XXXIX sesja Rady Powiatu Tucholskiego


Informacja o sposobie realizacji interpelacji złożonych 
podczas XXXIX  sesji   Rady Powiatu Tucholskiego 
w dniu 24 września 2010 roku
 
p. Dorota Gromowska – radna
  • zaznaczyła, że jest konieczność wprowadzenia stałego nadzoru Zarządu Dróg Powiatowych czy inspektora nadzoru na ul. Dworcowej w Cekcynie. Chyba nie musi szczegółów dopowiadać, bo ta inwestycja obiła się już o prasę. Myśli, że jest potrzeba i konieczność ingerencji ze strony inspektora nadzoru i inwestora. Jeżeli tak będzie dalej to zastanie nas zima i niestety tej nawierzchni nie ułożymy;
Odpowiedzi udzielono podczas sesji.
  • prosi o wyjaśnienie sprawy dalszej budowy chodnika w miejscowości Cekcynek, ponieważ w miesiącach letnich część robót została zrealizowana. Mówi o odwodnieniu. Do wykonania jest 450 metrów. Mamy porozumienie w wysokości 60.000 zł wspólnie z Gminą i Powiatem. Brak jest jeszcze usytuowania barierek i nie widać dalszej budowy, a mieszkańcy monitują i będą pytać na zebraniach wiejskich;
Odpowiedzi udzielono podczas sesji.

  • prosi, aby nie zapominać o dalszych zabiegach pielęgnacyjnych drzew przy drodze Wrzosowisko – Trzebciny;
Odpowiedzi udzielono podczas sesji.
 
  • prosi o uzupełnienie ubytków w nawierzchniach na wszystkich drogach powiatowych na terenie gminy. Najbardziej dotyczy to drogi Cekcyn – Wierzchlas, Zalesie – Krzywogoniec – Małe Gacno i Wrzosowisko – Trzebciny;
Odpowiedzi udzielono podczas sesji.
 
  • ostatnia sprawa dotyczy potrzeby rozważenia możliwości zorganizowania stacji dializ w przebudowywanym u nas szpitalu. To sprawa, którą też trzeba przedyskutować i rozważyć. Gros osób już dzisiaj potrzebuje takiej pomocy, a dojeżdżanie do Chojnic, Grudziądza czy Świecia wiąże się z przebyciem drogi i czasem.
W tej sprawie wystąpiono do Prezesa Spółki „Szpital Tucholski” Sp. z o.o. Jak poinformował Prezes Spółki, na dzień dzisiejszy 13 mieszkańców Powiatu Tucholskiego jest dializowanych w tym: 12 chorych w Chojnicach, 1 osoba w Świeciu. Według danych epidemiologicznych liczba dializowanych rośnie rocznie ok. ok. 5-10%, więc w najbliższych latach na pewno nie przekroczy 20 osób. Zorganizowanie stacji dializ wymaga odpowiedniego przygotowania sprzętowego i kadrowego i jest to możliwe i racjonalne dla populacji minimum 150 - 200 tys. mieszkańców i 60-80 dializowanych (np. Chojnice 74 dializowanych, ok. 200 tys. mieszkańców rejonu stacji dializ). Nowe stacje dializ tworzone są przez firmy specjalistyczne zgodnie z ww. złożeniami. Wymagało by to porozumienia kilku powiatów, a i tak konieczne byłoby zapewnienie transportu dla większości pacjentów.
 
p. Andrzej Pruszak – radny
  • zapytał o zadaszenie przy szpitalu. Czy jest też uwzględnione zadaszenie dla karetek?
W tej sprawie wystąpiono do Prezesa Spółki „Szpital Tucholski” Sp. z o.o. Jak poinformował Prezes Spółki w projekcie przebudowy jest przewidziane zadaszenie dla karetek.
 
  • druga sprawa dotyczy wybudowania lądowiska dla helikoptera medycznego, bo od nowego roku będą też loty nocne. Jeżeli nie będziemy mieli tego lądowiska to nie będziemy obsługiwani w nocy;
W tej sprawie udzielono odpowiedzi:
Działania są podejmowane.  Poniżej przedstawiono harmonogram działań już wykonanych w tym zakresie oraz działań, które muszą być jeszcze wykonane:
1. Wpłynęło pismo Wojewody Kujawsko- Pomorskiego WBZK.IV-A.5212/59/09 dotyczące adaptacji lądowisk do przyjmowania Lotniczego Pogotowia Ratunkowego w godz. nocnych   – termin wykonania lądowisk 2011 r.
2.  Do października 2010 r. wykonano:
a)  podpisano umowę użyczenia pomiędzy Gminą Tuchola a Starostwem Powiatowym w Tucholi w dniu 14 lipca 2010 r. na bezpłatne użytkowanie gruntu o powierzchni 0, 2450 położonej w Tucholi przy ulicy Wincentego Witosa z przeznaczeniem na całodobowe miejsce lądowań i startów lotniczego pogotowia ratunkowego;
b)  28.07.2010 r. zlecono wykonanie planu „całodobowego miejsca lądowań i startów lotniczego pogotowia ratunkowego;
c)  8.09.2010 r. zgłoszono wykonanie robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę;
d)  1.09.2010 r. wysłano pisma do właścicieli wież komórkowych z prośbą o oświetlenie tych wież ze względu na zwiększenie warunków bezpieczeństwa w czasie lotów nocnych;
e)  22.09.2010 r. otrzymano odpowiedź właścicieli wież komórkowych, że do wykonania oświetlenia potrzebna jest opinia Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz Szefostwa Służby Ruchu Lotniczego Sił Zbrojnych RP;
3.   dnia 4 października 2010 r. zaznaczono miejsce lądowania śmigłowca ratowniczego- wskazano miejsca do położenia polbruku;
4.  do 10 października 2010 r. wysłane zostanie pismo o zaopiniowanie potrzeby oświetlenia wież komórkowych do Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz Szefostwa Służby Ruchu Lotniczego Sił Zbrojnych RP
5. do końca października 2010 r. planujemy wykonać  miejsce  lądowania;
6. do końca listopada 2010 r. planujemy wykonać oświetlenie całego lądowiska zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 20 lipca 2004 r. w sprawie wymagań dla lądowisk.
7. do końca 2010 r. jeżeli będzie taka potrzeba wykonane zostanie oświetlenie wież komórkowych.
8.  po wykonaniu w/w prac nastąpi zgłoszenie miejsca przystosowania do startów  i lądowań zgodnie z art. 93 ust. 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
9.  po w/w  zatwierdzeniu przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego miejsca startów i lądowań - 2011 r. na lądowisku będą mogły lądować śmigłowce pogotowia ratunkowego.
  • prosi o wymalowanie pasów w Śliwicach na ulicy Dworcowej;
Odpowiedzi udzielono podczas sesji.
 
  • na ulicy Starogardzkiej w Śliwicach prosi o założenie krawężnika, który miał być tam wcześniej wykonany,
Odpowiedzi udzielono podczas sesji.
 
  • mieszkańcy Śliwiczek zgłaszali prośbę o wykonanie sygnalizacji świetlnej na przejściu dla pieszych przy szkole w Śliwiczkach;
Odpowiedzi udzielono podczas sesji.
 
  • w Brzozowych Błotach wnioskowano o wycięcie drzewa, które zasłania widok przy wyjeździe na drogę powiatową oraz ustawienie lustra w kierunku Śliwic,  ustawienie znaku ograniczającego prędkość przy dojeździe do skrzyżowania jadąc od strony Śliwic oraz znaku skrzyżowanie z drogą podporządkowaną z obydwu kierunków;
Odpowiedzi udzielono podczas sesji.
 
  • mieszkańcy sołectwa Brzozowe Błota środki sołeckie w całości w tym roku i przyszłoroczne przeznaczyli na zrobienie zjazdu z drogi powiatowej, który ma być wykonany w tym roku. Chciałby, aby Zarząd Dróg Powiatowych dołożył jakąś kwotę do tej inwestycji sołeckiej.
      W uzupełnieniu odpowiedzi na udzielonej na sesji w sprawie przebudowy zjazdu z drogi powiatowej 1017C do Brzozowych Błot nikt ze strony gminy ani sołectwa z ZDP się nie kontaktował.
      Zjazd ten został częściowo utwardzony masą bitumiczną w roku 2008. Jeżeli istnieje inicjatywa sołectwa dotycząca jego rozbudowy z dofinansowaniem sprawa zostanie przeanalizowana przez Zarząd Dróg Powiatowych i jeżeli tylko będzie to możliwe ze strony technicznej do zrealizowania.
 
p. Krystyna Koczwara – radna
  • interpelacja jest refleksyjna i wiąże się z punktem 16 i 40 sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu. Punkt 16 mówi, aby chronić, a punkt 40, aby udostępniać. Podczas odbytego niedawno dwudniowego marszu przez Bory Tucholskie i lasy podbydgoskie, rozmawiając o historii tych terenów, zachwycaliśmy się pięknem tych okolic. Jak udostępniać i jak chronić nasze lokalne środowisko? Nagłaśniajmy gdzie można, a najwięcej to, że rodzice powinni uczyć dzieci, wpajać, dawać przykład, jak chronić przyrodę i najbliższą okolicę, zaczynając od podniesienia tego przysłowiowego papierka. Myśli, że wszyscy się z tym zgadzają, więc pomyślmy jak zachęcać do tego naszych małych i dużych mieszkańców.
W tej sprawie udzielono odpowiedzi:
Powiat na szeroką skalę prowadzi już od wielu lat edukację ekologiczną wśród mieszkańców powiatu poprzez współorganizowanie konkursów ekologicznych.
      Od dziesięciu  lat współpracujemy ze szkołami, gminami, Tucholskim Parkiem Krajobrazowym, Nadleśnictwami oraz organizacjami pozarządowymi w zakresie podnoszenia świadomości ekologicznej mieszkańców powiatu. Corocznie prowadzone są akcje tj.: Odkręcona, Dzień Ziemi, Sprzątanie Świata, a także liczne konkursy ekologiczne kierowane do dzieci i młodzieży „Przyroda wokół nas”.
Działania z zakresu edukacji ekologicznej skutkują wykształceniem wśród społeczeństwa pożądanych nawyków dotyczących gospodarowania odpadami powstającymi w gospodarstwach domowych. Zwrócić uwagę należy na fakt, iż wieloletnie prowadzona przez Powiat edukacja ekologiczna wykształca wśród młodego pokolenia świadomość zagrożeń wynikających z nieprawidłowego korzystania z zasobów i walorów środowiska naturalnego. Efekty popularyzacji ekologicznego stylu życia obrazują zwiększone ilości zbieranych surowców wtórnych podczas ww. akcji.
      Prowadzona jest również ciągła kontrola zakładów korzystających ze środowiska w zakresie gospodarki odpadami, a także monitoring gospodarki odpadami poprzez tworzenie rejestru odpadów niebezpiecznych i innych niż niebezpieczne wytwarzanych na terenie powiatu w oparciu o stosowne decyzje administracyjne.
Ponadto prowadzone inwestycje w ramach projektu „Bory Tucholskie – w labiryntach natury ”- wzmocnienie pozycji regionu Borów Tucholskich na turystycznej mapie Polski poprzez rozwój infrastruktury turystycznej współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi priorytetowej 6. Wsparcie rozwoju turystyki Działania 6.1 Rozwój usług turystycznych w oparciu o zasoby przyrodnicze Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007 – 2013, który jest realizowany przez wszystkie samorządy z terenu powiatu tucholskiego,  ma na celu przygotowanie miejsc, w których ten ruch turystyczny będzie zorganizowany, a co za tym idzie w pewnym sensie kontrolowany. Ponadto złożono Projekt „Borowiackie szlaki – kompleksowa redukcja presji turystycznej w Rezerwacie Biosfery Bory Tucholskie” w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Działanie 5.1 "Wspieranie kompleksowych projektów z zakresu ochrony siedlisk przyrodniczych (ekosystemów) na obszarach chronionych oraz zachowanie różnorodności gatunkowej”, który przewiduje m.in. budowę miejsc postojowych (parkingów), obiektów małej infrastruktury jak również opracowanie i zrealizowanie tablic informacyjnych zgodnych ze standardem światowym opartym na wzorcu zastosowanym w Schwarzwaldzie (a wzorzec ten zaciągnięto z USA). działania te mają potencjalnemu turyście w poruszaniu się po naszych Borach przygotowanymi szlakami.
Ponadto powiat prowadził działania w celu utworzenia Rezerwatu Biosfery Bory Tucholskie, które w tym roku zostały uwieńczone sukcesem. Może to być szansa na podjęcie wielu kolejnych działań, które pozwolą udostępniać i chronić nasze środowisko nie ograniczając jednocześnie rozwoju gospodarczego.
 
p. Wojciech Kociński – radny
  • prosi o zwrócenie się do dyrekcji Zespołu Szkół Leśnych z zapytaniem, czy w tym roku szkolnym zmieni się coś w sprawie funkcjonowania stołówki i korzystania ludzi spoza szkoły. Internat jest już dostępny, teraz chciałby jeszcze zapytać o stołówkę;
W tej sprawie wystąpiono z zapytaniem do Dyrektora Zespołu Szkół Leśnych w Tucholi. Jak poinformowała Pani Dyrektor ZSL na dzień dzisiejszy ze stołówki mogą korzystać uczniowie, aktualnie pracujący i emerytowani nauczyciele i pracownicy szkoły. W chwili obecnej nie ma możliwości, aby osoby spoza szkoły mogły korzystać ze stołówki.
  • doszły go głosy, że mają być ograniczone liczny godzin na Orliku powiatowym od miesiąca października. Czy to jest prawda? Prosiłby o utrzymanie jak największej liczby godzin;
      Zarząd zwrócił się z zapytaniem do Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących. Jak poinformowała Pani Dyrektor ZSO obiekt „Orlik 2012” do końca miesiąca listopada 2010 r. nie przewiduje się żadnych ograniczeń liczby godzin. W miesiącach wrześniu, październiku i listopadzie obiekt będzie czynny w pełnym wymiarze – łącznie 480 godzin.
 
  • prosi o zwrócenie się do dyrektora Szpitala Tucholskiego w sprawie ustawienia dodatkowych ławek, bądź innego zorganizowania działania poradni chirurgicznej i punktu pobierania krwi na ul. Świeckiej 45. Jeżeli ktoś tam był w godzinach porannych to wie ile osób przebywa w takim małym pomieszczeniu. Nie ma gdzie usiąść. Szczególnie w tych zimowych miesiącach mogą być omdlenia i może się zrobić kłopot. Remont szpitala się przedłuża;
W tej sprawie wystąpiono do Prezesa Spółki „Szpital Tucholski” Sp. z o.o. Jak poinformował Prezes Spółki „Szpital Tucholski” Sp. z o.o. na chwilę obecną nie ma możliwości zmiany organizacji pracy poradni chirurgicznej i punktu pobierania materiału do badań laboratoryjnych. Prezes ma nadzieję, że do końca bieżącego roku oddane zostaną do użytku pomieszczenia poradni specjalistycznych przy ul. Nowodworskiego 14-18 i sytuacja oczekujących na pobranie materiału do badań laboratoryjnych jak i pacjentów poradni ulegnie poprawie.
 
  • ostatnia interpelacja jest kierowana poprzez Zarząd do pani Skarbnik. Prosi o przygotowanie na następną sesję i przedstawienie przez panią Skarbnik informacji o stanie powiatu zawierającej następujące rzeczy: informację o stanie zadłużenia – chodzi o kwotę, o zaciągniętych kredytach, obligacjach i do kiedy są te kredyty i obligacje do spłaty, przewidywane braki w dochodach w tym roku, inwestycjach rozpoczętych, a które nie zostaną zakończone w tym roku, jakie kwoty będą potrzebne jeszcze na te inwestycje, stan majątku – kwota rzeczowa jaka jest na koniec naszej kadencji. W przyszłym miesiącu jest ostatnia sesja i chcielibyśmy mieć wgląd jak to będzie wyglądało w przyszłych latach. Jeżeli jest taka możliwość to prosi też porównanie jak to wyglądało na początku kadencji i jak na koniec łącznie z tym jakie zostały inwestycje przeprowadzone;
W tej sprawie udzielono odpowiedzi:
Stan majątku – kwota rzeczowa jaka jest na koniec naszej kadencji przekazano następujące dane:
1.     Kredyty i obligacje:
a)      Zaciągnięte kredyty i  emisje obligacji  na koniec 2007 roku wynosiły: 6.099.999,96 zł.
b)     Zaciągnięte kredyty i  emisje obligacji  na koniec 2010r. wynoszą: 19.604.918,08 zł , kredyty – 7.404.918,08 obligacje 12.200.000,00 zł.
c)     Obligacje do spłaty są do roku 2021, kredyty do 2020r.
2.     Niższe wpływy w dochodach roku 2010 wynikają z braku nabywcy na planowaną sprzedaż nieruchomości w Kamienicy w kwocie 1.086.520,23 zł.  Pozyskanie ponadplanowych dochodów z VAT pozwoli do końca roku pokryć występujący brak.
 
3.     Inwestycje:
a)      (zadaniowo) rozpoczęte  do realizacji  w 2010 roku  i latach następnych zamieszczone są w załączniku inwestycyjnym  i w załączniku  o  limitach wydatków na wieloletnie  programy inwestycyjne pod uchwałami zmieniającymi budżet na 2010r.
b)     Inwestycje realizowane w 2010 roku ( zgodnie z załącznikiem nr 4 do uchwały z dnia 24 września br.) to kwota 22.860.845,32 zł.
c)     Kwoty potrzebne na  dalszą kontynuację  inwestycji  w latach następnych (zgodnie z załącznikiem  nr 5 do uchwały  zmieniającej budżet  z dnia 24 września 2010r. „Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2010-2012”):  to  w roku  2011 zaplanowana  kwota 9.949.740,00 zł,  na rok 2012  zaplanowano kwotę  4.097.157,00 zł.
4.     Stan majątku :
a)      rzeczowe aktywa trwałe Powiatu Tucholskiego ( dane z projektu budżetu na 2007r) wynoszą brutto 35.929.979,00 zł , netto  21.569.997,00 zł.
b)     rzeczowe aktywa trwałe Powiatu Tucholskiego (dane z projektu budżetu na 2010r.) wynoszą brutto 49.093.106,81 zł, netto  40.093.106,81 zł.
Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240) w art. 267 wskazuje, że Zarząd jednostki samorządu terytorialnego  przedstawia  organowi stanowiącemu jednostki samorządu terytorialnego informację o stanie mienia jednostki samorządu terytorialnego  do dnia 31 marca roku następnego. Wobec powyższego zebranie takich danych na koniec kadencji  i przekazanie dla radnych jest niemożliwe.
Dodatkowych informacji może udzielić Skarbnik Powiatu podczas sesji Rady Powiatu Tucholskiego.
 
  • wnioskuje do Zarządu Powiatu o wystąpienie z pismem reklamacyjnym dotyczącym Orlika.
W sprawie złożenia reklamacji dotyczącej boiska „Orlik 2012” przekazano informację, że  na dzień dzisiejszy zwrócono się do kierownika nadzoru inwestorskiego, który nadzorował ww. inwestycję na zlecenie Powiatu, o przygotowanie analizy technicznej wszystkich elementów i rozwiązań zastosowanych przy budowie ww. obiektu.
Następnie przekazano ocenę przygotowaną przez inspektora nadzoru inwestorskiego  dotyczącą przepuszczalności wody dla boiska piłkarskiego przy Zespole Szkół Ogólnokształcących w Tucholi.
 
  • prośba mieszkańców Gminy Kęsowo o usuniecie zakrzaczeń na drodze powiatowej
Odpowiedzi udzielono podczas sesji.
 
 
 
p. Krzysztof Łukaszewicz – radny
  • ma pytanie do Zarządu, ponieważ zaniepokoił go pewien fakt. Chciałby, aby Zarząd wyjaśnił sprawę tego, dlaczego Starostwo Powiatowe w Tucholi znalazło się w pewnym rankingu organizowanym przez miesięcznik samorządowy Wspólnota na pierwszym miejscu w województwie i na czwartym miejscu w kraju jako najdroższy Urząd w przeliczeniu na jednego mieszkańca. Taki ranking prowadzony jest już od kilku lub od kilkunastu lat przez ten miesięcznik i porównując te sprawozdania z lat wcześniejszych nie zauważyłem, żeby nasz Urząd był tam klasyfikowany. W tej kadencji ono się tam znalazło. Wcześniej trochę niżej, a ostatnio na tej bardzo wysokiej, wydaje  się niechlubnej pozycji. Ponieważ sprawa jest dość skomplikowana i nie zadowolą go takie szybkie pokrętne odpowiedzi prosi o odpowiedź pisemną na ten temat i szczegółową analizę, dlaczego tak to się stało. Wiem, że akurat ten miesięcznik jest dość poczytny wśród samorządowców więc gdzieś ta sprawa takim dużym echem odbiła się wśród samorządów naszego województwa. Czytają to samorządowcy całego kraju, więc ta pozycja jest dość niepokojąca i ciekawa;
W tej sprawie udzielono odpowiedzi:
      Ranking przedstawiony przez pismo samorządowe „Wspólnota” dotyczy roku 2009.Wydatki bieżące zrealizowane na administrację w przeliczeniu na jednego mieszkańca dotyczyły między innymi: wydatków na zakupy materiałów i wyposażenia, zakupu tablic rejestracyjnych, papieru i innych wydatków, takich jak remonty pomieszczeń, szkolenia, wynagrodzenia.
      Po analizie należy zaznaczyć, że rok 2009 był rokiem,  w którym były wykonywane  zwiększone remonty dostosowujące urząd do potrzeb wydziałów i interesantów (remont holu, utworzenie punktu informacji i obsługi, remont pomieszczeń, wykonanie monitoringu wizyjnego budynku). Ponadto w roku 2009 dokonano między innymi, modernizacji i wymiany sprzętu komputerowego i zakupu kserokopiarek z równoczesnym zakupem koniecznych oprogramowań i licencji. W związku z przeprowadzonym  audytem i uzyskaniem  certyfikatu legalności zakupiono specjalistyczne oprogramowanie do monitoringu sieci oraz zakupiono oprogramowanie niezbędne do  prowadzenia bazy Geo-katastru.
      Wzrost wynagrodzeń w 2009 roku spowodowany został  utworzeniem Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych  oraz wielkością budżetu realizowanego przez Powiat, która spowodowała potrzebę zatrudnienia audytora wewnętrznego. Wzrost wynagrodzeń uzasadnia wysokość realizowanego budżetu oraz dodatkowych  zadań wykonywanych przez Powiat.
      Wydatki do realizacji w 2007r. to kwota 43.144.426,00 zł w tym inwestycje na kwotę 5.100.584,00 zł. W 2007 roku nie realizowano projektów z udziałem środków z UE.
Natomiast wydatki do realizacji w 2009r. wynosiły 56.873.646,00 zł, a inwestycje w kwocie 13.678.837,00 zł.  Równocześnie realizowano  7 projektów z udziałem środków z UE.
      Największe inwestycje w 2009 roku to: Budowa sali gimnastycznej przy Zespole Szkół Licealnych i Technicznych, budowa boiska wielofunkcyjnego „Orlik 2012”, rozpoczęto inwestycję „Rozbudowa i modernizacja oraz wyposażenie Szpitala Tucholskiego”, którego powiat jest partnerem, jak również przygotowanie inwestycji „Bory Tucholskie - w labiryntach natury”, którego powiat liderem, a także były realizowane inwestycje drogowe m.in. Rozbudowa drogi 1035 C Iwiec –Wełpin, budowa drogi w Rzepicznej. Realizowana była modernizacja budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Tucholi i Starostwa Powiatowego przy ul. Pocztowej 7.
      W 2009 roku Powiat także pełnił rolę koordynatora w realizacji projektu "Kadry oświaty podwyższają swoje kwalifikacje" w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.4. Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty, a także były realizowane projekty w ramach Działanie 9.2. „Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego w województwie kujawsko – pomorskim w roku szkolnym 2008/2009” i „Szkoła Przyszłości – kształtujemy, rozwijamy, pomagamy.”
      Do największych projektów realizowanych w 2010 należą: „Bory tucholskie w – w labiryntach natury”, projekty w zakresie przebudowy dróg nr 1003C i 1009C w Raciążu, Nr 1026C w Cekcynie, nr 1010C w Żalnie, 1017C w Śliwicach, Rozbudowa i modernizacja oraz wyposażenie Szpitala Tucholskiego, Termomodernizacja Domu Dziecka, Termomodernizacja Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Tucholi.
      Zasadnym było utworzenie Wydziału Inwestycyjnego i zwiększenie zatrudnienia w związku z realizacją budżetu w 2010 roku w wysokości 72.608.014,00 zł, zadaniami inwestycyjnymi  w wysokości 22.842.743,00 zł oraz nadzorem i realizacją 14 projektów z udziałem środków z UE.

  • ostatnio w czasie swojej bytności w Śliwicach zauważył, że jest prowadzona inwestycja drogowa między Śliwicami i Śliwiczkami. Nie pamięta, ale próbował sobie przypomnieć, czy było to wpisane do planu inwestycyjnego. Nie pamięta, aby to było wpisane. Chciałby wiedzieć z jakich środków ta inwestycja jest realizowana.
Odpowiedzi udzielono podczas sesji.
 
p. Stanisław Łangowski – Przewodniczący Rady
  • prosi o zwrócenie się do Zarządu Dróg Wojewódzkich o rozważenie możliwości wykonania lewoskrętu do szkoły na ul. Świeckiej 89A. Uważa, że szczególnie w godzinach porannych i popołudniowych stwarza to niebezpieczeństwo, dlatego że samochody omijając z prawej strony te, które chcą skręcać przejeżdżają bardzo blisko przystanku. Nie zna się na drogownictwie, dlatego nie chcę się tego domagać definitywnie, ale prosi Zarząd o zwrócenie się do Zarządcy tej drogi czy jest to uzasadnione.
W tej sprawie skierowano pismo do Zarządu Dróg Wojewódzkich. Do dnia przygotowania materiału nie wpłynęła odpowiedź.
 
                                                                                  Zarząd Powiatu Tucholskiego

Odpowiedzi udzielone podczas sesji znajdują się w punkcie 19 str. 17 protokołu z XXXIX sesji Rady Powiatu Tucholskiego, który znajduje się tutaj.


metryczka


Wytworzył: Zarząd Powiatu Tucholskiego (19 października 2010)
Opublikował: Elżbieta Damasiewicz (31 sierpnia 2011, 14:45:46)

Ostatnia zmiana: Elżbieta Damasiewicz (1 września 2011, 09:19:19)
Zmieniono: dodano link do protokołu

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 2530