VI sesja Rady Powiatu Tucholskiego
Informacja o sposobie realizacji interpelacji złożonych podczas VI sesji
Rady Powiatu Tucholskiego w dniu 31 marca 2011 roku
Rady Powiatu Tucholskiego w dniu 31 marca 2011 roku
p. Andrzej Pruszak – Wiceprzewodniczący Rady
- zwrócić się do Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu o interwencję w Polskich Liniach Kolejowych dotyczącą modernizacji dwóch odcinków linii kolejowych na linii 201 tj. 1,7 km ograniczenie do 30 km/h oraz 1,0 km ograniczenie do 40 km/h pomiędzy stacjami Stronno i Maksymilianowo;
W tej sprawie wystąpiono do PKP Polskie
Linie Kolejowe S.A. w Bydgoszczy. PKP Polskie linie kolejowe przekazało
informację, że w bieżącym roku nie planuje
naprawy nawierzchni torowej na linii nr 201 Nowa Wieś Wielka-Gdynia, na
odcinku Stronno-Maksymilianowo.
p. Zbigniew Grugel – Wiceprzewodniczący Rady
p. Zbigniew Grugel – Wiceprzewodniczący Rady
- zwrócił się do pani Starosty i do Zarządu, abyśmy nie przeoczyli pewnego momentu. Są zbierane informacje na temat przebudowy czy modernizacji drogi 240 przebiegającej przez miasto Tuchola. Wszyscy wiemy, że budowa obwodnicy to jest zadanie, które nie może być zrealizowane w najbliższej perspektywie czasowej. Śmiało można powiedzieć, że ta obwodnica nie powstanie w najbliższych czterech latach. To wcale nie znaczy, że w tych czterech latach nie mogą być poczynione pewne prace związane z jej zaprojektowaniem, ustaleniem przebiegu itd. Mieszkańcy Tucholi mają tą świadomość, że Tuchola jest rozjeżdżana. Najlepiej o tym świadczy fakt, że po ulicy Warszawskiej dziennie porusza się 12 tysięcy pojazdów. Obrazowo można powiedzieć, że jest to jeden pojazd na jednego mieszkańca Tucholi. Tuchola liczy sobie też 12 tysięcy mieszkańców. W każdym dniu w każdą dobę, każdy z nas jest rozjeżdżany przez jeden pojazd. Mieszkańcy obawiają się, że projektowanie modernizacji tej drogi 240 zostanie wykonane w takiej wersji mikro, a mieszkańcy odczuwają taką potrzebę, aby ta modernizacja została wykonana zgodnie z obowiązującymi przepisami dla drogi o takim natężeniu ruchu. Zatem oczekują, aby były zaprojektowane lewoskręty i to poczynając od osiedla w Rudzkim Moście, ale również lewoskręt powinien być wybudowany przy ul. Pocztowej, Karasiewicza. To są rzeczy, które czynią ruch bezpieczniejszy i płynniejszy. Może wreszcie byśmy się doczekali, aby studzienki były na poziomie jezdni, a nie powyżej lub poniżej. Jeździmy po Europie i wiemy wszyscy, że to jest możliwe. Może wtedy będziemy się również zaliczać do Europy. Jest również takie oczekiwanie społeczeństwa, aby jezdnia była wykonana z cichej nawierzchni. Okazuje się, że nawierzchnie też bywają różne. Te, które są w miastach to są tzw. nawierzchnie ciche. Mieszkańcy również oczekują, aby były skrzyżowania w formie rond i to przynajmniej na skrzyżowaniu ul. Warszawskiej i Nowodworskiego czy Chojnickiej z drogą na Czersk. Tam już trudno się włączyć do ruchu. Wiele razy podnosił, aby pojawiła się sygnalizacja świetlna, która by usprawniała przejście z tej części miasta gdzie mieszkamy do tej części miasta gdzie handlujemy. Chodzi o to, aby to przejście było bezpieczniejsze. Dostawał już odpowiedzi w rodzaju, że chyba pan radny Grugel nie chce, aby samochody stawały pod jego oknem i gdyby ruszały. Prosi, niech pod żadnym oknem nie stają te pojazdy, niech ruch będzie płynny, ale również bezpieczny. Dlatego prosi panią Starostę, aby z tą interpelacją nie występowała do lokalnych władz, tylko wyżej;
W tej sprawie wystąpiono do Zarządu Dróg
Wojewódzkich w Bydgoszczy. Zarząd Dróg Wojewódzkich udzielił odpowiedzi, że w roku ubiegłym dokonał zamówienia na opracowanie dokumentacji
projektowej na przebudowę drogi wojewódzkiej nr 240 na odcinku o długości 14,6 km. Z racji wcześniejszych opracowań, początek
opracowania w zleceniu dla tego projektu
wskazano przejście dla pieszych ze skrzyżowaniem ul. Warszawskiej z ul. Cegielnianą w Tucholi.
Z uwagi na znaczne utrudnienia w ruchu miejskim, oddalającej się w czasie budowie obwodnicy Tucholi, jak również w związku z monitami samorządów lokalnych i interpelacjami o konieczności pilnej przebudowy drogi wojewódzkiej na terenie miasta, zarząd dróg postanowił rozszerzyć zamówienie o nowe rozwiązania projektowe dla odcinka obejmującego najbardziej newralgiczne skrzyżowania tj. ul. Warszawskiej z ul. Nowodworskiego oraz ul. Warszawskiej z ul. Pocztową.
Dokładny zakres opracowania zostanie ustalony ostatecznie po przeprowadzeniu negocjacji z Wykonawcą projektu, o czym poinformujemy osobnym pismem.
Z uwagi na znaczne utrudnienia w ruchu miejskim, oddalającej się w czasie budowie obwodnicy Tucholi, jak również w związku z monitami samorządów lokalnych i interpelacjami o konieczności pilnej przebudowy drogi wojewódzkiej na terenie miasta, zarząd dróg postanowił rozszerzyć zamówienie o nowe rozwiązania projektowe dla odcinka obejmującego najbardziej newralgiczne skrzyżowania tj. ul. Warszawskiej z ul. Nowodworskiego oraz ul. Warszawskiej z ul. Pocztową.
Dokładny zakres opracowania zostanie ustalony ostatecznie po przeprowadzeniu negocjacji z Wykonawcą projektu, o czym poinformujemy osobnym pismem.
p. Małgorzata Oller – radna
- zapytanie do Zarządu Powiatu. Czy coś wiadomo Zarządowi na temat drogi 240 i obejścia miejscowości Płazowo? Zapoznała się z mapą przebiegu drogi wojewódzkiej, której właścicielem władającym jest pan Marszałek. Dotyczy to remontu, o którym pan radny wcześniej się wypowiadał. Na tej mapie jest zaznaczone obejście miejscowości Płazowo. Pytanie zmierza ku temu: jak się mają czynności dotyczące obejścia miasta Tucholi, a na jakim Płazowa?
W tej
sprawie wystąpiono do Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy oraz do Burmistrza
Tucholi. Zarząd Dróg Wojewódzkich udzielił odpowiedzi w sprawie zaawansowania prac
związanych z przebudową drogi wojewódzkiej 240
Chojnice -Świecie wraz z obejściem Płazowa, iż
pismem z dnia 21 kwietnia 2011 r. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy zawiadomił o wszczęciu
postępowania administracyjnego w sprawie
wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla tego przedsięwzięcia. Zgodnie
z obowiązującymi przepisami, powyższe zawiadomienie ukazało się w formie obwieszczenia. Wykonawca projektu
rozpoczyna konsultacje społeczne dla tego
zadania, przy czym dla obejścia m. Płazowo spotkanie zaplanowane jest na
początek czerwca br.
W zakresie zaawansowania czynności dotyczących obejścia drogowego miasta Tuchola Burmistrz Tucholi poinformował, że porozumienie zawarte pomiędzy Gminą Tuchola i Powiatem Tucholskim z dnia 15.05.2007 r. w sprawie wspólnej realizacji Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego budowy obwodnicy Tucholi, po jego wykonaniu przez firmę Europrojekt Gdańsk sp. z o.o., przestało obowiązywać, jako zrealizowane. W obecnej kadencji odbyły się 3 spotkania władz Gminy i Powiatu w tej sprawie - pierwsze z inicjatywy Pani Starosty, drugie z udziałem wykonawcy STEŚ obwodnicy oraz trzecie z udziałem radnych wojewódzkich i członków Stowarzyszenia „SOS dla Tucholi". Na wszystkich tych spotkaniach omawiany był obecny stan przygotowań i działania, jakie należy podjąć w celu doprowadzenia do budowy obwodnicy. Jednocześnie poinformowano, że na ostatnim spotkaniu zdecydowano o wystąpieniu do firmy Europrojekt Gdańsk sp. z o.o. z zapytaniem o podjęcie się aktualizacji STEŚ obwodnicy. Prezes Europrojekt podniósł między innymi, że od czasu wykonania STEŚ bardzo zmienił się stan prawny i obecnie należy wykonać nowe opracowanie dotyczące tylko wariantów omijających Rudzki Most. Wskazuje również, iż przed tym celowe byłoby przeprowadzenie analizy technicznej wariantu alternatywnego, wskazanego przez Pana Zbigniewa Grugela, wzdłuż drogi powiatowej Szosa Bydgoska -Świt - Szumiąca. W tej sytuacji wspólnie z przedstawicielami Stowarzyszenia SOS dla Tucholi ustalono konieczność zorganizowania wspólnego spotkania z Marszałkiem Województwa w celu omówienia dalszych czynności w tej sprawie i zaangażowania finansowego Samorządu Województwa w prowadzeniu dalszych prac nad ustaleniem akceptowalnego społecznie wariantu budowy obwodnicy. Pan Burmistrz poinformował także, dalsze ponoszenie kosztów związanych z ustaleniem przebiegu obwodnicy będzie możliwe wyłącznie w porozumieniu z Zarządem Województwa i przy jego wsparciu organizacyjnym i finansowym.
W zakresie zaawansowania czynności dotyczących obejścia drogowego miasta Tuchola Burmistrz Tucholi poinformował, że porozumienie zawarte pomiędzy Gminą Tuchola i Powiatem Tucholskim z dnia 15.05.2007 r. w sprawie wspólnej realizacji Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego budowy obwodnicy Tucholi, po jego wykonaniu przez firmę Europrojekt Gdańsk sp. z o.o., przestało obowiązywać, jako zrealizowane. W obecnej kadencji odbyły się 3 spotkania władz Gminy i Powiatu w tej sprawie - pierwsze z inicjatywy Pani Starosty, drugie z udziałem wykonawcy STEŚ obwodnicy oraz trzecie z udziałem radnych wojewódzkich i członków Stowarzyszenia „SOS dla Tucholi". Na wszystkich tych spotkaniach omawiany był obecny stan przygotowań i działania, jakie należy podjąć w celu doprowadzenia do budowy obwodnicy. Jednocześnie poinformowano, że na ostatnim spotkaniu zdecydowano o wystąpieniu do firmy Europrojekt Gdańsk sp. z o.o. z zapytaniem o podjęcie się aktualizacji STEŚ obwodnicy. Prezes Europrojekt podniósł między innymi, że od czasu wykonania STEŚ bardzo zmienił się stan prawny i obecnie należy wykonać nowe opracowanie dotyczące tylko wariantów omijających Rudzki Most. Wskazuje również, iż przed tym celowe byłoby przeprowadzenie analizy technicznej wariantu alternatywnego, wskazanego przez Pana Zbigniewa Grugela, wzdłuż drogi powiatowej Szosa Bydgoska -Świt - Szumiąca. W tej sytuacji wspólnie z przedstawicielami Stowarzyszenia SOS dla Tucholi ustalono konieczność zorganizowania wspólnego spotkania z Marszałkiem Województwa w celu omówienia dalszych czynności w tej sprawie i zaangażowania finansowego Samorządu Województwa w prowadzeniu dalszych prac nad ustaleniem akceptowalnego społecznie wariantu budowy obwodnicy. Pan Burmistrz poinformował także, dalsze ponoszenie kosztów związanych z ustaleniem przebiegu obwodnicy będzie możliwe wyłącznie w porozumieniu z Zarządem Województwa i przy jego wsparciu organizacyjnym i finansowym.
- zadał pytanie dotyczące realizacji modernizacji i rozbudowy szpitala. zapytał, czy realizowana jest umowa wiążąca płatnika, czyli powiat z bankiem i wykonawcą, dotycząca terminowego realizowania płatności w stosunku do podwykonawców. Jest to jeden z elementów, który może powodować opóźnienia w czasie trwania inwestycji;
Odpowiedzi
udzielono podczas sesji.
p. Marek Boliński – radny
p. Marek Boliński – radny
- jakie skutki finansowe poniesie lub poniósł już powiat wskutek wyboru przez poprzedni Zarząd droższej oferty na wykonanie ścieżek rowerowych. Tańszy wykonawca odwołał się do Krajowej Izby Odwoławczej. Sprawę wygrał. Czy wiadomo już jakie koszty powiat w związku z tym poniesie ? Chodzi o koszty zastępstwa w Krajowej Izbie, wadium, które w przypadku, gdy powiat przegrywa, musi zapłacić;
W tej sprawie udzielono następującej odpowiedzi:
Postępowanie przetargowe było prowadzone przez Zarząd Dróg Powiatowych.
Wszystkie decyzje w trakcie postępowania były podejmowane w związku z tym przez
Dyrektora ZDP. Przetarg został ogłoszony w dniu 10 listopada 2010 roku.
Wyznaczony został termin składania ofert na dzień 1 grudnia 2010 roku. Na
przetarg wpłynęło 9 ofert. W trakcie kontroli stwierdzono braki formalne w
dokumentach złożonych przez 4 oferentów. W dniu 6 grudnia wezwano oferentów do
uzupełnienia ofert. Dwóch oferentów dokonało uzupełnienia ofert w sposób zgodny
z wezwaniem. Jedna z firm w ogóle nie złożyła dokumentów uzupełniających w
związku z tym została wykluczona z dalszego postępowania. Natomiast firma
Czesław Pawłowski Zakład Sprzętowo – Transportowy dostarczyła tylko częściowe
uzupełnienie swojej oferty. Po przeprowadzeniu konsultacji z sekretarzem
komisji oraz zespołem radców prawnych ze starostwa, po wyrażeniu przez nich
jednoznacznej opinii o niekompletności dokumentów tej firmy Dyrektor
Zarządu Dróg Powiatowych musiał podjąć decyzję o odrzuceniu również tej oferty.
Dnia 13 grudnia oferty obu firm zostały odrzucone.
Dnia 20 grudnia 2010 roku firma Pana Czesława Pawłowskiego złożyła odwołanie od tej decyzji do Krajowej Izby Odwoławczej. Rozprawa w KIO odbyła się w dniu 3 stycznia 2011 roku. W dniu 4 stycznia 2011 roku KIO ogłosiła postanowienie, w którym uwzględniła odwołanie i nakazała zamawiającemu unieważnić dokonane czynności i przeprowadzić je powtórnie. Wyrok jest dla inwestora korzystny w wymiarze finansowym. ZDP poniósł koszty w wysokości 12.460,00 zł, natomiast inwestycja w związku z nakazem KIO wyboru oferty Pana Czesława Pawłowskiego jest tańsza o 425.852,75 zł.
p. Wojciech Kociński – radny
Dnia 20 grudnia 2010 roku firma Pana Czesława Pawłowskiego złożyła odwołanie od tej decyzji do Krajowej Izby Odwoławczej. Rozprawa w KIO odbyła się w dniu 3 stycznia 2011 roku. W dniu 4 stycznia 2011 roku KIO ogłosiła postanowienie, w którym uwzględniła odwołanie i nakazała zamawiającemu unieważnić dokonane czynności i przeprowadzić je powtórnie. Wyrok jest dla inwestora korzystny w wymiarze finansowym. ZDP poniósł koszty w wysokości 12.460,00 zł, natomiast inwestycja w związku z nakazem KIO wyboru oferty Pana Czesława Pawłowskiego jest tańsza o 425.852,75 zł.
p. Wojciech Kociński – radny
- interpelacja dotyczy miejscowości Komorza. Chodzi o przepusty przy drodze Wielka Komorza – Mała Komorza. Tam są zalewane posesje. Dla mieszkańców to są bardzo ważne interpelacje;
W tej sprawie przekazano informację, że po
przeprowadzonym w obecności Pana Radnego objeździe wskazanego terenu, podjęte
zostały decyzje w celu udrożnienia wskazanego przepustu.
- przy posesji w miejscowości Wielka Komorza 7 pan prosił, aby zwrócić się do Zarządu Dróg Wojewódzkich o ustawienie barierek ochronnych, ponieważ po każdym wyremontowaniu jego elewacji, ta elewacja jest niszczona, zalewana, ochlapana błotem;
W tej
sprawie wystąpiono do Rejonu Dróg Wojewódzkich w Tucholi. Jak poinformował
Rejon Dróg wojewódzkich zaniżenie w nawierzchni drogi wojewódzkiej 237 zostanie
wyrównane w trakcie remontu cząstkowego przy użyciu emulsji i grysów twardych.
Zabieg ten powinien spowodować, że budynek przy opisywanej posesji nie będzie
ochlapywany przez przejeżdżające samochody w trakcie opadów deszczu.
p. Wojciech Kroplewski – radny
p. Wojciech Kroplewski – radny
- pierwsze zapytanie kieruje do pana mecenasa Sobieckiego. Prosi o odpowiedź na piśmie, czy brak uzasadnienia do projektów uchwał w formie pisemnej, a obecne uzasadnienie w formie ustnej jest istotnym naruszeniem Statutu Powiatu i nie pozwala procedować tych uchwał na posiedzeniu Rady;
W tej sprawie przekazano opinię Radcy Prawnego.
- dwie interpelacje odnoszą się do drogi Lińsk – Śliwice. Jedna już padła, ale ponieważ zaistniały nowe okoliczności pozwala sobie znów ją podać. Dotyczy ona wycinki drzew na drodze Lińsk – Śliwice, bardzo istotnej dla mieszkańców Powiatu głównie ze względu na bezpieczeństwo. W czasie ubiegłej sesji zadał pytanie pani Staroście. Odpowiedzi na piśmie nie dostał, więc zacytował jej odpowiedź, której udzieliła mu ustnie: „Co do interpelacji Pana Wojciecha Kroplewskiego, dotyczącej wycinki wszystkich drzew przy drodze Lińsk-Śliwice sprawę tę rozpatrzymy najpierw na Zarządzie. Jest to dość poważna sprawa i mamy też osoby, które protestują przeciwko wycince drzew. Są bardzo zaangażowane w dbanie o zieleń, o przyrodę także tę sprawę będziemy jeszcze dyskutować.” W międzyczasie dosyć spora grupa mieszkańców Gminy Śliwice z własnej inicjatywy przygotowała petycję do Zarządu Dróg Powiatowych, która jak myślę trafiła także do Zarządu Powiatu. Około 300 osób podpisuje się pod prośbą o wycinkę drzew. Nie spodziewał się, że swoją interpelacją odda przysługę. Gdy zadawał interpelację trwała wycina przy drodze Lińsk – Śliwice. Po zadaniu interpelacji ta wycinka została przerwana, panowie zwinęli sprzęt i zostawili wyrąbane drzewa. Być może jest to zbieg okoliczności, więc ponawia interpelację. Z drugiej strony jest tutaj 300 osób. Rozumie, że można być przeciw wycinaniu drzew, ale chciałbym poznać argumenty przeciwników;
W tej
sprawie udzielono odpowiedzi, że prace związane z usuwaniem drzew nie będą
obecnie prowadzone. Powodem wstrzymania tych prac jest brak środków finansowych
w budżecie Zarządu Dróg Powiatowych
niezbędnych do pokrycia kosztów prac. Innym ważnym powodem wstrzymania usuwania
tych drzew jest zapis art. 52 ust. 7 pkt. 2 rozporządzenia Ministra
Środowiska z dnia 28 września 2004r w sprawie gatunków dziko występujących zwierząt
objętych ochroną (Dz.U Nr 220 poz. 2237). Przepis ten ustala zakaz usuwania
gniazd ptasich z terenów zieleni w okresie od dnia 1 marca do 15
października. Ust. 1 pkt 4,5,11 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r o ochronie
przyrody (jednolity tekst z 2009r Dz.U Nr 151 poz. 1220 ze zmianami), który
zakazuje niszczenia siedlisk ptaków, niszczenia gniazd, a także umyślnego
płoszenia i niepokojenia gatunków zwierząt objętych ochroną.
przekazano także informację, że w bieżącym roku Zarząd Dróg Powiatowych poniósł koszty wycięcia 91 drzew przy ul. Świeckiej w Śliwicach.
Mając powyższe na uwadze Zarząd Powiatu Tucholskiego postanowił odstąpić od prowadzenia prac związanych z usuwaniem drzew rosnących przy drodze powiatowej Lińsk – Śliwice.
p. Jerzy Kowalik – radny
p. Michał Mróz – Przewodniczący Rady
Zarząd Powiatu Tucholskiego
Odpowiedzi udzielone podczas sesji znajdują się w punkcie 20 str. 37 protokołu z VI sesji Rady Powiatu Tucholskiego, który znajduje się tutaj.
przekazano także informację, że w bieżącym roku Zarząd Dróg Powiatowych poniósł koszty wycięcia 91 drzew przy ul. Świeckiej w Śliwicach.
Mając powyższe na uwadze Zarząd Powiatu Tucholskiego postanowił odstąpić od prowadzenia prac związanych z usuwaniem drzew rosnących przy drodze powiatowej Lińsk – Śliwice.
- druga interpelacja dotyczy także tego terenu. Składają ją także mieszkańcy, którzy też podpisali się pod tą interpelacją, a którzy zostali wywłaszczeni ze swojej ziemi. Pod budowę drogi Lińsk – Śliwice dokonano na podstawie spec ustawy wywłaszczenia gruntów przyległych do pasa drogowego. Rzecz jest skandaliczna, bo dokładnie 28 grudnia ubiegłego roku właścicielem został powiat. Jest tam adnotacja w Księdze wieczystej, a rolnicy do tej pory nie otrzymali ani złotówki. Jakie to czasy przypomina, słowa same się nasuwają. Mieszkańcy zwracają się za jego pośrednictwem, ale pewnie nie tylko, o udzielenie odpowiedzi, w jakim terminie mieszkańcy Gminy Śliwice, którym odebrano grunty pod przebudowę drogi powiatowej Lińsk – Śliwice otrzymają odszkodowanie. Odbiera to jako lekceważenie tych mieszkańców. Pomijając to, że odbyło się to w drodze spec ustawy, ci mieszkańcy nawet i bez tego te grunty pewnie by odsprzedali. Sprawa jest naprawdę dla nich istotna. Poprawi to w znakomity sposób bezpieczeństwo na tej drodze. Kiedy oni występują z kolei jako pokrzywdzeni z prośbą o wycinkę drzew ta wycinka nie ma miejsca dalej;
- obecnie trwa proces wyłaniania rzeczoznawcy majątkowego, który wykona wyceny nieruchomości i przygotuje operaty szacunkowe,
- rzeczoznawca będzie znany do dnia 22 kwietnia br.,
- dnia 28 kwietnia, w Urzędzie Gminy Śliwice, odbędzie się spotkanie z byłymi właścicielami nieruchomości, na którym zostaną indywidualnie poinformowani o terminie przeprowadzenia wizji w terenie. W skład komisji wejdą: rzeczoznawca majątkowy, dwóch przedstawicieli Starosty Tucholskiego, przedstawiciel inwestora – Zarządu Dróg Powiatowych w Tucholi oraz były właściciel (bądź osoba przez niego upoważniona),
- do połowy czerwca, po wykonaniu operatów szacunkowych, odbędzie się kolejne spotkanie z byłymi właścicielami gruntów,
- po wydaniu decyzji odszkodowawczej (i jej uprawomocnieniu) należności zostaną przez Zarząd Dróg Powiatowych w Tucholi przelane na konta osób zainteresowanych.
p. Jerzy Kowalik – radny
- 21 marca odbyła się w Książnicy Tucholskiej konferencja. Dowiedział się o tym ze strony internetowej. Jej celem było omówienie proponowanych zmian w systemie oświaty oraz przedstawienie projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym, kompleksowym wspomaganiu szkół”. Tam w tej informacji jest zawarte takie stwierdzenie, że w konferencji wzięli udział przedstawiciele środowisk oświatowych Powiatu Tucholskiego. Od przedstawicieli związków zawodowych dostał informację, że nie zostały one na tą konferencję zaproszone. Temat jest ciekawy w związku z wieloma czekającymi nasze środowisko nauczycielskie zmianami. Sygnał do Zarządu, aby w przyszłości te środowiska na tych konferencjach nie były pomijane;
- ze strony internetowej często się dowiaduje, niestety często po fakcie o imprezach, które są organizowane przez szkoły i inne placówki edukacyjne naszego Powiatu. Jako członek Komisji Edukacji, Kultury i Kultury Fizycznej chciałby w nich uczestniczyć, a przynajmniej o nich wiedzieć wcześniej, szczególnie o tych, które mają charakter otwarty. Życzyłby sobie, aby taka informacja do niego wcześniej dochodziła;
p. Michał Mróz – Przewodniczący Rady
- sprawa dotyczy odcinka drogi Gostycyn – Piła. Jest to droga powiatowa. Wiąże się to z tym przeglądem, który dokonała pani Starosta. Dotyczy to rzeczywiście nieuregulowanych spraw odwodnień poboczy, które mają istotny wpływ w okresie zimowym. Topniejący śnieg i zalegająca woda nawet powyżej powierzchni jezdni powoduje wyciek wody na jezdnię, do tego dochodzi okresowa zmarzlina rozsadzając nawierzchnię. Nawet przy najlepiej wyprofilowanej jezdni zawsze ta woda będzie wsiąkać i wnikać w nawierzchnię, powodując całkowite rozszczelnienie tej jednorodnej masy. Prosi, aby tej sprawie pod tym kątem się przyjrzeć.
Zarząd Powiatu Tucholskiego
Odpowiedzi udzielone podczas sesji znajdują się w punkcie 20 str. 37 protokołu z VI sesji Rady Powiatu Tucholskiego, który znajduje się tutaj.
metryczka
Wytworzył: Zarząd Powiatu Tucholskiego (20 kwietnia 2011)
Opublikował: Elżbieta Damasiewicz (24 sierpnia 2011, 13:08:25)
Ostatnia zmiana: Elżbieta Damasiewicz (24 sierpnia 2011, 14:58:30)
Zmieniono: dodano link
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 3350