Zawiadomienie o wyborze oferty najkorzystniejszej w przetargu na wymianę stolarki okiennej

Zawiadomienie o wyborze
oferty najkorzystniejszej
i odrzuceniu ofert

Zespół Szkół Leśnych w Tucholi na podstawie art. 92 ust. 1 ustawy Pzp informuje, że w trybie przetargu nieograniczonego w postępowaniu w sprawie udzielenia zamówienia publicznego na Wymianę stolarki okiennej i drzwiowej w budynkach Zespołu Szkół Leśnych w Tucholi wpłynęło 20 ofert.

W postępowaniu wybrano jako najkorzystniejszą ofertę złożoną przez:

Lubelską Fabrykę Okien
PERFEKT
ul. Mełgiewska 99
20-234 Lublin,

które zaoferowało realizację zamówienia za cenę w wysokości 183.110,13 zł brutto.

Wykonawca, spełnił wymagania stawiane przez Zamawiającego oraz złożył najkorzystniejszą ofertę, z punktu widzenia kryterium oceny ofert, określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Spośród ofert złożonych przez Wykonawców, którzy zostali dopuszczeni do udziału w postępowaniu Zamawiający zdecydował o odrzuceniu następujących ofert:

Nr oferty 1
Nazwa Wykonawcy:
ALU-BUDOWA Joanna Łęgowska
ul. Sztynwag 54
86-300 Grudziądz

Nr oferty 2
Nazwa Wykonawcy:
JOCZ Sp. z o.o.
ul. Świerczewskiego 38
11-520 Izyn

Nr oferty 4
Nazwa Wykonawcy:
Przedsiębiorstwo Produkcyjno- Handlowo-Usługowe TEOKNA
Dzikowo 56
78-600 Wałcz

Nr oferty 5
Nazwa Wykonawcy:
BAUMAR Sp. z o.o.
ul. Łęczycka 8
85-739 Bydgoszcz

Nr oferty 6
Nazwa Wykonawcy:
SOLPLAST-IZOTERM
Ziółkowski sp. jawna
ul. Błonie 2d
86-050 Solec Kuj.

Nr oferty 7
Nazwa Wykonawcy:
EURO OKNA-PLUS Sp. z o.o.
ul. Mickiewicza 82 B
37-300 Leżajsk

Nr oferty 8
Nazwa Wykonawcy:
DREBUD Sp. z o.o.
Huta Komorowska 128
36-110 Majdan Królewski

Nr oferty 9
Nazwa Wykonawcy:
Przedsiębiorstwo Budowlane RYBAK Arkadiusz Rybak
ul. Krótka 1
84-242 Luzino

Nr oferty 10
Nazwa Wykonawcy:
GRAF Firma Wielobranżowa sp. j.
ul. Zakopiańska 201
60-467 Poznań

Nr oferty 12
Nazwa Wykonawcy:
BUDOMEX Glass s.c.
Pl. Zwycięstwa 10 b
19-500 Gołdap

Nr oferty 13
Nazwa Wykonawcy:
MASZROL Sp. z o.o.
Siwiałka
83-209 Godziszewo

Nr oferty 14
Nazwa Wykonawcy:
PPHU KAMI-BUD
Rętwiny 39
87-404 Radomin

Nr oferty 15
Nazwa Wykonawcy:
FPHU SZWARZ B. i L. Szwarc sp.j.
ul. Drogowców 4
83-250 Skarszewy

Nr oferty 16
Nazwa Wykonawcy:
REMAR Sławomir Markier
ul. Kęsickiego 11
88-170 Pakość

Nr oferty 17
Nazwa Wykonawcy:
PHUP UNIKA Sp. z o.o.
ul. Cisowa 55
83-250 Skarszewy

Nr oferty 18
Nazwa Wykonawcy:
DOM-PLAST Producent Stolarki Budowlanej Karol Dąbrowski
ul. Słuchajska 4
87-400 Golub-Dobrzyń

Nr oferty 19
Nazwa Wykonawcy:
Firma Ogólnobudowlana
Mieczysław Szulczyński
ul. Kniejowa 30
89-500 Tuchola

Nr oferty 20
Nazwa Wykonawcy:
Sstolmar Sp. z o.o.
ul. Usługowa 2
Kruszyn Krajeński
86-005 Białe Błota

Uzasadnienie prawne
art. 89 ust. 1  pkt 6 Pzp
 
Uzasadnienie faktyczne
Wykonawca wskazał błędną stawkę podatku VAT na roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia. Podanie przez Wykonawcę niewłaściwej stawki podatku VAT niezgodnej z obowiązującymi przepisami traktowane jest jako błąd w obliczeniu ceny, inny niż omyłka rachunkowa. W postępowaniu złożono oferty zawierające różne stawki podatku VAT tj. 7%, 7% i 22% oraz 22%. Biorąc pod uwagę sądownictwo arbitrażowe wskazać należy, iż to wyłącznie po stronie Wykonawcy leży ryzyko zastosowania nieprawidłowej stawki podatku VAT. Stawka podatku od towarów i usług jest elementem cenotwórczym, co w konsekwencji oznacza, że Zamawiający nie ma obowiązku, ani prawa, narzucać Wykonawcom jej wysokości. W tej sytuacji, pomimo tego, iż ciężar podania prawidłowej stawki podatku spoczywał wyłącznie na Wykonawcy, Zamawiający był zobowiązany ustalić prawidłową stawkę podatku, by wybrać ofertę najkorzystniejszą i odrzucić oferty zawierające błędne stawki. Wadliwa stawka podatku VAT jest błędem w obliczeniu ceny i jako taki błąd podlega kontroli Zamawiającego przy ocenie ofert w celu zbadania istnienia lub nieistnienia przesłanek z art. 89 ust. 1 pkt 6 ustawy. Poza tym istnieje ugruntowane praktyką i doktryną, obszerne orzecznictwo w zakresie prawidłowości podanej stawki VAT oraz niedopuszczalności dokonywania poprawy tejże stawki. Otóż, orzecznictwo arbitrażowe oraz komentatorzy prawa zamówień publicznych w sposób konsekwentny podchodzą do kwestii błędnej stawki VAT w ofercie. Wszyscy jednomyślnie stwierdzają, iż jest to błąd w obliczeniu ceny, co skutkuje koniecznością odrzucenia oferty na podstawie art. 89 ust.1 pkt 6 Pzp. I tak, np. KIO orzekła w wyroku z dnia 15 lipca 2008 r. w spr. o sygn. akt: KIO/UZP 668/08, w którego uzasadnieniu czytamy m.in.: „(…)Błędne zastosowanie stawki podatku VAT tj. niezgodne z obowiązującymi przepisami nawet przy ustalonym wynagrodzeniu ryczałtowym nie może być traktowane jako omyłka rachunkowa, a jedynie jako błąd w obliczeniu ceny oferty, z którym ustawodawca wiąże konsekwencje w postaci jej odrzucenia w trybie art. 89 ust. 1pkt 6 ustawy Pzp. Prawidłowe stosowanie określonych stawek podatku VAT określa ustawa z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. nr 54, poz. 535 z późn. zm.). Stosownie do przepisu art. 41 ust. 1 tejże ustawy, podstawowa stawka podatku wynosi 22%, z zastrzeżeniem ust. 2-12c, art. 83, art. 119 ust. 7, art. 120 ust. 2 i 3, art. 122 i art. 129 ust. 1. Jednakże zarówno w treści ustawy, jak i w przepisach wykonawczych, ustawodawca przewidział opodatkowanie niektórych czynności stawkami obniżonymi. W myśl art. 41 ust. 2 tejże ustawy, dla towarów i usług, wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy, stawka podatku wynosi 7%, z zastrzeżeniem ust. 12 i art. 114 ust. 1.Zgodnie z ust. 12 powołanego artykułu, 7% stawkę podatku od towarów i usług stosuje się do dostawy, budowy, remontu, modernizacji, termomodernizacji lub przebudowy obiektów budowlanych lub ich części zaliczanych do budownictwa objętego społecznym programem mieszkaniowym, jak i w całym budownictwie mieszkaniowym. Stawka ta, zgodnie z zapisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Obiektów Budowlanych (Dz. U. Nr 112, poz. 1316 ze zm.) dotyczy więc robót budowlano-montażowych oraz remontów i robót konserwacyjnych związanych z budownictwem mieszkaniowym i infrastrukturą towarzyszącą. Usługi związane z budownictwem mieszkaniowym dotyczą usług wykonywanych w budynkach jednorodzinnych, budynkach o dwóch mieszkaniach i wielomieszkaniowych i budynkach zbiorowego zamieszkania, takich jak: domy opieki społecznej, internaty i bursy szkolne, domy studenckie, domy dziecka, domy dla bezdomnych, budynki mieszkalne na terenie koszar, zakładów karnych i poprawczych, aresztów śledczych.

Zgodnie z powyższym w przypadku wykonania prac remontowych polegających na wymianie stolarki okiennej i drzwiowej w budynku internatu sklasyfikowanego w dziale 11 PKOB, zastosowanie znajdzie stawka preferencyjna podatku w wysokości 7%, natomiast pozostałe roboty wykonane w budynku kuchni i stołówki (mieszczące się w odrębnym budynku) objęte będą 22% stawką podatku VAT. Reasumując, w przedmiotowym postępowaniu, za prawidłową będzie uznana oferta zawierająca dwie stawki podatku VAT 7% i 22%.

Pozostałe oferty otrzymały następującą punktację:

Nr oferty 3
Nazwa Wykonawcy
Lubelska Fabryka Okien PERFEKT
ul. Mełgiewska 99
20-234 Lublin
Cena: 183.110,13 zł brutto
Punktacja: 100 pkt

Nr oferty 11
Nazwa Wykonawcy
Lubelskie Centrum Okien
Urszula Opydo
ul. Bursaki 18
20-150 Lublin
Cena: 184.012,58 zł brutto
Punktacja: 99,50 pkt

Od niniejszej decyzji przysługują środki ochrony prawnej określone w ustawie z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych - dział VI "Środki ochrony prawnej".

W związku z tym, iż zawiadomienie o wyborze oferty najkorzystniejszej zostało przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 ustawy Pzp, Zamawiający może zawrzeć umowę o udzielenia zamówienia w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przekazania niniejszego zawiadomienia.

Zamawiający żąda niezwłocznego potwierdzenia faktu otrzymania niniejszego zawiadomienia zgodnie z art. 27 ust. 2 ustawy Pzp.

metryczka


Wytworzył: Maria Resmer (10 czerwca 2010)
Opublikował: Rafał Kubicki (10 czerwca 2010, 17:01:29)

Ostatnia zmiana: Rafał Kubicki (14 października 2010, 13:49:37)
Zmieniono: zmieniono tytuł

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1578