4.
Protokół nr 4
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej, które odbyło się w dniu 26 sierpnia 2011 r.
w Starostwie Powiatowym w Tucholi, ul. Pocztowa 7
Obecni
według listy obecności. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyła p. Zofia Reszka – Sekretarz
Powiatu.
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej, które odbyło się w dniu 26 sierpnia 2011 r.
w Starostwie Powiatowym w Tucholi, ul. Pocztowa 7
Tematyka posiedzenia:
1. Podsumowanie kontroli przeprowadzonych przez Komisję :
1) w zakresie zamówień publicznych i działalności Powiatowego Rzecznika Konsumentów,
2) w Domu Pomocy Społecznej w Wysokiej,
3) w zakresie promocji.
Ad. 1.
1)
Pani
Przewodnicząca omówiła protokół z kontroli w Starostwie Powiatowym w zakresie
zamówień publicznych i działalności Powiatowego Rzecznika Konsumentów.
Komisja poparła wnioski zgłoszone przez Rzecznika Konsumentów i przyjęła wnioski wypracowane w zakresie zamówień publicznych.
Komisja przyjęła protokół.
2) Pan Piotr Mówiński omówił protokół z kontroli jaka odbyła się w Domu Pomocy Społecznej w Wysokiej.
Komisja przyjęła protokół.
3) Pan Marek Boliński omówił protokół z kontroli w Starostwie Powiatowym w zakresie promocji i odczytał wnioski.
Pan Piotr Mówiński zauważył, że na wniosek zespołu kontrolnego zostały dostarczone dodatkowe materiały pod faktury.
Pani Przewodnicząca odczytała informację pani Skarbnik dotyczącą zasad opisywania faktur i zgodności z instrukcją obiegu dokumentów księgowych.
Pan Marek Boliński zauważył, że regulamin wewnętrzny mówi, iż faktury podpisuje kierownik wydziału. Jest tylko wniosek, że to narusza regulamin.
Pani Przewodnicząca wskazała, iż można dopisać, że na fakturze nie ma podpisu pracownika wydziału, ale nie, że jest to niezgodność.
Pan Piotr Mówiński poinformował, że podczas kontroli zwracał uwagę kierownikowi referatu, że jeżeli miał wątpliwości to powinien to zgłosić. Ponadto zauważył, że pan Krzysztof Szulczyk pełnił też funkcję rzecznika prasowego Starosty.
Komisja wypracowała następujący wniosek: Doprecyzować zapisy instrukcji obiegu i kontroli dokumentów księgowych.
Pani Przewodnicząca poprosiła o wyjaśnienie dotyczące zapisu o kumulacji wydatków.
Pan Marek Boliński poinformował, że są podane faktury i miesiące w jakich środki były wydatkowane. W związku z tym jest stwierdzenie, że w miesiącu październiku i listopadzie nastąpiła kumulacja wydatków.
Pan Piotr Mówiński stwierdził, że gdyby dokonać porównania wydatków w roku 2009 i 2010 to byłyby one większe w 2009 r.
Ustalono, że pan Marek Boliński swoje uwagi wpisze w treści protokołu, natomiast główne wnioski będą następujące:
1) Materiały promocyjne są właściwie zaewidencjonowane.
2) Uszczegółowić instrukcję obiegu i kontroli dokumentów księgowych.
3) Uszczegółowić zasady wydatkowania środków w wydziale promocji.
Komisja poparła wnioski zgłoszone przez Rzecznika Konsumentów i przyjęła wnioski wypracowane w zakresie zamówień publicznych.
Komisja przyjęła protokół.
2) Pan Piotr Mówiński omówił protokół z kontroli jaka odbyła się w Domu Pomocy Społecznej w Wysokiej.
Komisja przyjęła protokół.
3) Pan Marek Boliński omówił protokół z kontroli w Starostwie Powiatowym w zakresie promocji i odczytał wnioski.
Pan Piotr Mówiński zauważył, że na wniosek zespołu kontrolnego zostały dostarczone dodatkowe materiały pod faktury.
Pani Przewodnicząca odczytała informację pani Skarbnik dotyczącą zasad opisywania faktur i zgodności z instrukcją obiegu dokumentów księgowych.
Pan Marek Boliński zauważył, że regulamin wewnętrzny mówi, iż faktury podpisuje kierownik wydziału. Jest tylko wniosek, że to narusza regulamin.
Pani Przewodnicząca wskazała, iż można dopisać, że na fakturze nie ma podpisu pracownika wydziału, ale nie, że jest to niezgodność.
Pan Piotr Mówiński poinformował, że podczas kontroli zwracał uwagę kierownikowi referatu, że jeżeli miał wątpliwości to powinien to zgłosić. Ponadto zauważył, że pan Krzysztof Szulczyk pełnił też funkcję rzecznika prasowego Starosty.
Komisja wypracowała następujący wniosek: Doprecyzować zapisy instrukcji obiegu i kontroli dokumentów księgowych.
Pani Przewodnicząca poprosiła o wyjaśnienie dotyczące zapisu o kumulacji wydatków.
Pan Marek Boliński poinformował, że są podane faktury i miesiące w jakich środki były wydatkowane. W związku z tym jest stwierdzenie, że w miesiącu październiku i listopadzie nastąpiła kumulacja wydatków.
Pan Piotr Mówiński stwierdził, że gdyby dokonać porównania wydatków w roku 2009 i 2010 to byłyby one większe w 2009 r.
Ustalono, że pan Marek Boliński swoje uwagi wpisze w treści protokołu, natomiast główne wnioski będą następujące:
1) Materiały promocyjne są właściwie zaewidencjonowane.
2) Uszczegółowić instrukcję obiegu i kontroli dokumentów księgowych.
3) Uszczegółowić zasady wydatkowania środków w wydziale promocji.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała: Przewodnicząca Komisji
Elżbieta Damasiewicz Małgorzata Oller
metryczka
Wytworzył: Elżbieta Damasiewicz (26 sierpnia 2011)
Opublikował: Elżbieta Damasiewicz (14 września 2011, 10:48:24)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2823