Zadania wydziału
Wydział Organizacyjny zapewnia: obsługę administracyjną Rady, Komisji Rady
i Zarządu; sprawną organizację i funkcjonowanie Starostwa; organizację przyjmowania obywateli w sprawach skarg i wniosków; załatwianie spraw kadrowych i szkoleniowych pracowników.
Do zadań Wydziału należy:
1.W zakresie obsługi Rady:
1) gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych dla pracy Rady i jej komisji,
2) przygotowywanie materiałów na posiedzenia Rady i komisji Rady,
3) protokołowanie sesji Rady i posiedzeń komisji Rady,
4) prowadzenie rejestrów:
a) uchwał Rady,
b) wniosków i opinii komisji Rady,
c) interpelacji i wniosków radnych,
5) przekazywanie do realizacji uchwał Rady, wniosków komisji Rady i interpelacji radnych,
6) przedkładanie organom nadzoru uchwał Rady,
7) udzielanie pomocy radnym w wykonywaniu mandatu,
8) sporządzanie dokumentacji działalności Rady, komisji Rady i radnych,
9) udostępnianie do wglądu radnym oraz osobom zainteresowanym protokołów z sesji i uchwał Rady,
10) kalkulacja wydatków na działalność Rady i radnych oraz przygotowywanie informacji o potrąceniach diet z tytułu nieobecności na posiedzeniach.
2.W zakresie spraw organizacyjnych:
1) współdziałanie z Komisją Statutową w przygotowaniu zmian Statutu Powiatu,
2) opracowywanie projektów Regulaminu Organizacyjnego i Regulaminu Pracy Starostwa oraz kontrola ich realizacji,
3) inicjowanie działań usprawniających pracę Starostwa,
4) wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej
i jednolitego rzeczowego wykazu akt,
5) prowadzenie zbioru upoważnień do załatwienia spraw w imieniu Starosty,
6) prowadzenie zbioru porozumień spraw powierzonych innym jednostkom,
7) przekazywanie materiałów do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego,
8) obsługa posiedzeń Zarządu, sporządzanie informacji z pracy Zarządu w okresie międzysesyjnym, prowadzenie rejestru uchwał Zarządu, przygotowywanie pisemnych odpowiedzi i wyjaśnień w sprawach rozstrzyganych na posiedzeniach Zarządu,
9) prowadzenie sekretariatu Starosty, Wicestarosty i Członków Zarządu,
10) przekazywanie do realizacji odpisów uchwał Rady, wniosków komisji Rady i interpelacji radnych Naczelnikom oraz samodzielnym stanowiskom w zakresie spraw im podległym oraz czuwanie nad terminowym ich załatwieniem,
11) prowadzenie kontroli działania Wydziałów i jednostek organizacyjnych powiatu,
12) prowadzenie rejestru skarg i wniosków, opracowywanie analiz,
13) organizowanie przyjmowania interesantów zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie kontaktów z Członkami Zarządu,
14) prowadzenie rejestru umów,
15) prowadzenie spraw socjalnych pracowników Starostwa,
16) koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników Starostwa,
17) załatwianie całokształtu spraw związanych z pieczęciami urzędowymi, nagłówkowymi i tablicami,
18) prenumerata czasopism i wydawnictw specjalistycznych dla potrzeb Starostwa,
19) prowadzenie biblioteki zakładowej,
20) wykonywanie obsługi kancelaryjnej Starostwa,
21) prowadzenie naboru pracowników na stanowiska urzędnicze i kierownicze stanowiska urzędnicze w warunkach otwartości i konkurencyjności,
22) prowadzenie służby przygotowawczej i egzaminów, w tym szkolenia części ogólnej,
23) prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi,
24) udział w akcjach związanych z realizacją idei społeczeństwa obywatelskiego,
25) przygotowanie i przeprowadzenie ocen okresowych pracowników Starostwa,
26) organizacja praktyk zawodowych w Starostwie,
27) prowadzenie Kancelarii Ogólnej Starostwa i Punktu Obsługi Interesantów w zakresie:
a) przyjmowania i wysyłania korespondencji,
b) prowadzenie punktu przyjęcia poczty elektronicznej,
c) udzielania informacji o rodzaju, miejscu i trybie załatwiania spraw,
d) wydawanie przekazanych do Punktu Obsługi Interesantów druków
i formularzy,
e) udzielania pomocy w ich wypełnieniu,
f) przyjęcie wniosku.
28) prowadzenie elektronicznej skrzynki podawczej.
3.W zakresie spraw kadrowych:
1) prowadzenie spraw i akt osobowych pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych zatrudnianych lub powoływanych przez Zarząd,
2) prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem zawodowym i szkoleniem pracowników Starostwa,
3) sprawy związane z ustaleniem dodatków za wysługę lat i nagród jubileuszowych dla pracowników Starostwa,
4) sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny pracy,
5) nadzór nad wykorzystaniem urlopów wypoczynkowych,
6) prowadzenie spraw emerytalnych i rentowych pracowników Starostwa,
7) współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie organizowania prac interwencyjnych i innych form aktywizacji zawodowej,
4. W zakresie przeciwdziałania bezrobociu:
1)współpraca w zakresie obsługi administracyjno-biurowej Powiatowej Rady Zatrudnienia,
2)przygotowywanie dokumentów Starosty wynikających z realizacji ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,
5. W zakresie zamówień publicznych:
1) planowanie zamówień publicznych w Starostwie,
2) prowadzenie i dokumentowanie postępowań o udzielanie zamówień publicznych, kompletowanie i weryfikowanie materiałów źródłowych Wydziałów, stanowiących podstawę do wszczęcia procedur określonych
w ustawie o zamówieniach publicznych,
3) udzielanie wyjaśnień Wydziałom przy opracowywaniu materiałów źródłowych stanowiących podstawę udzielenia zamówień na dostawy, roboty i usługi,
4) dokumentowanie i ewidencjonowanie udzielonych zamówień publicznych oraz przekazywanie ich do archiwum,
5) prowadzenie dla Starostwa rejestru udzielonych zamówień publicznych
o wartości równej lub przekraczającej równowartość kwoty 14 tys. euro,
6) prowadzenie rejestru odwołań,
7) prowadzenie korespondencji w zakresie prowadzonych postępowań
o udzielenie zamówienia publicznego, w tym odwołań,
8) sporządzanie sprawozdań określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych,
9) przygotowywanie projektów uchwał Zarządu oraz Zarządzeń Starosty
w sprawach zamówień publicznych.
6. W zakresie spraw administracyjnych:
1) prowadzenie archiwum zakładowego,
2) prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa,
3) nadzór nad prawidłowym zabezpieczaniem posiadanych zbiorów danych osobowych, zgłaszanie i aktualizowanie zbiorów danych osobowych Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych,
4) nadzór nad przestrzeganiem prawa autorskiego w Starostwie,
5) obsługa informatyczna i wdrażanie postępu technicznego w tym zakresie,
6) ochrona systemów informatycznych, nadzór nad przestrzeganiem instrukcji ochrony systemów informatycznych w Starostwie.
7. W zakresie spraw obywatelskich:
1) załatwianie spraw związanych z organizowaniem imprez masowych,
2) współdziałanie w organizowaniu na terenie powiatu obchodów rocznic
w celu upamiętnienia walki o niepodległość Polski oraz uczczenia pamięci ofiar wojny i okresu powojennego,
3) udzielanie pomocy repatriantom zgodnie z postanowieniami ustawy
o repatriacji,
4) prowadzenie biura rzeczy znalezionych,
5) obsługa administracyjna Komisji Bezpieczeństwa i Porządku,
6) współdziałanie przy realizacji Powiatowego Programu Zapobiegania Przestępczości, Ochrony Bezpieczeństwa Obywateli i Porządku Publicznego.
8. W zakresie spraw obronnych:
1) opracowywanie, organizowanie i aktualizacja planu Akcji Kurierskiej,
2) reklamowanie pracowników i radnych będących żołnierzami rezerwy
z obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
3) organizacja realizacji alarmowego uzupełnienia sił zbrojnych,
4) realizowanie zadań w zakresie przygotowania systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym,
5) opracowanie i aktualizacja Planu Operacyjnego Funkcjonowania Starostwa Powiatowego w Tucholi w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,
6) opracowanie i aktualizacja Powiatowego Planu Ochrony Zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji Kryzysowych dla Powiatu Tucholskiego,
7) opracowanie i aktualizacja regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Tucholi na czas wojny,
8) opracowywanie i aktualizacja zakresu działania Starostwa Powiatowego
w Tucholi w dziedzinie obronności państwa w czasie pokoju,
9) przygotowanie infrastruktury umożliwiającej funkcjonowanie systemu kierowania, w tym stanowiska kierowania,
10) przygotowanie komórek organizacyjnych Starostwa do funkcjonowania
w systemie kierowania,
11) opracowanie i aktualizacja dokumentacji Stałego Dyżuru Starosty Tucholskiego,
12) opracowywanie i aktualizacja dokumentacji Państwa Gospodarza na wypadek przemieszczania się lub pobytu na terenie powiatu wojsk sojuszniczych (HNS),
13) opracowywanie i aktualizacja dokumentacji odtwarzania Ewidencji Wojskowej,
14) opracowywanie i aktualizacja Planu przemieszczenia i funkcjonowania Starostwa Powiatowego Tucholi na Głównym Stanowisku Kierowania w zapasowym miejscu pracy,
15) opracowanie i aktualizacja Planu przygotowań publicznej i niepublicznej służby zdrowia Powiatu Tucholskiego na potrzeby obronne państwa.
9. W zakresie zarządzania kryzysowego:
1) nadzorowanie działań związanych z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie Powiatu,
2) uaktualnianie danych dotyczących zagrożeń środkami trującymi, promieniotwórczymi i TŚP oraz zakładów posiadających niebezpieczne substancje chemiczne na terenie Powiatu,
3) określanie zasad funkcjonowania organów samorządowych, instytucji
i jednostek organizacyjnych odpowiedzialnych za ochronę ludności, zakładów pracy, urządzeń użyteczności publicznej i dóbr kultury oraz ratowanie i udzielanie pomocy poszkodowanym,
4) nadzorowanie systemu wczesnego ostrzegania ludności,
5) prowadzenie dokumentacji planistycznej dotyczącej zapobiegania sytuacjom kryzysowym, przygotowania do podejmowania nad nimi kontroli w drodze zaplanowanych działań i reagowaniu w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych oraz na odtwarzaniu infrastruktury lub przywróceniu jej pierwotnego charakteru,
6) obsługa Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego (PCZK) w tym:
a) realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego:
- opracowanie i przedłożenie właściwemu Wojewodzie do zatwierdzenia powiatowego planu zarządzania kryzysowego,
- realizacja zaleceń do powiatowego planu zarządzania kryzysowego,
- wydawanie organom gminy zaleceń do gminnego planu zarządzania kryzysowego,
- przedstawianie Staroście do zatwierdzenia gminnych planów zarządzania kryzysowego,
- organizowanie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenie,
- przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym,
- realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej,
7) koordynowanie działań w gminach Powiatu z zakresu przygotowania i realizacji przedsięwzięć zarządzania kryzysowego;
8) prowadzenie i aktualizowanie bazy danych dla potrzeb ochrony ludności Powiatu;
9) przygotowanie projektu wydatków budżetowych Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego oraz realizowanie wydatków zgodnie
z przyjętym projektem;
10) utrzymywanie w pełnej gotowości i sprawności technicznej sprzętu radiotelefonicznego, komputerowego, radiowego będącego na wyposażeniu Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego;
11) prowadzenie dokumentacji szkoleniowej z problematyki zarządzania kryzysowego;
12) opracowanie i nadzorowanie wykonania harmonogramu szkoleń z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej Starostwa;
13) opracowanie i nadzorowanie wykonania zadań zawartych w „Planie działania Starosty Tucholskiego w zakresie zarządzania i reagowania kryzysowego oraz ochrony ludności”;
14) koordynacja zadań w zakresie obronności, bezpieczeństwa państwa i w przypadku klęski żywiołowej,
15) prowadzenie kontroli wynikającej z bieżącej realizacji zadań.
10. W zakresie spraw obrony cywilnej:
1) prowadzenie dokumentacji planistycznej związanej z obroną cywilną Powiatu na czas zagrożenia bezpieczeństwa i wojny;
2) opracowanie i aktualizowanie wymaganą przepisami n/w dokumentację planistyczną:
a) Plan Obrony Cywilnej;
b) Instrukcja Rejonowego Ośrodka Analiz Danych i Alarmowania;
c) System Wczesnego Ostrzegania;
d) System Wykrywania i Alarmowania;
e) Plan Ewakuacji (Przyjęcia) Ludności;
3) koordynowanie działań w Urzędach Gmin Powiatu
w zakresie przygotowania i realizacji przedsięwzięć związanych z obroną cywilną;
4) opracowywanie corocznych harmonogramów szkoleń z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej Starostwa oraz nadzorowanie jego
wykonywania;
5) organizowanie i prowadzenie szkoleń oraz ćwiczeń w zakresie ochrony
ludności oraz obrony cywilnej dla:
a) Zespołu Kierowania Obroną Cywilną;
b) Powiatowego Zespołu ds. Przygotowania i Prowadzenia Ewakuacji;
c) Formacji Obrony Cywilnej;
d) ludności w zakresie powszechnej samoobrony;
6) analizowanie i ocenianie stanu bezpieczeństwa oraz porządku publicznego;
7) zapewnianie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz prowadzenie miesięcznych treningów nasłuchu sygnałów w sieci ostrzegania O.D.N.;
8) koordynowanie prac, nadzorowanie modernizacji i utrzymanie
w sprawności Centralne Systemy Alarmowe;
9) współpraca z właściwymi organami w zakresie bezpieczeństwa i porządku publicznego;
10) konsultowanie planów zagospodarowania przestrzennego i infrastruktury technicznej w zakresie wymogów obrony cywilnej;
11) koordynowanie zadań z zakresu obrony cywilnej, realizowanych przez miasto i gminy Powiatu;
12) decydowanie o konieczności wprowadzenia obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych w przypadku nadzwyczajnych zagrożeń życia i zdrowia ludzi i środowiska;
13) współpracowanie z organami administracji rządowej i samorządowej
w zakresie obrony cywilnej;
14) zaopatrywanie formacji obrony cywilnej w sprzęt, środki techniczne
i umundurowanie niezbędne do wykonywania zadań obrony cywilnej,
a także zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji, eksploatacji, remontu i wymiany tego sprzętu, środków technicznych i umundurowania;
15) prowadzenie gospodarki materiałowej sprzętu obrony cywilnej zgodnie z
„Instrukcją o gospodarowaniu sprzętem obrony cywilnej”;
16) prowadzenie dokumentacji przychodowo-rozchodowej sprzętu obrony cywilnej będącego w dyspozycji Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego;
17) prowadzenie kontroli wynikającej z bieżącej realizacji zadań.
11. W zakresie spraw gospodarczych:
1) zarządzanie budynkami administracyjnymi Starostwa oraz gospodarka lokalami biurowymi, w tym przygotowywanie umów w zakresie korzystania z mediów, ciepło i odpady oraz czuwanie nad prawidłowym rozliczaniem faktur w tym zakresie,
2) prowadzenie książek obiektów budowlanych i koordynowanie prac związanych z przeprowadzeniem okresowych kontroli obiektów,
3) przygotowywanie umowy w zakresie usług porządkowych i ochrony mienia oraz nadzór nad jej realizacją, w tym stała kontrola stanu czystości w pomieszczeniach objętych umową,
4) przygotowywanie umów dotyczących korzystania z pomieszczeń Starostwa przez jednostki zewnętrzne, ich aktualizacja oraz naliczanie czynszów,
5) sporządzanie rocznych deklaracji dotyczących podatku od nieruchomości dla obiektów objętych książkami obiektów budowlanych, z wyłączeniem budynku przy ul. Kopernika 1,
6) nadzór nad realizacją umowy dot. monitoringu obiektów i pół biwakowych,
7) zabezpieczenie przestrzegania w Starostwie przepisów dotyczących porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej,
8) wykonywanie czynności związanych z zabezpieczeniem mienia oraz ochroną budynków Starostwa,
9) planowanie, organizacja i nadzór nad wykonywaniem bieżących napraw, konserwacji i remontów budynku,
10) przygotowywanie wieloletnich oraz rocznych planów i zakresów remontów budynków Starostwa oraz budynków jednostek organizacyjnych powiatu
i przedkładanie tych planów i zakresów do akceptacji przez Zarząd,
11) przygotowywanie niezbędnych materiałów do opracowania dokumentacji projektowej i kosztorysowej poszczególnych zadań remontowych,
12) czynności związane z eksploatacją samochodów służbowych,
13) zabezpieczanie informacji wizualnej dla interesantów,
14) zakup i instalacja sprzętu teleinformatycznego oraz wyposażenia biurowego,
15) zabezpieczenie łączności telefonicznej, teleinformatycznej
i alarmowej,
16) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia Powiatu,
17) prowadzenie księgi inwentarzowej pozostałych środków trwałych w użytkowaniu (przedmioty nietrwałe) oraz nadzór nad pozostałymi środkami trwałymi w użytkowaniu w oparciu o prowadzoną ewidencję.
18) prowadzenie ewidencji odpadów i ich przekazywanie do Wydziału Geodezji, Gospodarki Nieruchomościami i Zasobami Przyrody w terminie do 31 stycznia roku następnego za rok miniony.
metryczka
Wytworzył: Jacek Lorczak (22 lutego 2007)
Opublikował: Jacek Lorczak (22 lutego 2007, 08:37:38)
Ostatnia zmiana: Jacek Lorczak (1 lutego 2015, 22:26:35)
Zmieniono: zmiana regulaminu organizacyjnego
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 8824