XIV sesja Rady Powiatu Tucholskiego
Informacja o sposobie realizacji
interpelacji złożonych
podczas XIV sesji Rady Powiatu Tucholskiego
w dniu 20 listopada 2015 roku.
podczas XIV sesji Rady Powiatu Tucholskiego
w dniu 20 listopada 2015 roku.
Pani Dorota Gromowska – radna
- Na drodze powiatowej w Wielkiej Kloni jest potrzeba ustawienia znaków tzw. sierżantów na łuku drogi dla poprawy bezpieczeństwa. Jeżeli jest to jeszcze możliwe, to przed okresem zimowym, ponieważ teraz jest najbardziej niebezpiecznie. Jest tam bardzo ciemno. Stwarza to zagrożenie szczególnie dla osób chodzących poboczem, choć teraz trochę inaczej to wygląda, bo wiadomo, że dzisiaj ludzie starają się nosić odpowiednie kamizelki, zabezpieczenia.
Zarząd
Powiatu w powyższej sprawie przekazał Pani Radnej odpowiedź otrzymaną od Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych
w Tucholi, który poinformował, że znaki drogowe U-3a i U3b, w miejscowości Wielka Klonia na drodze powiatowej nr 1042C zostaną w najbliższym czasie ustawione.
- W ramach bezpieczeństwa należy przeanalizować wycinkę drzew, które zagrażają bezpieczeństwu przy drodze powiatowej z Bagienicy do samego wybudowania. Chodzi o te drzewa, które stwarzają największe zagrożenia. Prosi by stosowne służby powiatu się tym zajęły.
Zarząd
Powiatu w tej sprawie przekazał Pani Radnej odpowiedź otrzymaną od Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych
w Tucholi, który poinformował, że w sprawie wytypowania drzew do usunięcia, w tym suchych są obecnie prowadzone, przez pracownika ZDP i pracownika danej gminy, objazdy dróg.
- Prosi o przełożenie chodnika w Bagienicy przy drodze powiatowej naprzeciwko sklepu. Radna nie była w terenie, ale myśli że Dyrektor ZDP to oceni.
Zarząd
Powiatu w powyższej sprawie przekazał Pani Radnej odpowiedź otrzymaną od Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych
w Tucholi, który poinformował, że sprawa przełożenia chodnika w miejscowości Bagienica musi zostać ustalona z gminą w ramach wspólnych inwestycji powiatu i gminy na rok 2016.
- Ponawia interpelację odnośnie chodnika w Wielkiej Kloni. Tutaj wiadomo, że jest to czynione wespół z gminami, ale w związku z tym, że Gmina Gostycyn znaczną ilość środków dołożyła do inwestycji i drogi wojewódzkiej i dróg powiatowych, dojdzie do rozmów w kwestii budowy tego chodnika.
Zarząd
Powiatu w tej sprawie przekazał Pani Radnej odpowiedź otrzymaną od Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych
w Tucholi, który poinformował, że sprawa budowy chodnika w miejscowości Wielka Klonia musi zostać ustalona z gminą w ramach wspólnych inwestycji powiatu i gminy na rok 2016.
- Przestawienie lustra w Małej Kloni lub inne umocowanie tego lustra, bo ono bez przerwy się przechyla. Służby gminne bez przerwy to realizują, lecz radna nie chciałaby, żeby coś zostało uszkodzone. Prosi by osoby kompetentne z powiatu sprawdziły tę sprawę.
Zarząd
Powiatu w powyższej sprawie przekazał Pani Radnej odpowiedź otrzymaną od Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych
w Tucholi, który poinformował, że lustro drogowe w miejscowości Mała Klonia zostało wymienione na lustro nowej generacji o mniejszej średnicy co zapobiegnie wpływom atmosferycznym (wiatr), a jednocześnie będzie bardziej odporne na działanie osób trzecich.
- Rozpoczęto w latach 2008-2009 poszerzenie drogi Tuchola - Cekcyn od Rudzkiego Mostu i radna uważa, że bardzo słusznie to poszerzenie drogi. Na niektórych odcinkach jest to pobocze bardziej trwałe, a na niektórych mniej. Prosiłaby, żeby jeszcze przed zimą, jeżeli jest taka możliwość uzupełnić to pobocze kruszywem, ponieważ zagraża to bezpieczeństwu, szczególnie teraz kiedy zbliża się zima, gdy pojazdy będą się mijały będzie to powodowało wyrzucenie pojazdu z pobocza i jezdni.
Zarząd
Powiatu w tej sprawie przekazał Pani Radnej odpowiedź otrzymaną od Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych
w Tucholi, który poinformował, że zgodnie z sugestią odbędzie się przegląd pobocza drogi i w miejscach newralgicznych pobocze zostanie wzmocnione kruszywem, jeszcze w bieżącym roku.
- Ostatnia sprawa dotyczy kwestii zdrowotnej. Na stronie internetowej, choć radna sama tego nie sprawdzała, jest to przekaz od pacjenta, mieszkańca, pojawił się cennik dotyczący badania kolonoskopii ze znieczuleniem i bez znieczulenia. Bez znieczulenia jest to kwota 270 zł, a ze znieczuleniem 700 zł. W przypadku gdyby pacjent chciałby w naszym szpitalu wykonać to badanie odpłatnie. W przypadku kiedy to badanie jest realizowane z Narodowego Funduszu Zdrowia kolejki jak wiadomo są długie, nie tylko jeśli chodzi o to badanie, co jest zrozumiałe, na pewno jest gro pacjentów, którzy na to badanie czekają. Prośba jest taka, żeby władze szpitala odniosły się do tej kwestii. Z NFZ w ogóle nie można wykonać tego badania ze znieczuleniem. Czy nie można by było tak zrobić, by wykonać to badanie w ramach NFZ za kwotę 270 zł, a tę różnicę pomiędzy 270, a 700 zł kogo stać mieszkańcy chcieliby pokryć we własnym zakresie. Jeżeli istnieje taka możliwość, bo prawdopodobnie nie. Trzeba dokonać całej odpłatności. Chciałaby, żeby się do tego odnieść, bo kiedy komuś coś dolega to te badania są przecież istotne.
Zarząd
Powiatu w powyższej sprawie przekazał Pani Radnej odpowiedź otrzymaną od Prezesa Zarządu Spółki z o.o. „ Szpital
Tucholski” który poinformował, że każdy świadczeniobiorca, który jest ubezpieczony i posiada skierowanie do pracowni kolonoskopii, a chce wykonać to badanie w pracowni Szpitala Tucholskiego, jest wpisywany w kolejkę zgodnie z zarządzeniem Prezesa Narodowego Funduszu Zdrowia. Sposób przeprowadzenia zabiegu diagnostycznego jak i sposób ewentualnego znieczulenia (nie występuje w standardzie badania) zależą wyłącznie od lekarzy. Nie ma możliwości zgodnie z prawem dopłacania do badania tak, żeby jego przeprowadzenie zmienić na życzenie pacjenta. Jednocześnie Pan Prezes poinformował, iż zupełnie inną kwestią są badania wykonywane komercyjnie, bez skierowania od lekarza ubezpieczenia zdrowotnego i szpital oferuje wykonanie badania w znieczuleniu ogólnym (o takich możliwościach decydują lekarze), bądź w innym rodzaju sedacji. Reasumując Pan Prezes poinformował, iż nie ma możliwości łączenia świadczenia w ramach ubezpieczenia zdrowotnego z jakąkolwiek odpłatnością.
Pan Jan Przybysz – radny
- Od 1 marca 2011 roku obowiązuje ustawa o publicznym transporcie drogowym. Część tych przepisów wchodzi w życie 1 stycznia 2017 roku. Za organizację tego transportu na terenie powiatu odpowiedzialny jest Pan Starosta. Czy jest bądź będzie opracowany plan transportu drogowego dla naszego powiatu. Kto będzie finansował ten transport i czy zostanie wyłoniony przewoźnik.
Odpowiedź
została udzielona na sesji Rady Powiatu Tucholskiego przez p. Michała Mróz
Starostę Tucholskiego i p. Zenona Poturalskiego Wicestarostę Tucholskiego.
- Druga interpelacja dotyczy naszych dróg powiatowych. W ostatnim czasie nasiliły się wiatry i mamy bardzo dużo gałęzi suchych na drogach, a część wisi. Radny miał akurat takie nieszczęście, że na jego samochód spadła gałąź, na szczęście mała. Dotyczy to wszystkich użytkowników naszych dróg i prosi o przegląd naszych dróg.
Zarząd
Powiatu w tej sprawie przekazał Panu Radnemu odpowiedź otrzymaną od Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych
w Tucholi, który poinformował, że suche gałęzie zagrażające bezpieczeństwu są usuwane przez pracowników ZDP z wykorzystaniem sprzętu, którym Zarząd Dróg dysponuje. Do usunięcia gałęzi położonych wysoko wykorzystuje się sprzęt, którym dysponuje straż pożarna. W czasie objazdów dróg typuje się konary i gałęzie do usunięcia zagrażające użytkownikom dróg.
- Także taką interpelację prosi przesłać do Zarządu Dróg Wojewódzkich, bo i na tych drogach takie zagrożenie istnieje.
Zarząd
Powiatu w powyższej sprawie przekazał Panu Radnemu odpowiedź otrzymaną od Dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w
Bydgoszczy, który poinformował, że zlecono wykonanie podkrzesywania drzew w celu usunięcia suchych konarów oraz gałęzi mogących stwarzać zagrożenie dla użytkowników dróg wojewódzkich. Prace powinny się zakończyć wraz z końcem bieżącego roku kalendarzowego.
Pani Barbara Drewczyńska – radna
- Interpelacje dotyczą drogi powiatowej Legbąd – Rzepiczna – Biała - Woziwoda. Radna chce najpierw podziękować Zarządowi za dokonanie naprawy mostu w Białej i usunięcie ubytku, który był tam dość dotkliwy. Chce również ponownie zwrócić się z prośbą, choć wie, że ta sprawa jest już w toku, ale przedłuża się czas realizacji, prosi o usunięcie wysokich uskoków na moście na rzece Zwierzynce między Rzepiczną, a Białą. Jest tam naprawdę bardzo niebezpiecznie. Sprawa jest znana i tu w ramach przypomnienia prosi o jak najszybsze załatwienie tej sprawy.
Zarząd
Powiatu w tej sprawie przekazał Pani Radnej odpowiedź otrzymaną od Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych
w Tucholi, który poinformował, że zadanie to wykona firma BITUM & BRUK. Roboty najprawdopodobniej zostaną ukończone jeszcze bieżącym roku.
- Na tej samej drodze powiatowej na odcinku przy Jeziorze Białym na wysokości budynku po dawnej leśniczówce w pasie drogowym są bardzo poważne ubytki asfaltu. Jest to świeża sprawa, bo teraz na dniach radna tam przejeżdżała. Jest tam bardzo niebezpiecznie, dlatego prosi o naprawę tego odcinka.
Zarząd
Powiatu w powyższej sprawie przekazał Pani Radnej odpowiedź otrzymaną od Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych
w Tucholi, który poinformował, że ubytki w drogach powiatowych są usuwane na bieżąco. Brygada remontowa zlikwiduje ubytki na całej drodze, natomiast wykonanie nowej nakładki nie jest możliwe ze względu na brak środków finansowych.
- W związku z tym, że na tej drodze powiatowej jest tak wiele miejsc, które wymagają remontu prosi o rozważenie możliwości ujęcia remontu tej drogi powiatowej w planie inwestycji na rok 2016. Czy byłaby taka możliwość?
Zarząd
Powiatu w tej sprawie wystąpił do Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych
w Tucholi z prośbą o podjęcie
działań mających na celu realizację ww. interpelacji.
Pani Anna Ziegler – radna
- W imieniu Komisji Edukacji radna zwraca się do Zarządu Powiatu, po analizie projektu budżetu na rok 2016 wnioskuje do Zarządu Powiatu o zainteresowanie się problemem wynagradzania pracowników administracji i obsługi pracujących w naszych placówkach. U tych pracowników w podstawie wynagrodzenia zostaje włączony dodatek stażowy, co powoduje, że pracownicy nowo zatrudnieni, może jeszcze nie w tej chwili, ale wkrótce, będą zarabiać kwotę równorzędną z pracownikami o długoletnim stażu, u których dodatek za wysługę lat umożliwia spełnienie warunku pensji minimalnej. Chodzi o to, że dodatek stażowy, który ma być nagrodą za długoletnią pracę pracownika zostaje włączony do pensji i spełnia w ten sposób warunek pensji minimalnej, natomiast osoba, która jest nowo zatrudniona podlega obowiązującemu prawu czyli otrzymuje najniższą minimalną. To powoduje że pracownik z długoletnim stażem nie otrzymuje tej nagrody, która powinna być właśnie dodatkiem za długoletnią i wytrwałą pracę. Komisja bardzo prosi, bo wie, że jest to zgodne z prawem, bo to było sprawdzane, ale jest to rzecz, która zdaniem Komisji powinna budzić wątpliwości natury takiej, że jeżeli pracownik jest długoletni to powinien być za długoletnią pracę nagradzany. Dlatego Komisja prosi o zainteresowanie się tym tematem.
Odpowiedź
została udzielona na sesji Rady Powiatu Tucholskiego przez p. Jerzego Kowalika
Członka Zarządu.
- Druga interpelacja dotyczy mostu w Motylu. Radna chciałaby bardzo podziękować za to, że przed dniem 1 listopada zostało to zakończone, co zdecydowanie ułatwiło komunikację na naszym terenie. Radna uważa, że zadowoleni z tego byli zarówno mieszkańcy naszego powiatu jak i odwiedzający nasz powiat w okresie święta zmarłych. Jednakże chciałaby prosić o zwrócenie uwagi Zarządowi Dróg Wojewódzkich, że po dokonanej inwestycji, po naprawie przepustu, nowo ułożony chodnik asfaltowy, nowo ułożona nawierzchnia asfaltowa jest dokładnie zakończona w miejscu, gdzie powstaje po stronie już powiatu tucholskiego dosyć silny uskok. Radna spodziewała się, że przy realizacji tej inwestycji, po jej otwarciu zostanie to zniwelowane. Niestety tak się nie stało i kończy się nowa nawierzchnia, rozpoczyna stara i rozpoczyna się takim uskokiem, który można powiedzieć, że jest swego rodzaju wyrzutnią. Tam jest ograniczenie prędkości do 60 km/h i staje policja, która to kontroluje, natomiast kiedy będzie ślisko i mokro, to jest to miejsce naprawdę niebezpieczne.
Zarząd
Powiatu w powyższej sprawie przekazał Pani Radnej odpowiedź otrzymaną od Dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w
Bydgoszczy, który poinformował, że likwidacja uskoku w miejscowości Motyl została naprawiona przez Wykonawcę robót dnia 10 grudnia 2015r. w ramach gwarancji.
- Ostatnia interpelacja dotyczy również Zarządu Dróg Wojewódzkich. W miejscowości Pruszcz usunięto wiatę przystanku autobusowego przystanku na Bydgoszcz. W tej chwili jest bardzo trudna sytuacja pogodowa, a nie możemy liczyć na to, że będzie lepsza, zdecydowanie będzie chłodniej, i ta wiata jest zdjęta i nie jest postawiona nowa. Prosi tylko o wyjaśnienie.
Zarząd
Powiatu w powyższej sprawie przekazał Pani Radnej odpowiedź otrzymaną od Dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w
Bydgoszczy, który poinformował, że zgodnie z art. 18 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym do zadań własnych gminy w zakresie publicznego transportu zbiorowego należy budowa, przebudowa i remont wiat przystankowych lub innych budynków służących pasażerom, posadowionych na miejscu przeznaczonym do wsiadania i wysiadania pasażerów lub przylegających do tego miejsca, usytuowanych w pasie drogowym dróg publicznych bez względu na kategorię tych dróg. W związku z powyższym w sprawie likwidacji wiaty przystankowej Dyrektor prosi aby zwrócić się do Urzędu Gminy w Gostycynie.
Pani Justyna Wilkiewicz – radna
- Wnioskuje o przyśpieszenie i zakończenie prac nad strategią rozwoju obszaru Powiatu Tucholskiego. To jest przeprowadzenie konsultacji społecznych, następnie przyjęcie dokumentu przez Radę na kolejnej, grudniowej sesji. Z uwagi na to, że jest nowy okres funduszy unijnych, dokument ten jest często niezbędnym załącznikiem wniosków o dofinansowanie. Prosi również, aby w tytule dokumentu wymienić wszystkie gminy z terenu powiatu tucholskiego.
Zarząd
Powiatu w powyższej sprawie poinformował Panią Radną, iż uchwalenie przez Radę
Powiatu Tucholskiego zaktualizowanej strategii w zaproponowanym przez Panią
Radną terminie nie jest możliwe ze względu na procedury określone w
obowiązujących aktach prawnych (w szczególności ustawa o zasadach prowadzenia
polityki rozwoju oraz ustawa o udostępnianiu informacji o środowisku i jego
ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach
oddziaływania na środowisko). W chwili obecnej w przygotowaniu jest pismo do
RDOŚ i PWIS z prośbą o odstąpienie od opracowania prognozy oddziaływania na
środowisko. W przypadku uzyskania odpowiedzi odmownej konieczne będzie
sporządzenie przedmiotowej prognozy i poddanie jej konsultacjom. Stosowna
procedura przedstawiona jest w dalszej części niniejszego pisma. W chwili
obecnej nadal obowiązuje przyjęta 23 listopada 2007 roku „Strategia rozwoju
Powiatu Tucholskiego” dostępna w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatu
Tucholskiego, pod adresem http://bippowiat.tuchola.pl/?cid=336.
Obowiązującym dokumentem strategicznym jest także Strategia ORSG Powiatu
Tucholskiego, opracowana na zlecenie Powiatu Tucholskiego oraz wszystkich gmin
z terenu powiatu przez firmę Grant Thornton s.a., w wersji przyjętej uchwałą nr
2015.10.1 Komitetu Sterującego ORSG Powiatu Tucholskiego z dnia 3 listopada
2015r. W znacznym stopniu wynika ona z aktualizowanej strategii
powiatowej, który to dokument stanowił podstawę do jej opracowania. Była ona
poddana konsultacjom społecznym, stosowne organy (RDOŚ oraz PWIS) odstąpiły od
konieczności sporządzenia prognozy oddziaływania na środowisko. Jest ona
częściowo zaopiniowana przez Zarząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego uchwałą nr
48/1716/15 z dnia 25.11.2015 r., kolejne etapy opiniowania przewidziane są
przez Zarząd Województwa w terminach umożliwiających udział w stosownych
konkursach ogłaszanych w ramach RPO. Opiniowanie kolejnych części przedmiotowej
strategii połączone będzie z koniecznością dokonywania kolejnych modyfikacji –
w oparciu o wskazówki Instytucji Zarządzającej RPO (Urząd Marszałkowski w
Toruniu) i uchwalania przez Komitet Sterujący kolejnych wersji Strategii
ORSG Powiatu Tucholskiego. Prace nad aktualizacją strategii powiatowej
prowadzone były przez pana Adama Stańczyka na zlecenie Powiatu Tucholskiego
oraz wszystkich samorządów gminnych. Ich rozpoczęcie nastąpiło jeszcze w 2014
roku, a oficjalne zakończenie 30.09.2015r. Przedłużony termin realizacji
związany był z koniecznością synchronizacji strategii powiatowej z powstającą w
tym samym czasie strategią ORSG Powiatu Tucholskiego. Po przekazaniu dokumentów
zamawiającemu niezbędne okazały się drobne korekty, np. uzupełnienie jednej z
tabel dostarczonych wcześniej przez Gminę Cekcyn (korekta dokonana
27.10.2015r.). Objętość opracowanego materiału (ponad 500 stron) spowodowała
wydłużenie czasu niezbędnego wszystkim zamawiającym na sprawdzenie dotyczącej
ich części – przed podjęciem kolejnych kroków niezbędnych do uchwalenia
strategii. Kolejne kroki niezbędne do uchwalenia strategii powiatowej przez
Radę Powiatu:
1.Uzgodnienie z samorządami gminnymi dalszych zasad współpracy w przedmiotowym zakresie, uzyskanie wstępnej akceptacji sporządzonego dokumentu.
2.(Opcjonalnie, czas oczekiwania do 30 dni) Wystąpienie do RDOŚ i PWIS z prośbą o odstąpienie od opracowania Oceny Oddziaływania na Środowisko.
3.Umieszczenie w BIP informację o sporządzeniu projektu Strategii (umieścić plik do pobrania) – min. 21 dni na konsultacje.
4.Uchwalenie Strategii przez Radę Powiatu.
W przypadku odmowy odstąpienia od konieczności sporządzenia prognozy:
1.Wyłonienie wykonawcy do sporządzenia prognozy oddziaływania na środowisko.
2.Wystąpienie do RDOŚ i PWIS o uzgodnienie zakresu Prognozy, udostępnienie tej informacji na BIP.
3.Po otrzymaniu uzgodnienia umieszczenie w BIP informacji o uzgodnionym zakresie prognozy.
4.Sporządzenie Prognozy do Strategii, umieszczenie jej w BIP.
5.Przekazanie Strategii wraz z Prognozą do RDOŚ i do PWIS do zaopiniowania (do 30 dni).
6.Ogłoszenie w BIP informacji, że RDOŚ i PWIS zaopiniowały pozytywnie Strategię wraz z Prognozą.
7.Po zakończeniu konsultacji, ewentualne uzupełnienie strategii o:
a.wnioski wynikające z Prognozy;
b.wnioski wynikające z opinii RDOŚ i PWIS;
c.wnioski zgłoszone przez mieszkańców.
8.Sporządzenie uzasadnienia oraz podsumowania. Do przyjętego dokumentu załącza się pisemne podsumowanie zawierające uzasadnienie wyboru przyjętego dokumentu w odniesieniu do rozpatrywanych rozwiązań alternatywnych, a także informację, w jaki sposób zostały wzięte pod uwagę i w jakim zakresie zostały uwzględnione:
a.ustalenia zawarte w prognozie oddziaływania na środowisko;
b.opinie właściwych organów, o których mowa w art. 57 i 58;
c.zgłoszone uwagi i wnioski;
d.wyniki postępowania dotyczącego transgranicznego oddziaływania na środowisko, jeżeli zostało przeprowadzone;
e.propozycje dotyczące metod i częstotliwości przeprowadzania monitoringu skutków realizacji postanowień dokumentu.
9.Przyjęcie Strategii wraz z podsumowaniem przez Radę Powiatu oraz udostępnienie jej w BIP.
10.Przekazanie uchwalonej Strategii z podsumowaniem do RDOŚ i PWIS.
1.Uzgodnienie z samorządami gminnymi dalszych zasad współpracy w przedmiotowym zakresie, uzyskanie wstępnej akceptacji sporządzonego dokumentu.
2.(Opcjonalnie, czas oczekiwania do 30 dni) Wystąpienie do RDOŚ i PWIS z prośbą o odstąpienie od opracowania Oceny Oddziaływania na Środowisko.
3.Umieszczenie w BIP informację o sporządzeniu projektu Strategii (umieścić plik do pobrania) – min. 21 dni na konsultacje.
4.Uchwalenie Strategii przez Radę Powiatu.
W przypadku odmowy odstąpienia od konieczności sporządzenia prognozy:
1.Wyłonienie wykonawcy do sporządzenia prognozy oddziaływania na środowisko.
2.Wystąpienie do RDOŚ i PWIS o uzgodnienie zakresu Prognozy, udostępnienie tej informacji na BIP.
3.Po otrzymaniu uzgodnienia umieszczenie w BIP informacji o uzgodnionym zakresie prognozy.
4.Sporządzenie Prognozy do Strategii, umieszczenie jej w BIP.
5.Przekazanie Strategii wraz z Prognozą do RDOŚ i do PWIS do zaopiniowania (do 30 dni).
6.Ogłoszenie w BIP informacji, że RDOŚ i PWIS zaopiniowały pozytywnie Strategię wraz z Prognozą.
7.Po zakończeniu konsultacji, ewentualne uzupełnienie strategii o:
a.wnioski wynikające z Prognozy;
b.wnioski wynikające z opinii RDOŚ i PWIS;
c.wnioski zgłoszone przez mieszkańców.
8.Sporządzenie uzasadnienia oraz podsumowania. Do przyjętego dokumentu załącza się pisemne podsumowanie zawierające uzasadnienie wyboru przyjętego dokumentu w odniesieniu do rozpatrywanych rozwiązań alternatywnych, a także informację, w jaki sposób zostały wzięte pod uwagę i w jakim zakresie zostały uwzględnione:
a.ustalenia zawarte w prognozie oddziaływania na środowisko;
b.opinie właściwych organów, o których mowa w art. 57 i 58;
c.zgłoszone uwagi i wnioski;
d.wyniki postępowania dotyczącego transgranicznego oddziaływania na środowisko, jeżeli zostało przeprowadzone;
e.propozycje dotyczące metod i częstotliwości przeprowadzania monitoringu skutków realizacji postanowień dokumentu.
9.Przyjęcie Strategii wraz z podsumowaniem przez Radę Powiatu oraz udostępnienie jej w BIP.
10.Przekazanie uchwalonej Strategii z podsumowaniem do RDOŚ i PWIS.
- Wnioskuje również o umożliwienie odpłatnego skorzystania z ksera przez petentów.
Zarząd
Powiatu w powyższej sprawie poinformował Panią Radną, że zapoznał się
z różnymi propozycjami rozwiązania niniejszego problemu. Zarząd na chwilę
obecną proponuje, aby osoby zainteresowane korzystały z usług ksero w punktach
mieszczących się w pobliżu Starostwa. Bliższe informacje nt. punktów
świadczących usługi ksero petent może uzyskać w Punkcie Obsługi Interesanta
Starostwa Powiatowego w Tucholi. Jednocześnie Zarząd poinformował Panią Radną,
że będzie starał się rozwiązać problem w inny sposób (ustawienie kserokopiarki
na terenie Starostwa).
- Widzi konieczność budowy chodnika do plaży na wysokości restauracji Cis w Cekcynie. Obecnie istniejący stan zagraża bezpieczeństwu osób korzystających z plaży. Idąc na plaże lub opuszczając ją po stronie restauracji Cis trzeba korzystać z jezdni.
Zarząd
Powiatu w powyższej sprawie przekazał Pani Radnej odpowiedź otrzymaną od Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych
w Tucholi, który poinformował, że wniosek został skierowany do Komisji ds. oznakowania.
- Ponownie prosi o wycięcie suchego drzewa rosnącego w pasie drogi powiatowej na przeciwko posesji Nr 3 w Wielkich Budziskach.
Zarząd
Powiatu w powyższej sprawie wystąpił do Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych
w Tucholi z prośbą o podjęcie działań mających na celu realizację ww.
interpelacji.
Pan Andrzej Pruszak – radny
Pan Andrzej Pruszak – radny
- Radny wnioskował o przestawienie znaku D-42 w Śliwicach jadąc od strony Czerska. Tam się nic nie dzieje, dlatego ponawia.
Zarząd
Powiatu w powyższej sprawie przekazał Panu Radnemu odpowiedź otrzymaną od Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych
w Tucholi, który poinformował, że wniosek został skierowany do Komisji ds. oznakowania.
- Prosi by zwrócić się do Zarządu Melioracji w Świeciu o uporządkowanie drzew przy Jeziorze Okonińskim w Główce, bo tam zadomowiły się bobry i zrobiło się niebezpiecznie, bo wiadomo chodzą wędkarze, turyści, którzy spacerują, drzewa niektóre są popodgryzane i to zagraża bezpieczeństwu.
Zarząd
Powiatu w powyższej sprawie poinformował Pana Radnego, że wystąpiono do
Kujawsko-Pomorskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych we Włocławku Biura
Terenowego w Świeciu z prośbą o podjęcie działań mających na celu realizację
interpelacji.
Kierownik Biura Terenowego w Świeciu poinformował, że KPZMiUW BT Świecie przychyla się do potrzeby dokonania wycinki i uporządkowania terenu przy jeziorze. Zarząd wystąpi o stosowne pozwolenie na usunięcie przedmiotowych drzew. Wycinka drzew zostanie przeprowadzona poza okresem wegetacyjnym.
Pan Andrzej Urbański – radny
- Chciałby zapytać czy byłoby to prawidłowe, gdyby przestawiono znaki rozpoczynające ścieżkę rowerową ze Śliwic w kierunku Lińska wcześniej do strony Śliwic, ten fragment, który pozwala ominąć wysepkę zwalniającą. To jest takie najgorsze miejsce, w którym jeszcze przejeżdżają rowery.
Odpowiedź
została udzielona na sesji Rady Powiatu Tucholskiego przez p. Zenona
Poturalskiego Wicestarostę Tucholskiego. Ponadto Zarząd przekazał Panu Radnemu odpowiedź otrzymaną od Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Tucholi, który poinformował, że zostanie dokonana wizja lokalna w terenie podczas której zostanie pomierzony chodnik, celem sprawdzenia, czy są spełnione warunki techniczne pozwalające na przestawienie oznakowania.
Zarząd
Powiatu Tucholskiego
Odpowiedzi udzielone podczas sesji znajdują się w punkcie 15 protokołu z XIV sesji Rady Powiatu Tucholskiego, który znajduje się tutaj.
metryczka
Wytworzył: Zarząd Powiatu Tucholskiego (7 grudnia 2015)
Opublikował: Wiesława Borowa (9 grudnia 2015, 12:26:03)
Ostatnia zmiana: Wiesława Borowa (30 grudnia 2015, 14:19:51)
Zmieniono: aktualizacja odpowiedzi
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1219