwocie 26.069.160,31 zł tj., w 41,85 % planu. Analiza realizacji dochodów budżetowych w I półroczu 2010 roku w porównaniu z I półroczem 2009 roku wskazuje, że wskaźnik wykonania dochodów 2010/2009r. jest wyższy o 5,28 %. Natomiast kwotowo wykonanie jest wyższe o 1.308.409,02 zł. Dochody własne planowane do osiągnięcia w roku 2010 w kwocie 13.609.336,86 zł zostały wykonane w I półroczu 2010 roku na sumę 3.663.475,82 zł tj. w 26,92 % planu rocznego. W porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego dochody te są wyższe o 91.816,59 zł. Niskie wykonanie planu wynika z zawartych umów o dofinansowanie pomocy udzielanej przez inne samorządy, która zrealizowana zostanie w II półroczu. Brak również w I półroczu sprzedaży mienia, która nastąpi w II półroczu po ponownym ogłoszeniu przetargu na zbycie obiektów w Kamienicy. Dotacje celowe(bez dotacji rozwojowych z UE) planowane w budżecie w wielkości 6.748.001,86 zł zostały wykonane w I półroczu2010r. w kwocie 3.684.388,07 zł planu rocznego , co stanowi 54,60 % kwoty planowanej. z tego: Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację bieżących i inwestycyjnych zadań z zakresu administracji rządowej realizowane przez powiat zaplanowane na rok 2010 w kwocie 5.412.150,00 zł, wykonane zostały w I półroczu 2010 roku w kwocie 3.127.462,00 zł tj. 57,79 % planu rocznego. Dotacje celowe otrzymane na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego tj. powiatami i gminami zaplanowane na rok 2010 w kwocie 632.453,00 zł, wykonane zostały w I półroczu 2010 roku w kwocie 272.302,44 zł tj. w 43,05 % planu rocznego. Wydatki powiatu (bieżące i inwestycyjne) planowane w budżecie na kwotę 70.293.579,72 zł, zostały zrealizowane w I półroczu 2010 r. na sumę 23.687.963,84 zł tj. 33,70 % planu .W analogicznym okresie roku ubiegłego wydatki wykonano na kwotę 22.389.101,08 zł. Zatem w I półroczu 2010 roku wydano o 1.298.862,76 zł więcej. Wydatki bieżące zaplanowane w kwocie 47.450,837,00 zł zostały zrealizowane w 47,85 % w kwocie 22.707.065,24 zł. Wydatki inwestycyjne zaplanowane w kwocie 22.842.742,72 zł zostały wykonane w 4,29% na sumę 980.898,60 zł. Łącznie w planie budżetu wydatki inwestycyjne wynoszą 22.842.742,72 zł. Wykonanie zrealizowano w I półroczu 2010r. w kwocie 980.898,60 zł tj. 4,29% planu. Niski poziom realizacji inwestycji związany jest z pracami w toku. Zwiększone wykonanie inwestycji nastąpi w II półroczu 2010r. Uchwalony na rok 2010 budżet po zmianach zaplanowany został z deficytem w kwocie- 8.000.000,00 zł. Zaplanowano na pokrycie deficytu zaciągnięcie kredytu. Wykonanie budżetu na dzień 30 czerwca 2010r. to nadwyżka budżetowa w kwocie – 2.381.196,47 zł.
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska pozytywnie zaopiniowała informację z wykonania budżetu Powiatu Tucholskiego za I półrocze 2010 r. (4-0-1).
Ad. 2.
Analiza materiałów sesyjnych:
1) projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały dotyczącej przyjęcia Wieloletniego Programu Inwestycyjnego dla Powiatu Tucholskiego na lata 2010 – 2012
p. Skarbnik – w projekcie wpisane są dodatkowe zadania, o które będzie możliwość aplikowania o środki zewnętrzne.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały dotyczącej przyjęcia Wieloletniego Programu Inwestycyjnego dla Powiatu Tucholskiego na lata 2010 – 2012 (4-0-1).
2) projekt uchwały w sprawie zmian budżetu Powiatu Tucholskiego na 2010 r.
p. Skarbnik – poinformowała, że ta uchwała jest uchwałą czyszczącą przed końcem roku. Dochody i wydatki zmieniają się o 134,29 zł. Wprowadzono w inwestycjach kwoty poprzetargowe. W projekcie tej uchwały jest dofinansowanie dla Gminy Gostycyn. Jest to kwota na poczet przyszłych zadań inwestycyjnych.
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian budżetu Powiatu Tucholskiego na 2010 r. (5-0-0).
3) projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały dotyczącej określenia zadań i wysokości środków finansowych z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na rehabilitację zawodową i społeczną osób niepełnosprawnych oraz zatrudnienie osób niepełnosprawnych
p. Skarbnik – poinformowała, że środki, które nie zostały wykorzystane na rehabilitację zawodową zostaną przesunięte na zaopatrzenie w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty i środki pomocnicze.
p. T. Zaborowski – wrócił do uchwały w sprawie zmiany Wieloletniego Programu Inwestycyjnego. Zauważył, że na Zarządzie rozmawiano o drodze Bladowo – Żalno. Zgłaszał tę sprawę na sesji radny Kociński. Tego nie ma w projekcie uchwały.
p. Skarbnik – poinformowała, że znalazły się tu tylko drogi, o które będzie aplikowanie o środki zewnętrzne.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały dotyczącej określenia zadań i wysokości środków finansowych z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na rehabilitację zawodową i społeczną osób niepełnosprawnych oraz zatrudnienie osób niepełnosprawnych (4-0-1).
4) projekt stanowiska w sprawie opodatkowania podatkiem VAT ze stawką 0% wszystkich darowizn rzeczowych przekazanych przez przedsiębiorców, jako pomoc dla osób, które ucierpiały w wyniku powodzi w 2010 r.
Komisja jednogłośnie pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt (5-0-0).
Posiedzenie opuścił radny Krzysztof Łukaszewicz.
5) projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie i realizację Projektów w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Działanie 5.1 „Wspieranie kompleksowych projektów z zakresu ochrony siedlisk przyrodniczych (ekosystemów) na obszarach chronionych oraz zachowanie różnorodności gatunkowej.
p. T. Zaborowski – poinformował, że w projekcie tym można ubiegać się o dodatkowe środki na budowę ścieżek i infrastruktury na terenach leśnych.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały (4-0-0).
6) projekt uchwały w sprawie Regulaminu przyznawania pomocy w ramach projektu „BOROWIACY W LABIRYNTACH WIEDZY”
p. Skarbnik – poinformowała, że powiat jest głównym beneficjentem tego projektu, a wszystkie gminy są partnerami.
Komisja pozytywnie zaopiniowała powyższy projekt uchwały (4-0-0).
Sprawy bieżące:
p. S. Rzepiński – poinformował, że wpłynęło pismo Ministerstwa Środowiska, które potwierdziło, że do czasu zmiany ustawy niemożliwe jest dotowanie spółek wodnych i osób fizycznych. Projekt zmiany ustawy jest już po pierwszym czytaniu. Być może po 1 stycznia przyszłego roku wszystko będzie już jasne. Poinformował też, że są problemy z rowami melioracyjnymi i wodą na terenie Gminy Śliwice. Zawieszone jest regulowanie stanu prawnego ksiąg wieczystych, ponieważ trwa wprowadzanie ksiąg w systemie komputerowym.
p. Przewodnicząca – zapytała o punkt 20 sprawozdania z prac Zarządu. Dotyczy to powołania kierownika PCPR. Prosiła o poinformowanie, czy odbył się konkurs na stanowisko.
p. T. Zaborowski – odpowiedział, że nie było ponownego konkursu. Zarząd zdecydował o przedłużeniu powołania na czas nieokreślony.
p. Przewodnicząca – poprosiła o kilka słów na temat konkursu na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących.
p. T. Zaborowski – poinformował, że była tylko jedna kandydatura. Komisja pozytywnie zaopiniowała tę kandydaturę. Starosta powołał panią Urszulę Piotrowską na stanowisko dyrektora ZSO.
p. Przewodnicząca – zapytała, jak został rozpatrzony wniosek dotyczący zmiany terminu zakończenia rozbudowy szpitala.
p. T. Zaborowski – odpowiedział, że Marszałek Województwa i bank pozytywnie odnieśli się do zmiany terminu. Propozycja o przesunięciu terminu do końca marca przyszłego roku została zaakceptowana przez Zarząd.
p. Przewodnicząca – zapytała jak wygląda sprawa Orlika, czy wszystko jest już w porządku.
p. T. Zaborowski – poinformował, że mata na Orliku powiatowym jest inna niż na miejskim. Orlik posiada 3 systemy odwadniania i woda spływa.
p. Przewodnicząca – zapytała o budowę drogi w Cekcynie. Termin zakończenia przewidywany jest na 15 października br.
p. T. Zaborowski- poinformował, że nadzór nad Wydziałem Inwestycji i Zarządem Dróg Powiatowych ma Starosta.
p. Przewodnicząca – wnioskuje do Zarządu Powiatu o zwrócenie uwagi na nadzór nad tą inwestycją.
Komisja wnioskuje do Zarządu Powiatu o zwrócenie uwagi na wykonywaną modernizację drogi w Cekcynie. Zdaniem Komisji roboty postępują bardzo słabo i powodują duże utrudnienia dla mieszkańców.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała: Przewodnicząca Komisji
Elżbieta Damasiewicz Aleksandra Kabat
metryczka
Wytworzył: Elżbieta Damasiewicz (22 września 2010)
Opublikował: Elżbieta Damasiewicz (6 października 2010, 11:48:48)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1807