KLAUZULA INFORMACYJNA dotycząca oświadczeń majątkowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1−2 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016r. w sprawie ochrony
osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne
rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1) – dalej RODO −
informujemy, że:
1. Administratorem
Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Tucholski z siedzibą
Tucholi przy ul.Pocztowej 7, 89-500 Tuchola.
2. W
sprawach z zakresu ochrony danych osobowych może Pani/Pan skontaktować się
z Inspektorem ochrony danych poprzez e-mail: iod@tucholski.pl oraz pod
numerem telefonu 52 5590700 lub pisemnie na adres naszej siedziby, wskazany w
pkt 1.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. c oraz lit. e RODO, tj. w celu wypełnienia
obowiązku prawnego ciążącego na administratorze oraz gdy przetwarzanie jest
niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w
ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi. Celem
przetwarzania danych osobowych jest przyjmowanie i analizowanie oświadczeń
majątkowych na podstawie ustawy z dnia 5
czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym.
4. Informacje
podane w części A oświadczenia majątkowego stanowią informację publiczną, a
dane wykazane w części B są niejawne i nie będą udostępniane innym odbiorcom,
za wyjątkami określonymi przepisami prawa, zobowiązującymi administratora do
przekazywania danych zawartych w aktach, w tym danych osobowych, innym organom
w ramach prowadzonych postępowań. Organy te nie są jednak uznawane za odbiorców
tych danych, a przetwarzanie przez nie Pani/Pana danych osobowych musi być
zgodne z przepisami o ochronie danych, mającymi zastosowanie do celów
przetwarzania.
5. Pani/Pana
dane osobowe możemy przekazywać i udostępniać wyłącznie podmiotom uprawnionym
na podstawie obowiązujących przepisów prawa są nimi np.: sądy, organy ścigania,
podatkowe oraz inne podmioty publiczne, gdy wystąpią z takim żądaniem
oczywiście w oparciu o stosowną podstawę prawną. Pani/Pana dane
osobowe możemy także przekazywać podmiotom, które przetwarzają je na zlecenie
administratora tzw. podmiotom przetwarzającym.
6. Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państw
trzecich lub organizacji międzynarodowych.
7. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez
okres niezbędny do realizacji odpowiedniego celu przetwarzania wskazanego w pkt
3, a po tym czasie przez okres niezbędny do wypełnienia obowiązków wynikających
z rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r.
w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt
oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
8. W
związku z przetwarzaniem przez Administratora danych przysługuje Pani/Panu
prawo do:
a) dostępu do treści swoich danych oraz
otrzymania ich kopii - na zasadach określonych w art. 15 RODO;
b) do sprostowania (poprawiania) swoich
danych - na zasadach określonych w art. 16 RODO;
c) ograniczenia przetwarzania - na zasadach
określonych w art. 18 RODO;
9. Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu
nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (00-193 Warszawa, ul.
Stawki 2), gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana
dotyczących narusza przepisy RODO
10.Podanie przez Panią/Pana danych osobowych
jest wymogiem ustawowym.
11.Pani/Pana dane
osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również
w formie profilowania.
metryczka
Wytworzył: Hanna Borzyszkowska (28 maja 2019)
Opublikował: Elżbieta Damasiewicz (28 maja 2019, 13:52:48)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 10257