XXVII sesja Rady Powiatu Tucholskiego
Informacja o sposobie realizacji interpelacji
złożonych
podczas XXVII sesji Rady Powiatu Tucholskiego
w dniu 28 października 2016 roku.
Pan
Andrzej Pruszak – radny
podczas XXVII sesji Rady Powiatu Tucholskiego
w dniu 28 października 2016 roku.
- Zwrócić się do Burmistrza Tucholi o objęcie monitoringiem skrzyżowania ulic: Warszawskiej i Nowodworskiego, co umożliwi skutecznie, w razie korków, kierowanie ruchem przez Policję.
Zarząd
Powiatu w powyższej sprawie przekazał Panu Radnemu odpowiedź otrzymaną od Burmistrza Tucholi, w której poinformowano, że w 2017 roku planuje się montaż kamery przy skrzyżowaniu ul. Warszawskiej z ulicą Nowodworskiego.
- Prosi, aby Wicestarosta powiedział coś na temat niedokończonej drogi Śliwiczki – Łąski Piec. Kiedy będzie drugi etap?
Odpowiedź
została udzielona na sesji Rady Powiatu Tucholskiego przez p. Michała Mroza
Starostę Tucholskiego.
- Zwrócić się do prezesów PKP S.A. i PKP PLK o ujęcie w dokumentacji peronów na stacjach: Lipowa Tucholska, Łąg Południowy, Szałamaje, Wojtal. Jest to linia nr 201, która 9 listopada 1930 roku została oddana do użytku. Teraz ma być modernizowana. W ramach tej modernizacji nie ma być peronów między innymi na stacji Lipowa i na stacjach, które wymienił. W związku z tym prosi o zwrócenie się do panów prezesów. W załączeniu pismo.
Zarząd
Powiatu w tej sprawie przekazał Panu Radnemu odpowiedź otrzymaną z Biura Zarządu Centrali PKP S.A. i Biura Zarządu Centrali PKP PLK S.A.
W pismach poinformowano, że w ramach dokumentacji przedprojektowej pn. "Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz-Trójmiasto, obejmującym linie 201 i 203" konsultacje społeczne z operatorami kolejowych przewozów pasażerskich i organizatorami przewozów pasażerskich w ramach służby publicznej wykazały zainteresowanie uruchomieniem przewozów pasażerskich z wykorzystaniem odcinka Lipowa Tucholska-Kościerzyna linii kolejowej nr 201 jedynie w zakresie sezonowego ruchu międzyregionalnego. W obowiązującym od marca 2014 r. "Planie zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla województwa pomorskiego" w zestawieniu podstawowych linii kolejowych przyjętych jako linie transportowe użyteczności publicznej w województwie pomorskim, dla poszczególnych wariantów z uwzględnieniem klasy częstotliwości obsługi nie uwzględniono linii 201 na odcinku granica województwa - Kościerzyna. W związku z powyższym po dokonaniu analizy i wstępnej preselekcji wariantów, do dalszych analiz wybrano warianty, w ramach których pomiędzy Lipową Tucholską a Kościerzyną przewiduje się zaprojektowanie układu torowego z zachowaniem jedynie rezerwy terenowej umożliwiającej odbudowę peronów w ww. lokalizacjach w przypadku zaistnienia okoliczności uzasadniającej wznowienie przewozów pasażerskich na przedmiotowym odcinku. Zgodnie z opracowaną dokumentacją przedprojektową przewidywana jest likwidacja peronów na przystankach osobowych: Łąg Południowy, Szałamaje i Wojtal. Na stacji Lipowa Tucholska przewiduje się budowę nowych peronów dostosowanych do wymogów Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności (TSI), służących do obsługi regionalnej linii komunikacyjnej Bydgoszcz-Wierzchucin-Lipowa Tucholska-Czersk. Ponadto PKP S.A. poinformowało, że jedynym przystankiem na odcinku Lipowa Tucholska-Kościerzyna, gdzie planuje się przebudowę peronu, dostosowując go do obowiązujących w PKP PLK S.A. standardów jest przystanek osobowy Olpuch, na którym zgodnie z zapotrzebowaniem planowane są postoje pociągów dalekobieżnych. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., wychodząc naprzeciw postulatom mieszkańców poinformowało, iż deklarują gotowość rozważenia możliwości przebudowy ww. przystanków i dostosowanie ich do obowiązujących standardów jeśli organizatorzy przewozów regionalnych tj. samorządy województw pomorskiego i kujawsko-pomorskiego potwierdzą uruchomienie pasażerskich pociągów regionalnych dla obsługi komunikacją kolejową mieszkańców miejscowości na odcinku Lipowa Tucholska - Kościerzyna linii kolejowej nr 201.
- Prosi o zwrócenie się do Marszałków Województw: Pomorskiego i Kujawsko-Pomorskiego o wspólne uruchomienie kursowania pociągów z Kościerzyny do Wierzchucina przez Łąg Południowy, jako kursy weekendowe tj. piątek, sobota, niedziela. To umożliwi szybkie dotarcie z Borów Tucholskich do Trójmiasta oraz na lotnisko w Rębiechowie. Mieszkańcy Kościerzyny zyskają szybkie połączenie z Bydgoszczą i dalej z południem Polski, co umożliwi także dojazd do uczelni, czy na lotnisko w Bydgoszczy. Umożliwi dotarcie turystom w Bory Tucholskie, co znacząco wzmocni rozwój tej tak bardzo atrakcyjnej części kraju.
Zarząd
Powiatu w powyższej sprawie przekazał Panu Radnemu odpowiedź otrzymaną z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego i
Województwa Kujawsko-Pomorskiego. W piśmie z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego poinformowano, że Plan Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego dla Województwa przyjęty uchwałą Nr 788/XXXVII/14 Sejmiku Województwa Pomorskiego z dnia 24 lutego 2014r. zakwalifikował linię komunikacyjną Kościerzyna-Czersk-Wierzchucin przez Łąg Południowy do klasy D1, co oznacza, że jest "nieakceptowana czasowo". Wymaga przeprowadzenia dodatkowych, szczegółowych badań i analiz, uzasadniających zaliczenie ich w okresie późniejszym do linii kolejowych użyteczności publicznej. Potencjalny potok pasażerów (poniżej 150 osób na dobę) nie daje podstaw do decyzji o uruchomieniu komunikacji kolejowej. W przypadku, gdy popyt potencjalny ulegnie zwiększeniu, w przyszłości będzie możliwe rozważenie uruchomienia komunikacji kolejowej na przedmiotowej linii komunikacyjnej. Ponadto poinformowano, że w związku z licznymi wystąpieniami Województwo Pomorskie zgłosiło wpisanie linii komunikacyjnej Gdynia-Kartuzy-Kościerzyna-Czersk-Wierzchucin-Bydgoszcz w ramach konsultacji społecznych projektu rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa zmieniającego rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 9 października 2012r. w sprawie planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego w zakresie sieci komunikacyjnej w międzywojewódzkich i międzynarodowych przewozach pasażerskich w transporcie kolejowym. W piśmie z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego poinformowano, że Województwo Pomorskie powierzyło do 2020 r. Województwu Kujawsko-Pomorskiemu prowadzenie zadania w zakresie organizacji publicznego transportu zbiorowego w granicach administracyjnych województwa pomorskiego na odcinku linii kolejowej nr 208 od granicy woj. kujawsko-pomorskiego z woj. pomorskim do Chojnic oraz na odcinku linii kolejowej nr 215 od granicy woj. kujawsko-pomorskiego z woj. pomorskim do Czerska. We wskazanym porozumieniu nie uwzględniono uruchamiania połączeń do Kościerzyny przez Łąg Południowy. Siatka połączeń uruchamiana przez Województwo Kujawsko-Pomorskie pozwala obsłużyć duże skupiska ludności tj. Czersk (10 tys. mieszkańców), Szlachtę (1,2 tys.) i Będzimierowice (0,5 tys.). Uruchomienie połączeń z Wierzchucina do Kościerzyny z pominięciem tych miejscowości spotkałoby się z niezadowoleniem społecznym. Ponadto, trasa przez Łąg Południowy przebiega w znaczącej mierze przez obszary niezamieszkałe. W związku z tym, prawdopodobny niewielki potok pasażerski nie uzasadnia uruchamiania połączeń na wskazanej trasie.
Pani Dorota Gromowska – radna
- Pierwsza interpelacja dotyczy rozwoju Powiatu. Prosi o przeanalizowanie przez Zarząd Powiatu możliwości obniżenia stawek za zajęcie pasa drogowego, jeżeli chodzi o realizację sieci internetowych na terenie naszego Powiatu. Gros gmin dzisiaj realizuje te inwestycje. Przykładem może niech będzie Gmina Lubiewo i Gmina Gostycyn. Gmina Cekcyn raczej realizuje to zadanie poprzez system radiowy. Na terenie gmin Lubiewo i Gostycyn dzisiaj odbywa to się w sposób kablowy. Prosi o dokładną analizę. Wie, że Zarząd będzie podkreślał obowiązujący nas program naprawczy. Prosi, aby tego tak nie analizować. Myśli, że obniżenie tych stawek chociażby, jeżeli nie będzie innej możliwości, o 50 % znacznie zwiększy realizację tego zadania. W Gminie Gostycyn stawki zostały obniżone do minimum i dzisiaj już widać na terenie miejscowości Gostycyn, niebawem na terenie miejscowości Pruszcz i innych miejscowości realizację tej inwestycji. Myśli, że to będzie przekładać się na pozytywną inwestycję dla naszych mieszkańców, szczególnie naszej młodzieży uczącej się. Prosi zwrócić uwagę na to, że gminy partycypują w kosztach realizacji dróg na terenie gmin. To byłby ładny ukłon w stronę gmin. Odpowiedź prosi na piśmie.
Odpowiedź
została udzielona na sesji Rady Powiatu Tucholskiego przez p. Michała Mroza
Starostę Tucholskiego i p. Zenona Poturalskiego Wicestarostę Tucholskiego. Ponadto
Zarząd udzielił Pani Radnej pisemnej odpowiedzi.
- Druga interpelacja dotyczy remontu nawierzchni drogi do Wielkiego Mędromierza. Ta droga jest w bardzo złym stanie, o czym Zarząd Powiatu doskonale wie. Może tę drogę uda się zrealizować z programu schetynówek, może z innego. Natomiast prosiłaby o włączenie tej drogi do zadań chociażby na przyszły rok.
Odpowiedź
została udzielona na sesji Rady Powiatu Tucholskiego przez p. Michała Mroza
Starostę Tucholskiego. Ponadto Zarząd udzielił Pani Radnej pisemnej odpowiedzi.
- Wczoraj na sesji w Gostycynie radna Pani Krystyna Domek prosiła o wycięcie 10 drzew na trasie Mała Klonia – Kamienica. Może to nie są dokładnie drzewa, to są odrosty. Myśli, że tutaj nie będzie problemu. Przy posesji nr 16 nie widać skrzyżowań.
Odpowiedź
została udzielona na sesji Rady Powiatu Tucholskiego przez p. Michała Mroza
Starostę Tucholskiego. Ponadto Zarząd udzielił Pani Radnej pisemnej odpowiedzi.
Pan Andrzej Urbański – radny
Pan Andrzej Urbański – radny
- Udało się zrealizować inwestycję w Łąskim Piecu. Jest jeszcze brakujące 1,5 kilometra, ale nie wystarczyło na to pieniędzy. Jest to ogromny krok do przodu. Ten największy problem, który był w miejscowości Łąski Piec, gdzie droga z uwagi na podbudowę się spiętrzała okresowo, został kompleksowo rozwiązany poprzez przebudowę wszystkich warstw. Jeden z największych problemów na terenie naszej Gminy został rozwiązany tym sposobem. Był tam kilka dni temu i chciałby zwrócić uwagę na jedną rzecz. Wie, że tego nie było w tym kosztorysie i nie było przewidziane do realizacji teraz, ale mieszkańcy dziękowali za drogę, ale zwracali uwagę na to, że ich wjazdy teraz są niższe niż ta droga. W zasadzie nie wiedział, co powiedzieć. Chciałby jakąś informację na ten temat, czy to będzie zrobione w przyszłości, kiedy i jak to przewidujemy rozwiązać. Może w tej sprawie porozumiemy się z gminą. Dużo też uwag jest w sprawie takiej, aby wymalować tam oś jezdni. Od strony Powiatu Świeckiego są wymalowane linie krawędziowe. To nie byłoby potrzebne, bo to nawet większy koszt, ale oś jezdni bardzo by się przydała. Byłoby bezpieczniej i duże samochody od razu widać czy mieszczą się na drodze, czy nie mieszczą i można uniknąć wtedy zjeżdżania, niszczenia pobocza i obłamywania krawędzi jezdni.
Odpowiedź
została udzielona na sesji Rady Powiatu Tucholskiego przez p. Michała Mroza Starostę
Tucholskiego.
- Kolejna sprawa to kwestia drogi Śliwice – Lińsk. Bardzo dobrze, że udało się już ją zakończyć. Dużo ludzi narzeka w czasie ostatnich opadów, że na ścieżce stoi bardzo głęboka woda. Przyglądał się temu później i niestety tak jest. Na kilku wjazdach i w wielu miejscach na nowej ścieżce stoi woda kilkucentymetrowej głębokości. Trzeba by to firmie wykonawczej przekazać.
Odpowiedź
została udzielona na sesji Rady Powiatu Tucholskiego przez p. Michała Mroza
Starostę Tucholskiego i p. Zenona Poturalskiego Wicestarostę Tucholskiego.
- Ma uwagę dotyczącą naprawy studzienki na skrzyżowaniu w Lińsku. Tam kilka lat temu był położony dywanik na drodze powiatowej, potem na drodze gminnej i właściwie była idealna sytuacja. Idealnie jest wykonane skrzyżowanie. Firma podczas wykonywania drogi zniszczyła ten odcinek i widzi jak to jest naprawiane. Nie uzyskamy stanu, jaki był. To jest dosyć duża firma i powinniśmy jakoś wyegzekwować porządną naprawę studzienki i nawierzchni. To co wczoraj widział, jak to ma być wykonane to jest taki fragmentaryczny remont i nie uzyskamy tego stanu, który był.
Odpowiedź
została udzielona na sesji Rady Powiatu Tucholskiego przez p. Michała Mroza
Starostę Tucholskiego i p. Zenona Poturalskiego Wicestarostę Tucholskiego.
Zarząd Powiatu Tucholskiego
Odpowiedzi udzielone podczas sesji znajdują się w punkcie 19 protokołu z XXVII sesji Rady Powiatu Tucholskiego, który znajduje się tutaj.
metryczka
Wytworzył: Zarząd Powiatu Tucholskiego (15 listopada 2016)
Opublikował: Wiesława Borowa (16 listopada 2016, 15:02:48)
Ostatnia zmiana: Wiesława Borowa (15 marca 2017, 13:22:13)
Zmieniono: aktualizacja odpowiedzi
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 1025