Zapytania i wyjaśnienia do Przetargu nieograniczonego na "Dostawa energii elektrycznej na potrzeby budynków Zespołu Szkół Leśnych w Tucholi."

 
Nr postępowania: ZP 2141-3/13
Tuchola, dnia 15.03.2013r.
 
 
 
Dotyczy: przetargu nieograniczonego na dostawę energii elektrycznej na potrzeby budynków Zespołu Szkół Leśnych w Tucholi
 
Na podstawie art. 38 ust. 1 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych  (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) Zamawiający przekazuje treść zapytań do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wraz z wyjaśnieniami.
 
Pytanie 1:  W rozdz. 2 SIWZ oraz we wzorze umowy par.8 ust. 1 wpisali Państwo termin wykonania zamówienia mający się rozpocząć od 01.05.2013 r. Jednak już teraz można stwierdzić, że taki termin rozpoczęcia zamówienia może nie być możliwy z uwagi na czas trwania procedury zmiany sprzedawcy. Informujemy, że po rozstrzygnięciu postępowania i podpisaniu umowy sprzedaży energii elektrycznej zgodnie z dyspozycją art. 4 ustawy Prawo energetyczne wymagane jest zgłoszenie umowy sprzedaży energii elektrycznej do właściwego Operatora Systemu Dystrybuującego w terminach określonych w Instrukcjach Ruchu i Eksploatacji Systemu Dystrybucji (IRiESD).
            Zgodnie z IRiESD, w przypadku pierwszej zmiany sprzedawcy energii elektrycznej, nowy sprzedawca ma obowiązek poinformować lokalnego Operatora Systemu Dystrybucyjnego z wyprzedzeniem 30-dniowym o zawarciu umowy sprzedaży energii elektrycznej.
 Biorąc pod uwagę powyższe zwracamy się z prośbą, by termin rozpoczęcia wykonywania zamówienia przypadał na 01.06.2013 r.
 
Odp.: Zamawiający informuje, iż termin rozpoczęcia dostawy energii elektrycznej kalkulowany był zgodnie z art. 4 Ustawy Prawo Energetyczne ze szczególnym uwzględnieniem 14 dniowej procedury zmiany sprzedawcy z uwagi na ponowne korzystanie z zasady TPA. Ponadto Zamawiający informuje, że w umowie stanowiącej załącznik nr 6 do SIWZ zawarto poniższy zapis:
„Umowa niniejsza zawarta zostaje na czas określony od dnia 01.05.2013r.
do dnia 30.04.2014r., jednakże wchodzi w życie w zakresie każdego punktu poboru energii elektrycznej nie wcześniej niż z dniem skutecznego rozwiązania dotychczasowych umów sprzedaży energii elektrycznej a także po pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy i podpisaniu nowych umów dystrybucyjnych”.
W związku z powyższym Zamawiający nie widzi potrzeby zmieniania terminu realizacji zamówienia.
 
Pytanie 2:  W związku z nałożonym obowiązkiem wypowiedzenia obowiązujących umów prosimy o informację, jaki jest  termin wypowiedzenia obecnych umów?
 
Odp.: Termin wypowiedzenia obecnych umów brzmi następująco
Przy taryfie C21 - „Stronom przysługuje  prawo pisemnego wypowiedzenia umowy, z zachowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia. Strony dopuszczają możliwość rozwiązania umowy w innym, wzajemnie uzgodnionym terminie.”
Przy taryfie G11 – „Odbiorca może wypowiedzieć umowę pod rygorem nieważności w formie pisemnej z 30-dniowym wyprzedzeniem lub w innym uzgodnionym przez strony terminie.”
 
Pytanie 3:  Prosimy zmienić w § 2 ust. 1 na dziennik ustawa prawa energetycznego na Dz. U. z 2012r. poz 1059.
 
Odp.: Zamawiający zmienia zapis w § 2 ust. 1 wzoru umowy na „Dz. U. z 2012r. poz. 1059".
 
Pytanie 4: W § 6 ust. 6 wymagają Państwo, aby należność wynikająca z faktur VAT była płatna w terminie 21 dni od daty jej otrzymania. Informujemy, iż powyższy zapis będzie oznaczał konieczność wysyłania faktur za zwrotnym potwierdzeniem odbioru w celu dokładnego ustalenia terminu płatności i określenia, czy zasadnym jest naliczanie odsetek za jego niedotrzymanie. To z kolei negatywnie wpłynie na kalkulację cenową oferty. W związku z powyższym proponujemy zmianę powyższego zapisu na sformułowanie: „Należności wynikające z faktur VAT są płatne w terminie 21 dni od daty wystawienia faktur.”
 
Odp.: Zamawiający wyraża zgodę na zmianę zapisu w § 6 ust. 6 wzoru umowy na „należności wynikające z faktur VAT będą płatne w terminie 21 dni od daty wystawienia tych faktur”.
 
Pytanie 5:  Wyjaśniamy , iż praktyka obrotu gospodarczego poparta orzecznictwem sądów potwierdza słuszność stanowiska wierzyciela, iż wykonanie zobowiązania następuje z chwilą wpływu środków na rachunek wierzyciela, tj. wtedy gdy może on swobodnie dysponować środkami pieniężnymi, a nie z chwilą obciążenia rachunku odbiorcy. W związku z powyższym prosimy o zmianę powyższych zapisów z § 6 ust. 6 na: „Strony określają, że terminem spełnienia świadczenia jest dzień wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy Wykonawcy.”
Odp.: Zamawiający wyraża zgodę na zmianę zapisu w § 6 ust. 6 wzoru umowy na „Strony określają, że terminem spełnienia świadczenia jest dzień wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy Wykonawcy”.
 
Odpowiedzi zostały zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego w zakładce BIP przetargu.
 
 Dyrektor szkoły
mgr Aniela Czyżyk

metryczka


Wytworzył: Mirosław Kłosowski (15 marca 2013)
Opublikował: Mirosław Kłosowski (15 marca 2013, 13:14:44)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1329