IX sesja Rady Powiatu Tucholskiego


Informacja o sposobie realizacji interpelacji złożonych
podczas IX sesji Rady Powiatu Tucholskiego
w dniu 19 czerwca 2015 roku.

 
Pan Andrzej Pruszak – radny
  • Prosi by zwrócić się do Burmistrza Tucholi o oznakowanie ulicy Nad Brdą. Ulice i miejscowości są już dość dobrze oznakowane, ale jeszcze tam na ul. Nad Brdą jest jeszcze kłopot.
Zarząd Powiatu w powyższej sprawie przekazał Panu Radnemu odpowiedź otrzymaną od Burmistrza Tucholi, w której poinformowano, że ulicę Nad Brdą trudno w terenie oznakować. Mieszkańcy dojeżdżają do swoich posesji przeważnie po swoim gruncie, najczęściej od ul. Plaskosz i ul. Budowlanej. Przeprowadzone w latach ubiegłych spotkania w sprawie utworzenia ulicy, wykupu gruntu i ustalenia jej przebiegu nie przyniosły rezultatu. W związku z tym Gmina wzdłuż ul. Budowlanej i ul. Plaskosz ustawi lub wymieni tablice kierunkowe z numerem posesji. Z uwagi na brak środków wykonanie i zamontowanie tablic nastąpi w roku 2016.
  • Zapytał jakie były kłopoty z rozliczeniem z Gminą Śliwice w ubiegłym roku inwestycji, jeśli chodzi o chodniki. Dlaczego Zarząd złożył Gminie Śliwice nieprecyzyjną ofertę w sprawie budowy chodników, jak wynika z wypowiedzi Pana Wójta, jaka ukazała się na łamach Tygodnika Tucholskiego?
Odpowiedź została udzielona na sesji Rady Powiatu Tucholskiego przez p. Zenona Poturalskiego Wicestarostę Tucholskiego.
  • Trzecia sprawa dotyczy projektu ustawy o szkodach łowieckich, który jest w tej chwili w Sejmie. Chciałby, aby Zarząd zwrócił się do Ministra Rolnictwa i Ministra Środowiska i być może do posłów z naszego terenu, by w ustawie znalazły się zapisy dotyczące wypłaty odszkodowań w wypadkach komunikacyjnych z udziałem zwierząt żyjących na wolności. Jeśli chodzi o kwestię do kogo należą zwierzęta, to zgodnie z ustawą z dnia 13 października 1995 r. prawo łowieckie zwierzęta łowne w stanie wolnym, jako dobro ogólnopolskie stanowią własność Skarbu Państwa.
Zarząd Powiatu w tej sprawie poinformował Pana Radnego, że wystąpiono do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministra Środowiska oraz posłów okręgu wyborczego nr 4 województwa kujawsko-pomorskiego z prośbą o zajęcie stanowiska w sprawie. Zarząd przekazał Panu Radnemu odpowiedź otrzymaną z Ministerstwa Środowiska oraz z Biura Poselskiego w Bydgoszczy.
 
Pani Dorota Gromowska – radna
  • Prosi o oznakowanie zgodnie z projektem organizacji ruchu (oznakowanie poziome i pionowe) ścieżki pieszo – rowerowej w Pile.
Odpowiedź została udzielona na sesji Rady Powiatu Tucholskiego przez p. Zenona Poturalskiego Wicestarostę Tucholskiego.
  • Druga interpelacja dotyczy sprawy związanej z podstawą naliczenia oświatowej subwencji ogólnej naliczonej w 2009 roku, a skutkującej na 2010 rok. Prosi o szczegółowy przebieg sprawy od początku tejże kadencji i prosi  o dokumenty, które obecnym prawnikom przekazała Kancelaria Prawna Ostrowski i Wspólnicy Spółka Komandytowa.
Zarząd Powiatu w sprawie prośby o szczegółowy przebieg, od początku tejże kadencji, sprawy związanej z podstawą naliczenia oświatowej subwencji ogólnej naliczonej w 2009 roku a skutkującej na 2010 rok poinformował Panią Radną, że 1 grudnia 2014 r. od ustępującego Zarządu Powiatu otrzymaliśmy informację o konieczności zwrotu 872 342 zł nienależnie uzyskanej kwoty części powiatowej części oświatowej subwencji ogólnej; 3 grudnia 2014 r. wystosowaliśmy pismo do Ministerstwa Finansów o pomoc finansową z rezerwy państwa z przeznaczeniem na spłatę kwoty subwencji; 4 grudnia 2014 r. otrzymaliśmy decyzję ST5/0341/179c/AWQM/2014/RD-110277 Ministerstwa Finansów z dnia 28 listopada 2014 r.; 12 grudnia 2014 r. wystosowaliśmy wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy o sygn. akt ST5/0341/179c/AWQM/2014/RD-110277; 13 stycznia 2015 r. otrzymaliśmy odpowiedź z Ministerstwa Finansów na nasze pismo FN.3221.95.2014 z dnia 3 grudnia 2014 roku; 15 stycznia 2015 r. w Ministerstwie Finansów odbyło się spotkanie z udziałem Starosty, Wicestarosty i Skarbnika Powiatu; 21 stycznia 2015 r. otrzymaliśmy pismo z Ministerstwa Finansów ST5.4750.70a.2015 o wyznaczeniu na dzień 27 marca 2015 r. dodatkowego terminu załatwienia sprawy; 5 lutego 2015 r. Wicestarosta wraz z Członkiem Zarządu uczestniczyli w Ministerstwie Edukacji Narodowej w rozmowach dot. przedmiotowej sprawy; 26 marca 2015 r. otrzymaliśmy pismo z Ministerstwa Finansów ST5.4750.70c.2015 o wyznaczeniu na dzień 17 kwietnia 2015 r. dodatkowego terminu załatwienia sprawy; 27 marca 2015 r. otrzymaliśmy pismo z Ministerstwa Finansów ST5.4750.70b.2015; 20 kwietnia 2015 r. otrzymaliśmy decyzję o utrzymaniu w mocy decyzji z dnia 28 listopada 2014 r. nr ST5/0341/179c/AWQM/2014/RD-110277 Ministerstwa Finansów; 8 maja 2015 r. w Ministerstwie Finansów odbyło się spotkanie z udziałem Wicestarosty i Członka Zarządu; 15 maja 2015 r. wystąpiliśmy z wnioskiem do Dyrektora Departamentu Finansów Samorządu Terytorialnego Ministerstwa Finansów o zastosowanie trzyletniej karencji i rozłożenie kwoty 872.342 zł na 72 raty począwszy od 1 stycznia 2019 roku do 31 grudnia 2024 roku. Zarząd Powiatu w sprawie prośby o dokumenty, które obecnym prawnikom przekazała Kancelaria Prawna Ostrowski i Wspólnicy Spółka Komandytowa poinformował Panią Radną, że cała oryginalna teczka dot. przedmiotowej sprawy znajduje się w Wydziale Edukacji, Zdrowia i Sportu. Poprzednia Kancelaria Prawna formalnie nie przekazywała akt dot. tej sprawy obecnym radcom prawnym Starostwa Powiatowego w Tucholi. Obecni Radcy Prawni korzystają z dokumentów znajdujących się w Wydziale Edukacji, Zdrowia i Sportu.

Pan Zbigniew Grugel – radny
  • Mieszkańcy ulic: Główna, Łanowa i Polna zgłaszają swoje zaniepokojenie rozpoczynającą się budową nowego gospodarstwa rolnego w ich bezpośrednim sąsiedztwie. Obawy i niepokój wynika z faktu, że ma tam powstać duża chlewnia, płyta obornikowa, zbiornik na gnojówkę i inne  elementy gospodarstwa wiejskiego. Oczywiście nikt nie ma nic przeciwko temu, aby powstawały nowe gospodarstwa wiejskie, niech się rolnictwo rozwija, ale dlaczego tak blisko istniejącej zabudowy miejskiej? Dlaczego nikt nie zapytał sąsiadów czy zgadzają się na uciążliwe sąsiedztwo? Mieszkańcy uważają, że właściciel umyślnie dokonał podziału swojej parceli i nie musiał siebie jako sąsiada pytać, czy zgadza się na swoje uciążliwe sąsiedztwo. Mieszkańcy mówią, że już dzisiaj są inhalowani zapachami gnojowicy  z istniejącego gospodarstwa, a teraz dojdzie jeszcze następne. Każdy podejmując decyzję o budowie domu uwzględniał jego położenie i sąsiedztwo. Domów, które budowali z takim trudem nie wezmą na plecy i nie przeniosą w miłe i nieuciążliwe sąsiedztwo. Mieszkańcy chcieliby wiedzieć, co ich czeka za parę lat.
Zarząd Powiatu w tej sprawie poinformował Pana Radnego, że Starosta Tucholski w dniu 08.11.2012 r. wydał decyzję o pozwoleniu na budowę nr TUCH.174.2012 obejmującą budowę budynku mieszkalnego jednorodzinnego. Projekt budowlany jest zgodny z ustaleniami decyzji o warunkach zabudowy nr WI i PP.7331-1-61/09 wydanej w dniu 27 lipca 2009 r. przez Burmistrza Tucholi, która stała się ostateczna w dniu 13.08.2009 r., ustalającej warunki zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku mieszkalnego, inwentarskiego (chlewnia wraz z paszarnią), dwóch budynków gospodarczo-garażowych, wiaty gospodarczej, silosu zbożowego typu BIN, płyty obornikowej oraz zamkniętego zbiornika na gnojowicę – projektowana zagroda rolna na działce nr 353 położona w Tucholi, obręb Tuchola, gmina Tuchola. Stronami postępowania na etapie prowadzonego postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji o warunkach zabudowy byli właściciele sąsiedniej nieruchomości. Starosta Tucholski zatwierdził projekt budowlany i udzielił pozwolenia na budowę budynku mieszkalnego. Projekt zagospodarowania działki uwzględniał planowaną lokalizację pozostałych obiektów wymienionych w decyzji o warunkach zabudowy, nie udzielono na nie pozwolenia na budowę. Na projekcie zagospodarowania określono je jako inwestycje wg odrębnego opracowania.

Pani Danuta Tyda – radna
  • Prosi o naprawę chodnika w Kęsowie na ulicy Wyzwolenia, gdzie ma miejsce zapadanie się chodnika od ulicy 40-lecia do samej straży. Jest to niebezpieczne dla mieszkańców, jak i dla strażaków, którzy śpieszą na pomoc. Odcinek ten jest dość długi i wymaga naprawy.
Odpowiedź została udzielona na sesji Rady Powiatu Tucholskiego przez p. Bogdana Ryl Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Tucholi.

Pan Andrzej Urbański – radny
  • Prosi o rozwiązanie do końca kwestii wykupu gruntów, które były przy ścieżce Śliwice – Lińsk, tam jeszcze kilka osób ma nieuregulowaną sytuację. Wie, że ta sytuacja jest sytuacją zastaną przez Zarząd. Prosi by jeszcze raz rozważyć i zakończyć sprawę wykupu, bo było to w ramach specustawy  i 5 lat to jest bardzo długo.
Odpowiedź została udzielona na sesji Rady Powiatu Tucholskiego przez p. Zenona Poturalskiego Wicestarostę Tucholskiego.
  • Osoby z tej ulicy także w zeszłym roku składały wniosek do Komisji Bezpieczeństwa, by ustawić tam ograniczenie prędkości. Wtedy odmówiono ustawienia znaku i teraz ponawiają prośbę o ograniczenie prędkości, bo są to  tereny, gdzie mieszkają osoby z małymi dziećmi, a samochody jeżdżą tam zbyt szybko.
Odpowiedź została udzielona na sesji Rady Powiatu Tucholskiego przez p. Zenona Poturalskiego Wicestarostę Tucholskiego.
 
Zarząd Powiatu Tucholskiego
 
 
Odpowiedzi udzielone podczas sesji znajdują się w punkcie 14 protokołu z IX sesji Rady Powiatu Tucholskiego, który znajduje się tutaj.
 

Informacja o sposobie realizacji interpelacji złożonych

w formie pisemnej przez Radnych Powiatu Tucholskiego
w okresie między sesjami.
 

Pan Andrzej Pruszak – radny


(Pismo z dnia 25 czerwca 2015 r.)
  • Na jakich warunkach jest realizowana budowa chodników przy drogach powiatowych w partnerstwie z gminami w 2015 r.
Zarząd Powiatu w tej sprawie poinformował Pana Radnego, że budowa chodników jest realizowana dokładnie na takich samych zasadach jak w latach 2013-2014. Samorządy Gminne pokrywają koszty wszystkich materiałów, a Powiat ponosi koszty ich realizacji.
  • Ile gmina Śliwice wybudowała chodników w 2015 r. bez udziału Powiatu.
Zarząd Powiatu w powyższej sprawie poinformował Pana Radnego, że Gmina Śliwice w roku 2015 wykonała chodniki w m. Śliwice, Lipowa, Lińsk.
  • Czy były problemy w minionych latach z rozliczeniem gdy budowano wspólnie chodniki.
Zarząd Powiatu w tej sprawie poinformował Pana Radnego, że nie było we wspomnianych latach problemów z rozliczeniem zadań chodnikowych.

(Pismo z dnia 8 lipca 2015 r.)
  • Mieszkańcy Osiedla Leśnego w Tucholi po raz kolejny zwracają się do Zarządu Powiatu Tucholskiego za Moim pośrednictwem o zdecydowaną interwencję w sprawie fetoru, który roznosi się po osiedlach za sprawą oczyszczalni ścieków. Któremu wydaje się być fakt, że z roku na rok sytuacja się pogarsza. Szczególnie w okresie letnich upałów nieznośnie uprzykrza życie, zmusza do szczelnego zamykania okien (cytat wypowiedzi mieszkanki). Nie trzeba chyba Nikomu tłumaczyć czym jest dla nas skwar w domach plus „uroczy zapach siarkowodoru lub po prostu fekaliów.” W dwudziestym pierwszym wieku trudno zrozumieć taką sytuację i przyjąć do wiadomości, że przy dzisiejszych kosztach za wodę, a w szczególności ścieki, zarządca oczyszczalni nie ma możliwości zniwelować ubocznych skutków swojej działalności.
Zarząd Powiatu w powyższej sprawie poinformował Pana Radnego, że wystąpiono do Burmistrza Tucholi z prośbą o podjęcie działań w niniejszej sprawie.

Zarząd Powiatu Tucholskiego


metryczka


Wytworzył: Zarząd Powiatu Tucholskiego (15 lipca 2015)
Opublikował: Wiesława Borowa (16 lipca 2015, 12:09:11)

Ostatnia zmiana: Wiesława Borowa (15 października 2015, 11:11:48)
Zmieniono: aktualizacja odpowiedzi

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1272