Przetarg nieograniczony Przebudowa Zespołu Szkół Leśnych w Tucholi w celu stworzenia nowych przestrzeni dydaktycznych.


Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi priorytetowej 3 Rozwój infrastruktury społecznej Działania 3.1 Rozwój infrastruktury edukacyjnej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013
Nr postępowania: 2141-1/2012-597.
 
ZESPÓŁ SZKÓŁ LEŚNYCH
89-500 Tuchola, ul. Nowodworskiego 9-13, tel. (0 52) 3348661, fax. (0 52) 3348665,
ogłasza przetarg nieograniczony
o wartości zamówienia pomiędzy 14 000 EURO, a kwotami określonymi na podstawie przepisów art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych, na:
Przebudowę Zespołu Szkół Leśnych w Tucholi w celu stworzenia nowych przestrzeni dydaktycznych
 
Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa Zespołu Szkół Leśnych w Tucholi w celu stworzenia nowych przestrzeni dydaktycznych. Pracami  remontowymi, modernizacyjnymi i montażowymi objęta  jest  tylko  cześć  budynku zaznaczona  na  rysunkach, które stanowią zał. do niniejszej siwz.
          W miejsce istniejącego obecnie w budynku szkoły pustostanu powstaną sale dydaktyczne tj. pracowania chemii, fizyki, matematyki (2), informatyki oraz sala multimedialna. Przeprowadzenie zaplanowanych prac budowlanych pozwoli na stworzenie w nieremontowanym skrzydle budynku szkoły dodatkowych pomieszczeń o powierzchni dostosowanej do dużej liczby uczniów. Pracownie przedmiotowe będą posiadały niezbędne zaplecza. Ponadto zostanie wykonany podjazd umożliwiający wejście do budynku szkoły osobom niepełnosprawnym. Zmiana warunków pozwoli na dostosowanie sal do niezbędnych wymagań przepisów BHP i ppoż. Adaptacja skrzydła budynku na nowe pracownie wzbogaci bazę dydaktyczną, likwidując nieużywane pustostany. W zakresie prac ujęto termoizolację budynku. Docieplone zostaną ściany zewnętrzne oraz stropodach, a także wnęki podokienne. Ponadto nieszczelna, drewniana stolarka okienna i drzwiowa zostanie zastąpiona nową. Zakres prac obejmuje również wykonanie niezbędnych prac montażowych (np. nagłośnienie, oświetlenie itp.), dekarskich, murarskich, malarskich, instalacyjnych i in. Wszelkie prace budowlane należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową oraz przedmiarem robót (jako dokument pomocniczy do wyceny oferty), które to dokumenty stanowią załączniki do niniejszej siwz i zostały zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego www.zsl.tuchola.pl w zakładce „strona bip.”
Efektem końcowym wykonanych prac będzie adaptacja części budynku na funkcje edukacyjne zgodne z założeniami projektu.
Ponadto przedmiotem zamówienia jest opracowanie koncepcji technicznej dla wykonania nagłośnienia i oświetlenia sali multimedialnej wraz z wykonaniem, montażem i próbą prawidłowego działania tegoż nagłośnienia i oświetlenia według zaakceptowanej przez Zamawiającego koncepcji. Niniejsze opracowanie należy wykonać do dnia 31.05.2012r. mając na względzie rodzaj i ilość urządzeń niezbędnych do wykonania nagłośnienia i oświetlenia sali multimedialnej oraz założenia zawarte w „opisie technicznym” stanowiącym załącznik do niniejszej siwz.
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi priorytetowej 3 Rozwój infrastruktury społecznej Działania 3.1 Rozwój infrastruktury edukacyjnej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013.
W celu oceny dokumentów, a także w celu uzyskania wszelkich informacji niezbędnych do przygotowania oferty z należytą starannością, Wykonawca może dokonać wizji lokalnej w budynku szkoły, który obejmować będą roboty budowlane będące przedmiotem zamówienia, po uprzednim zgłoszeniu Dyrekcji Szkoły.
Wykonawca zobowiązany będzie również do realizacji procesu wykonawczego w sposób zdyscyplinowany, w oparciu o harmonogram robót przedstawiony Zamawiającemu do zaakceptowania w terminie dwóch tygodni po podpisaniu umowy.
            Roboty budowlane należy wykonać zgodnie z wytycznymi określonymi w niniejszej SIWZ, przedmiarem robót, z obowiązującymi normami, sztuką budowlaną, przepisami BHP, ppoż. oraz poleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego lub nadzoru autorskiego. Cena oferty musi zawierać wszystkie koszty niezbędne do zrealizowania zamówienia.
Wyroby budowlane użyte do wykonania robót muszą odpowiadać wymaganiom określonym w obowiązujących przepisach tj. ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92 poz. 881 z dnia 30 kwietnia 2004 r.) i ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. Nr 156 poz. 1118 z 2006r.).
Do wykonania zamówienia wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających rozwiązaniom przedstawionym w dokumentacji projektowej. Oznakowania niektórych materiałów lub ich producentów zostały podane w celu sprecyzowania parametrów przedmiotu zamówienia i mają one charakter jedynie orientacyjny, tzn. Wykonawcy mogą zaoferować asortyment innych marek, ale przy zachowaniu nie niższych parametrów technicznych, jakościowych oraz porównywalnych pod względem wizualnym z rozwiązaniami wskazanymi w projekcie budowlanym (równoważne).
Wszystkie prowadzone roboty budowlane związane z realizacją niniejszej inwestycji muszą odpowiadać wymogom wynikającym z treści ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2006r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.), a także wszelkim innym przepisom szczegółowym.
Wykonawca po wykonaniu robót przygotuje wszelkie wymagane dokumenty do uzyskania decyzji w sprawie pozwolenia na użytkowanie, w tym pełną dokumentację powykonawczą.
Wykonawca wykona i przygotuje oraz złoży w formie trwale spiętej wszelkie dokumenty za wykonany przedmiot zamówienia, a zwłaszcza:
a)    instrukcje (w języku polskim) użytkowania zamontowanych urządzeń,
b)   dokumenty gwarancyjne wraz z warunkami gwarancji wszystkich zamontowanych urządzeń,
c)    protokoły z badania materiałów i urządzeń,
d)   dokumenty potwierdzające jakość materiałów i urządzeń użytych do wykonania przedmiotu zamówienia,
e)    inne dokumenty zgromadzone w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia, a odnoszące się do jego realizacji, zwłaszcza rysunki z naniesionymi zmianami w trakcie realizacji zadania.
Wykonawca zaopatrzy obiekt w oznaczenia i instrukcje wymagane obowiązującymi przepisami (p.poż., sanitarne, bhp).
Wykonawca zabezpieczy składowane tymczasowo na placu budowy  materiały i urządzenia do czasu ich wbudowania przed zniszczeniem, uszkodzeniem lub utratą jakości, właściwości lub parametrów, oraz udostępni do kontroli przez Inspektora nadzoru.
Zamawiający przewiduje, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6) Prawa zamówień publicznych możliwość dokonania zamówień uzupełniających.
Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom zgodnie z art. 36 ust. 4 Pzp. W przypadku, gdy Wykonawca wykonuje przedmiot zamówienia przy pomocy podwykonawcy, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie za wykonanie zamówienia po przedstawieniu Zamawiającemu dokumentów (np. oświadczeń) świadczących o rozliczeniu się Wykonawcy z podwykonawcą. W sprawach nie uregulowanych zapisami niniejszej siwz stosuje się przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych i kodeksu cywilnego.
Wykonawcą może być osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która ubiega się o udzielenie zamówienia publicznego.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, których oferta odpowiada warunkom określonym w ustawie Prawo zamówień publicznych i spełnia wymagania określone w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim.
Wszystkie załączniki do niniejszej SIWZ stanowią jej integralną część.
 
Kod CPV:
-  CPV 45000000-7 Roboty budowlane
-  CPV 45210000-2 Roboty budowlane w zakresie budynków
Nie dopuszcza się możliwości składania ofert wariantowych ani częściowych.
Termin wykonania zamówienia – do dnia 31.08.2012r.
Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest:
O udzielenie zamówienia, mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) zapisów art. 22 ustawy Pzp tj.:
a) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
b)  posiadania wiedzy i doświadczenia;
c) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
d)  sytuacji ekonomicznej i finansowej.
2)  nie podlegania wykluczeniu z przedmiotowego postępowania na postawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy;
3)  spełniania pozostałych warunków określonych w SIWZ.
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie maja dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.
W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę  warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. — Prawo zamówień publicznych zamawiający żąda załączenia do oferty następujących oświadczeń i dokumentów:
1) Oświadczenia, że wykonawca spełnia warunki określone w SIWZ wynikające i określone w art. 22 ust. 1 ustawy - załącznik nr 2;
2) Wykazu robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
Wykonawca zobowiązany jest wykazać wykonanie  minimum 1, wykonanej w okresie ostatnich pięciu lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, roboty budowlanej odpowiadającej swoim rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia o wartości nie mniejszej niż 500.000,00 PLN (pięćset tysięcy złotych), z podaniem jej wartości oraz daty i miejsca wykonania. Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty dokumenty potwierdzające, że ww. robota została wykonana należycie (np. referencje, zaświadczenia, protokoły odbioru)- załącznik nr 4.
3) Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat  ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z  informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami z jednoczesnym uwzględnieniem tego, że Zamawiający oczekuje powierzenia:
– funkcji kierownika budowy osobie posiadającej uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń,
– funkcji kierownika robót branży sanitarnej osobie posiadającej uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
– funkcji kierownika robót branży elektrycznej osobie posiadającej uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych  – załącznik nr 5.
4) Oświadczenia wykonawcy, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia zawodowe w danej specjalności.
Oświadczenie, o którym mowa powyżej jest integralną częścią zał. nr 5 do SIWZ.
5) Opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, opiewającej na wartość nie mniejszą niż 500.000,00 PLN (pięćset tysięcy złotych 00/100).
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy zamawiający żąda następujących dokumentów:
Oświadczenia, o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania na podstawie art. 24 ustawy - załącznik nr 3;
Inne dokumenty tj.
Wypełnionego druku oferty wraz z kosztorysem ofertowym - załącznik nr 1;
Ocena spełniania warunków dokonana zostanie na podstawie weryfikacji ww. dokumentów i oświadczeń wg formuły spełnia/nie spełnia.
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada dokument z którego wynika że nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio.
W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do  właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
W postępowaniu wadium oraz zabezpieczenie należytego wykonania przedmiotu zamówienia nie są wymagane.
Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: cena: waga – 100%
Oferty należy składać w sekretariacie ZSL w Tucholi w zamkniętych kopertach z dopiskiem:
        Oferta na: Przebudowę Zespołu Szkół Leśnych w Tucholi w celu stworzenia nowych przestrzeni dydaktycznych
oraz  Nie otwierać przed terminem otwarcia ofert”
 
w nieprzekraczalnym terminie do  22.03.2012r. do godz. 10.30 na adres jw.
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 22.03.2012r. godz. 11.00 w siedzibie zamawiającego.
 
Termin związania ofertą – 30 dni.
Informacje nt.: zamiaru zawarcia umowy ramowej, ustanowienia dynamicznego systemu zakupów, przewidywanego wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej – nie dotyczy
 
Wywieszono na tablicy ogłoszeń ZSL w Tucholi dnia:  29.02.2012r.
Umieszczono  na stronie internetowej szkoły dnia: 29.02.2012r.
Umieszczono w Portalu UZP dnia: 29.02.2012r. pod numerem: 61130-2012.
 
Pliki do pobrania:
swiz (316kB) word
specyfikacja techniczna (626kB) pdf
opis techniczny modernizacji (32kB) pdf
przedmiar (185kB) pdf
decyzja na budowę (145kB) pdf
elewacja frontowa i tylna (3544kB) pdf
elewacja prawa strona (1198kB) pdf
elewacja lewa strona (1180kB) pdf
przekrój B-B (26kB) pdf
rzut dachu (34kB) pdf
rzut II piętra (92kB) pdf
rzut I piętra (110kB) pdf
rzut parteru (89kB) pdf

metryczka


Wytworzył: Mirosław Kłosowski (29 lutego 2012)
Opublikował: Rafał Kubicki (29 lutego 2012, 13:55:18)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1569