Komisja Finansów i Gospodarki | Komisja Edukacji, Kultury i Kultury Fizycznej
Komisja Polityki Społecznej i Zdrowia
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Komisja Polityki Społecznej i Zdrowia
Komisja Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
Protokół Nr 26/2013 z posiedzenia Komisji Polityki Społecznej i Zdrowia z dnia 17 czerwca 2013 r.
Protokół nr 26/2013
z posiedzenia Komisji Polityki Społecznej i Zdrowia
które odbyło się 17 czerwca 2013 r.
Obecni według listy obecności (5 osób) oraz p. Zofia Łącka – Skarbnik Powiatu.
Posiedzeniu przewodniczył pan Andrzej Myszkowski – Przewodniczący Komisji.
Tematyka posiedzenia:
1. Opinia do sprawozdania z wykonania budżetu Powiatu za rok 2012.
2. Analiza materiałów sesyjnych i sprawy bieżące.
p. Przewodniczący – powitał zaproszonych gości. Zaproponował,
aby posiedzenie Komisji rozpocząć od analizy materiałów sesyjnych.
Ad. 2
p. Skarbnik- omówiła projekt uchwały zmieniającej uchwałę w
sprawie określenia zadań i wysokości środków finansowych z Państwowego
Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na rehabilitację zawodową i
społeczną osób niepełnosprawnych oraz zatrudnianie osób niepełnosprawnych na
rok 2013. Zmiana uchwały wynika z pisma Powiatowego Urzędu Pracy, który prosi o
przesunięcie środków finansowych PFRON między zadaniami rehabilitacji
zawodowej. Wiąże się to ze zwiększeniem środków na sprzęt rehabilitacyjny,
przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze przyznawane osobom
niepełnosprawnym. Następuje również przesunięcie środków w zadaniach
rehabilitacji społecznej.
p. Przewodniczący – czy środki na te zadania są w tym roku
mniejsze?
p. Starosta- są na tym samym poziomie. W pierwszej
kolejności przyznawane są środki na turnusy rehabilitacyjne dla dzieci.
Komisja w wyniku głosowania 5
głosami za, przy braku głosów przeciwnych i wstrzymujących pozytywnie
zaopiniowała projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie
określenia zadań i wysokości środków finansowych z Państwowego Funduszu
Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na rehabilitację zawodową i społeczną osób
niepełnosprawnych oraz zatrudnianie osób niepełnosprawnych na rok 2013.
p. Skarbnik – omówiła projekt uchwały w sprawie zmian
budżetu Powiatu Tucholskiego na rok 2013. Poinformowała, że dochody i wydatki
uległy zwiększeniu o kwotę 183.956,63 zł.
W dziale 600 Transport i łączność
dokonuje się zwiększenia § 6300 o kwotę 100.000 zł. Ta kwota to poprzetargowa oszczędność,
która za zgodą Ministerstwa została przeznaczona na przebudowę drogi w m.
Wierzchlas.
W dziale 710 Działalność usługowa
zwiększa się § 2110 o 20.000 zł z przeznaczeniem na prace
geodezyjno-kartograficzne.
W dziale 801 Oświata i wychowanie
zwiększono § 2110 o kwotę 22.800 zł z przeznaczeniem na zakup pomocy
dydaktycznych dla ZSLiA w Tucholi.
W dziale 851 Ochrona zdrowia
dokonuje się zwiększenia § 0920 w kwocie 40 zł w związku z urealnieniem
dochodów.
W dziale 852 Pomoc społeczna
rozdział 85201 Placówki opiekuńczo- wychowawcze dokonuje się zwiększenia w
kwocie 5.400 zł w związku z urealnieniem dochodów.
W dziale 853 Pozostałe zadania w
zakresie polityki społecznej dokonuje się zwiększenia w kwocie 21.642,34 zł w
związku z zabezpieczeniem wkładu własnego do projektu pn. „Aktywizacja zawodowa
i zmniejszenie marginalizacji mieszkańców powiatu tucholskiego”.
W dziale 900 Gospodarka komunalna
i ochrona środowiska zwiększa się o kwotę 12.000 zł. co wynika z dotacji
otrzymanej od Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki
Wodnej w Toruniu z przeznaczeniem na realizację zadania pn. „Zagospodarowanie
terenu przy budynku Domu Pomocy Społecznej w Wysokiej”.
W dziale 921 Kultura i ochrona dokonuje
się zwiększenia o kwotę 10.000 zł. w związku z dotacją od Wojewódzkiego Urzędu
Ochrony Zabytków w Toruniu z przeznaczeniem na realizację zadania pn. „Prace
konserwatorsko-restauratorskie budynku Domu Pomocy Społecznej w Wysokiej –II
etap”.
Komisja w wyniku głosowania 5
głosami za, przy braku głosów przeciwnych i wstrzymujących pozytywnie
zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian budżetu Powiatu Tucholskiego
na rok 2013.
p. Przewodniczący – poprosił p. Skarbnik o wyjaśnienie dot. uchwały
w sprawie szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania terminów płatności,
rozkładania na raty należności pieniężnych o charakterze cywilnoprawnym
przypadających Powiatowi Tucholskiemu oraz jego jednostkom organizacyjnym,
warunków dopuszczalności pomocy publicznej w przypadkach, w których ulga będzie
stanowić pomoc publiczną oraz wskazania organów uprawnionych do udzielania ulg.
p. Skarbnik – w 2009 roku zmienił się art. 59 ust. 1-3
ustawy o finansach publicznych i dlatego traci moc uchwała Rady Powiatu
Tucholskiego z dnia 27 grudnia 2007r. Projekt nowej uchwały został przedłożony
do zaopiniowania przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a
zastrzeżenia zostały w całości uwzględnione w projekcie uchwały.
Komisja w wyniku głosowania 5
głosami za, przy braku głosów przeciwnych i wstrzymujących pozytywnie
zaopiniowała projekt uchwały w sprawie szczegółowych zasad i trybu
umarzania, odraczania terminów płatności, rozkładania na raty należności
pieniężnych o charakterze cywilnoprawnym przypadających Powiatowi Tucholskiemu
oraz jego jednostkom organizacyjnym, warunków dopuszczalności pomocy publicznej
w przypadkach, w których ulga będzie stanowić pomoc publiczną oraz
wskazania organów uprawnionych do udzielania ulg.
p. Przewodniczący – czy są uwagi do projektu uchwały
zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy ogólnodostępnych
aptek Powiatu Tucholskiego.
Radni nie mieli uwag.
Komisja w wyniku głosowania 5
głosami za, przy braku głosów przeciwnych i wstrzymujących pozytywnie
zaopiniowała projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia
rozkładu godzin pracy ogólnodostępnych aptek Powiatu Tucholskiego.
Ad. 1
p. Przewodniczący- Komisja Rewizyjna wypowiedziała się
pozytywnie na temat oceny wykonania budżetu za rok 2012. Czy są jakieś pytania
do tego temat?
Radni nie mieli pytań.
Komisja w wyniku głosowania 3
głosami za, przy braku głosów przeciwnych i 2 wstrzymujących pozytywnie
zaopiniowała sprawozdanie z wykonania budżetu za rok 2012 wraz ze sprawozdaniem
finansowym.
Radni nie mieli dalszych pytań i
uwag.
Komisja nie wypracowała żadnych
wniosków.
p. Przewodniczący poddał pod głosowanie protokół z 25
posiedzenia Komisji, który został przyjęty 5 głosami za, przy braku głosów
przeciwnych i wstrzymujących.
Na tym protokół zakończono.
Protokołowała: Przewodniczący Komisji
Dorota Słupińska Andrzej Myszkowski
metryczka
Wytworzył: Dorota Słupińska (17 czerwca 2013)
Opublikował: Elżbieta Damasiewicz (23 września 2013, 10:49:44)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1608